Gå til innhold

Kunsten å se ut som seg selv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en litt mislykket prøvetime hos frisøren, stiller jeg meg selv (og dere) spørsmålet: Hvor viktig er det å se ut som seg selv på bryllupsdagen (jeg snakker her om bruden og frisering/sminking).

Hvor mye avvek/skal dere avvike fra hvordan dere ser ut til daglig? Det er jo en festdag og man skal jo dolle seg litt ekstra. Jeg følte at jeg slett ikke var meg, med falske øyevipper, krøller i håret (retter alltid ut håret til daglig) og rosa leppestift (det har jeg vel aldri brukt, tror jeg. Har alltid en dyprød farge).

Jeg har alltid tenkt at jeg vil se ut som den beste utgaven av meg selv - ikke bli en helt annen. Men satt ikke igjen med den opplevelsen etter prøvetimen. Jeg fikk formidlet noe av dette til frisøren, men det virket ikke som hun klarte å justere arbeidet sitt noe særlig.

Anonymous poster hash: a5c42...bf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avvek ganske lite. Har naturlig krøller og går ofte med håret oppsatt, så frisyren var definitivt meg. Sminkøren la pittelitt mer sminke enn jeg bruker til vanlig, men det så fortsatt naturlig ut.

For meg var det viktig å se ut som meg selv. Både for min egen del og for å ikke gi brudgommen sjokk ned krikegulvet.

Har du tid til en ny prøvetime? Kanskje du kan finne noen frisyrer uten krøller og vise frem?

• Liker 1
Skrevet

Synes veldig mange sminkører og frisører fort går "Hollywood"-versjonen. Alt skal liksom være så etter alle kunstens regler at personen bak ikke lenger skinner gjennom. Selvsagt skal man pynte seg, men som du sier, man bør være den beste versjonen av seg selv, ikke bli en helt annen.

Av den grunn fikser jeg meg selv til alle tilstelninger. Lot til nød en venninne ordne det en gang, men hun kjenner meg såpass godt at det går greit.

Less is more, også i bryllup!

Anonymous poster hash: 6efca...646
  • Liker 2
Skrevet

Siden du bruker en veldig fargesterk leppestift til vanlig, ville jeg faktisk tatt samme fargenyanse, men med en mer naturlig og avslappet tone. Eventuelt kan du bruke noe av det samme hvis det er veldig deg, men den naturlige og rene looken slår sjelden feil i bryllup.

Skrevet

For meg var det å se ut som en bedre versjon av meg selv - og ikke en helt annen - veldig viktig. Makeup-artisten jeg brukte "nailet" dette helt, og var utrolig lydhør for mine innspill. Hun spurte om jeg ville ha falske øyenvipper, men godtok at jeg ikke ønsket det; det samme med andre litt mer drastiske "tiltak". Hun la en veldig naturlig makeup, lagde store myke bølger/krøller, og jeg så ganske enkelt bare ut som meg selv i en "polert" utgave.

Er det lenge igjen til den store dagen? Kan du evt forsøke å bytte frisør/sminkør? Jeg kan på det aller sterkeste anbefale makeup-artisten jeg brukte. Hun var utrolig profesjonell, dyktig, lydhør og forsto/"leste" meg veldig godt. Hun har base i Oslo, men jeg tror hun kan reise litt om ønskelig (mot at hun får dekket reisen vil jeg anta).

Anonymous poster hash: c55a7...e75
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg kommer nok selv til å holde meg unna farget leppestift (bruker ikke) og løsvipper, samt svært stylet hår. Det er bare ikke meg! :) Kan heller kjøre på med ekstra fin sminke ellers :)

Skrevet

Jeg følte jeg så ut som meg selv, bare mer av sminken jeg bruker til vanlig (bare bedre lagt selvfølgelig), og ikke veldig oppsatt hår. Hadde håret løst da, noe jeg aldri har normalt sett, men greit å ikke se helt lik ut heller :) Brukte ikke løsvipper eller leppestift, siden det er noe jeg aldri aldri bruker. Ble veldig fornøyd :)

Skrevet

Jeg følte meg som et vrak etter min første prøvetime. Ingenting var meg, det var rosa lepper og for langt hår.

Så jeg klipte meg kort-kort en uke før bryllupet, kjøpte meg en bringebærrød leppestift og tok av meg alt av smykker på bryllupsdagen. Jeg så ut som en sminket versjon av meg selv. Jeg er enten eller også til vanlig - bruker aldri sminke i hverdagen/jobb, men når jeg sminker meg er jeg veldig sminket. Hadde falske øyevipper og hele stasen, men det var leppene og det korte håret som gjorde at jeg så ut som meg ikke som hvilken som helst annen.

IKKE gå med på å se ut som noen andre enn deg selv! Fremhev det du liker og det som er bra, men ikke forandre hele deg. :)

Skrevet

Om jeg en gang gifter meg, skal jeg se så naturlig ut som mulig. Mest fordi jeg føler meg mer komfortabel uten mye sminke. Det føles ikke naturlig, og jeg vil ikke se tilbake på et brudebilde der jeg er innpakket i foundation og øyeskygge. Jeg liker sminke, men når man plutselig ser ut som en dukke blir det litt i overkant mye. :) men selvfølgelig, på denne store dagen vil man jo dolle seg litt.

Skrevet

Jeg brukte min vanlige frisør, hun la også på sminken, siden hun kjenner meg ganske godt ble det veldig bra. Vi var begge opptatt av at jeg skulle se best mulig ut men at vi måtte ikke overdrive værken hår eller sminke siden jeg hverken sminker meg eller steller håret til vanlig.( hiver det i en strikk til vanlig å grer det thats it)

Skrevet

For meg var det å se ut som en bedre versjon av meg selv - og ikke en helt annen - veldig viktig. Makeup-artisten jeg brukte "nailet" dette helt, og var utrolig lydhør for mine innspill. Hun spurte om jeg ville ha falske øyenvipper, men godtok at jeg ikke ønsket det; det samme med andre litt mer drastiske "tiltak". Hun la en veldig naturlig makeup, lagde store myke bølger/krøller, og jeg så ganske enkelt bare ut som meg selv i en "polert" utgave.

Er det lenge igjen til den store dagen? Kan du evt forsøke å bytte frisør/sminkør? Jeg kan på det aller sterkeste anbefale makeup-artisten jeg brukte. Hun var utrolig profesjonell, dyktig, lydhør og forsto/"leste" meg veldig godt. Hun har base i Oslo, men jeg tror hun kan reise litt om ønskelig (mot at hun får dekket reisen vil jeg anta).

Anonymous poster hash: c55a7...e75

Jeg skal ikke gifte meg i Norge, og må derfor bruke en lokal frisør. Det er en av ulempene ved å gifte seg langt hjemmefra. Men det blir sikkert bedre enn jeg frykter. Jeg har nå bestilt styling hos en makeup-artist her hjemme, og skal ta mange bilder og notere ned hva hun gjør, slik at jeg kan komme med innspill til brudefrisøren min. Håper det vil hjelpe :)

TS

Anonymous poster hash: a5c42...bf9

Skrevet

For meg var det viktig å se ut som meg selv, men en bedre versjon. Jeg brukte verken løsvipper eller løshår. Jeg ble sminket, selv om jeg sminker meg lite i det daglige, men ville ha sminke som så naturlig ut. Håret ble krøllet, jeg har langt hår og likte at det ble gjort noe med det. Og jo, jeg valgte å sette på meg løsnegler fordi jeg har såpass korte.

Joda, jeg sminket meg litt, krøllet håret og satt på meg løsnegler, men hva så? Jeg følte meg fremdeles som meg selv, bare en flottere utgave. Deilig for en gangs skyld føle seg vakker.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Si ifr hvordan du vil ha det, dersom frisør ikke greier å få frem dette -bytt ;)

Skrevet

Jeg sminket meg selv men gikk til innkjøp at gode produkter og brukte litt mer underlagssminke enn jeg vanligvis gjør. Likevel var jeg naturlig sminket og så ut som meg selv. Håret ble satt opp hos frisør i en frisyre som minner mye om hva jeg har satt opp selv tidligere, bare litt finere og med mer hold i. Jeg liker vanligvis å pynte meg med store øredobber eller smykker, så at jeg denne gangen hadde en tiara i stedet for halssmykke føltes helt riktig.

Skrevet

Jeg håper og tror at jeg skal se ut som meg selv - også som brud. Frisøren kjenner meg gjennom mange år og regner med at vi finner både frisyre og styling som passer meg. Forøvrig er jeg lettet over å høre at flere bruder ikke har brukt leppestift. Bruker det selv ikke til vanlig og vil derfor helst unngå dette på bryllupsdagen. :)

Skrevet

Jeg hadde leppestift, men en som var veldig lik min egen farge. For bildene sin del ville jeg valgt en naturlig leppestift eller en gloss, for selv om det ikke synes mye kommer trekkene bedre frem på bilder.

Skrevet

Uff, dette gruer jeg meg til. Jeg bor på en liten plass, så det er ikke så lett å finne noen som kan sminke en pent. Jeg vil se ut som meg selv, slik jeg gjør når jeg sminker meg, men vil ikke sminke meg selv siden jeg ikke har peiling på hva som skal til for at sminken også fungerer på bilder (og ofte når jeg sminker meg på fest går alt til helvete og jeg må begynne på nytt - stress!). Og når jeg leser tråder her med råd til de som skal sminke seg selv får jeg bare panikk. Så jeg MÅ få hjelp til sminken, aner bare ikke hvordan. Synes dessverre det er mange sminkører der ute som tar altfor, altfor hardt i når de skal sminke noen.

Løsvipper er hvertfall IKKE aktuelt... :ler:

Gjest Anubiel
Skrevet

Ciegus - det er heldigvis en del makeup-artister som gjerne reiser for å utføre oppdrag. Kan jo se om det er noen slike i nærmeste by?

Skrevet

Uff, dette gruer jeg meg til. Jeg bor på en liten plass, så det er ikke så lett å finne noen som kan sminke en pent. Jeg vil se ut som meg selv, slik jeg gjør når jeg sminker meg, men vil ikke sminke meg selv siden jeg ikke har peiling på hva som skal til for at sminken også fungerer på bilder (og ofte når jeg sminker meg på fest går alt til helvete og jeg må begynne på nytt - stress!). Og når jeg leser tråder her med råd til de som skal sminke seg selv får jeg bare panikk. Så jeg MÅ få hjelp til sminken, aner bare ikke hvordan. Synes dessverre det er mange sminkører der ute som tar altfor, altfor hardt i når de skal sminke noen.

Løsvipper er hvertfall IKKE aktuelt... :ler:

Smink deg selv. Det er underlaget som må være riktig for at det skal bli pent. SmashBox Photofinish primer, en god foundation, pudder og solpudder for gløden sin del. Øv deg litt på forhånd eller hva med å alliere seg med en venninne. Sikker på at det blir veldig bra. :)

Skrevet

Ciegus - det er heldigvis en del makeup-artister som gjerne reiser for å utføre oppdrag. Kan jo se om det er noen slike i nærmeste by?

Det var det jeg hadde, ei som både drev med sminke og hår. Veldig kjekt og greit.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...