navnet Skrevet 13. august 2013 #21 Skrevet 13. august 2013 Åh shit.. Skjønner frustrasjonen din!! Jeg tror i din situasjon så ville jeg begynt helt på nytt, han har tydelige separasjonproblemer. Var det en retriever? Får han brukt noe av sitt naturlige hundeinstinkt i hverdagen? Fetching kan være stressende for noen å godt for noen. De er jo avlet opp til å hente ting. Er han kastrert? Kjemisk kastrering kanskje? Uff, drittsituasjon. All ære til deg som har gjort så mye allerede da lykke til!
Gjest Belle âme Skrevet 13. august 2013 #22 Skrevet 13. august 2013 Hvis en hund blir stresset og ikke takler å gå løs i eget bur så er det andre underliggende problemer uansett. Det er ikke normalt for en hund å bli stresset av å være løs i hus. Anonymous poster hash: 21755...b75 Naboen min sin hund blir stresset av å ha huset for seg selv, og den er frisk...
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #23 Skrevet 13. august 2013 Naboen min sin hund blir stresset av å ha huset for seg selv, og den er frisk... Du mener faktisk at en hund som blir stresset av å ha for stor plass er helt normalt? Altså en hund? Hunder som i vill tilstand ville gått lange avstander i skogen på egenhånd. Du hører vel selv hvor dumt det høres ut. Anonymous poster hash: 21755...b75
Gjest Belle âme Skrevet 13. august 2013 #24 Skrevet 13. august 2013 Du mener faktisk at en hund som blir stresset av å ha for stor plass er helt normalt? Altså en hund? Hunder som i vill tilstand ville gått lange avstander i skogen på egenhånd. Du hører vel selv hvor dumt det høres ut. Anonymous poster hash: 21755...b75 Naboen sin hund blir stresset og den er frisk, tror det er normalt da siden venninnen min sin hund blir og stresset...
Brimi Skrevet 13. august 2013 #25 Skrevet 13. august 2013 Har du prøvd å gi hunden et tyggebein? Snakker ikke om et lite bein, men et stort som tar en god stund å spise.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 14. august 2013 #27 Skrevet 14. august 2013 Du mener faktisk at en hund som blir stresset av å ha for stor plass er helt normalt? Altså en hund? Hunder som i vill tilstand ville gått lange avstander i skogen på egenhånd. Du hører vel selv hvor dumt det høres ut.Anonymous poster hash: 21755...b75 Det er faktisk ganske vanlig det der. Mange hunder slapper bedre av når de har mindre plass å overvåke når de er alene. Husk at hunder sover på små og trange plasser selv om de i våken tilstand kan bevege seg langt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #28 Skrevet 14. august 2013 Jeg synes dette høres ut som en hund som lider og har det veldig vondt med seg selv, og bør få slippe det. Jeg hadde tatt han med til dyrlegen for en grundig helsesjekk, og dersom det er ikke er en fysisk opprettelig grunn til denne adferden hadde jeg avlivet han. Å utsette dette nevrotiske dyret for enda en omplassering er bare ondskapsfullt og ville vært ansvarsfraskrivelse. Sånn generelt synes jeg terskelen for å avlive pga adferd er for høy. Alt for ofte skyver folk problemet videre på andre, gjerne uten å informere tilstrekkelig om det (som feks første eier av denne hunden), fordi de har problemer med å ta den beste avgjørelsen for dyret. Når dyret lider under sin egen psyke er det like legitimt å avlive som når de lider pga fysiske plager. Anonymous poster hash: c3919...768
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #29 Skrevet 15. august 2013 Hvordan går det med dere TS? Anonymous poster hash: 21755...b75
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #30 Skrevet 17. august 2013 Kan ikke TS oppdatere oss litt da? Anonymous poster hash: 21755...b75
AnonymBruker Skrevet 18. august 2013 #31 Skrevet 18. august 2013 Her er ting fortsatt det samme. Adferdsmannen skal komme igjen en dag til uka.. Vil ikke gi opp go'gutten uten at alt er prøvd. Det er fryktelig slitsomt..men det går.. Vi har små økter med trening både fysisk og psykisk hver dag, etter råd fra adferdsmannen. Skulle ikke være for mye og heller ikke for lite.. Det sitter langt inne å avlive en ellers frisk hund, har vært hos dyrlegen og det feiler han ikke noe fysisk ihvertfall. Omplassering er jeg redd blir for tøft for han... TSAnonymous poster hash: a5387...d80
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå