Gå til innhold

Røyting

lille mor

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd mot røyting?

Holder på å bli gal av alle hårene som legger seg over alt.

Jeg må støvsuge 3-4 ganger om dagen, og jeg er ikke noen petimeter.

Men med tanke på ungene som leker på gulvet er det ikke så koselig med så mye hår at de og får pels.

Der er spesielt nå på våren og på høsten.

Det klikker snart. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det hele året, med en pus som røyter noe hinsides alt jeg har sett før. Ingenting hjelper, verken børsting eller bytte av fôr. Det er bare å venne seg til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har jeg det hele året' date=' med en pus som røyter noe hinsides alt jeg har sett før. Ingenting hjelper, verken børsting eller bytte av fôr. Det er bare å venne seg til...[/quote']

Sånn har vi det også.

Kattehår overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Invester i ein jif-tørrmopp (dersom du ikkje allereie har ein)! Mykje enklare å sveipe over golvet med ein slik, i staden for å dra fram støvsugaren kvar gong du skal ha hårløst golv! Dessutan tar tørrmoppen med seg mykje meir hår og støv, i motsetning til støvsugaren, som virvlar ein del opp i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir hunden vår lakseolje. Den er kjempefin og han røyter mindre, og bare når han skal på våren. Dessuten hjelper det mot masse annet også. Det merket vi bruker heter Salmopet.

Hvorfor gi fiskeolje til kjæledyr?

Fettsyrer er essensielle i svært mange fysiologiske prosesser hos pattedyr. Omega 3-syrer er svært viktige, og må gis som et tilskudd da de fleste kommersielle fôrtyper inneholder for lave nivåer av disse. Det er dokumentert effekt av fiskeoljer til hund og katt hva gjelder hud- og pelsproblemer.

Etter 7-21 dagers bruk av SALMOPET vil en del kunne bedre problemer som kløe, sprukne poter, flassing, matt pels og røyting. I human medisin benyttes Omega-syrer blant annet til forebygging ved hjerte-kar lidelser og leddsykdommer. Omega 3 syrer er viktige for utviklingen av hjerne og øyne og kan med fordel gies til diegivende tisper og valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Dessuten hjelper det mot masse annet også. Det merket vi bruker heter [urlVi gir hunden vår lakseolje. Den er kjempefin og han røyter mindre' date= og bare når han skal på våren=www.salmopet.no]Salmopet.

Tusen takk for tipset, dette skal jeg virkelig prøve.

For det er helt forferdelig, har hatt mange hunder men ingen har mistet

så mye hår som denne.

Selv om jeg grer henne 2-3 ganger om dagen, og fyller en bærepose

hver gang.

Og moppe er liten vits for jeg må bytte moppen omtrent 2 ganger pr. moppeomgang, og det setter seg i møbler, gardiner, klærne osv.

Og de er jo ikke noe greit å moppe da :wink:

Jeg bytter støvsuge-pose ca. hver 3 dag på en middels stor støvsuger, så dere kan tenke dere selv.

Helt grusomt, blir gaaaaal. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hund har du? og har du vært hos dyrlegen med den? kan være han har en sykdom el?

Høres jo helt utrolig ut at det er mulig å røyte så mye... (hvis ikke du har overdrevet litt :ler: )

Salmopet er kjempebra, vi bruker det også på vår voffs.

Kan også anbefale å kjøpe en børste med roterende (åh hva heter det?? de som stikker ut av børstehode som du børster med....herregud nå står det helt stille.. håper du skjønner hva jeg mener)

har hørt at de er bra for røytende hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes jo helt forferdelig ut! :o

Tenkte det samme som cappo: Du er sikker på at hunden ikke er syk?

Og jeg er også nysgjerrig på hva slags hund det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Golden retriver, og ja jeg har vært hos dyrlegen med den og hun sa at det var vanlig på den type hunder. Hun anbefalte en sprøyte som skulle dempe røytingen noe men, den har en venn av meg tatt på sin Rotweiler og det ble bare værre :roll:

Og jeg tuller ikke med at hun røyter så mye, det er helt ekstremt.

Men det er som sagt verst nå på våren og på høsten eller etter et bad, ellers støvsuger jeg gulvet, og grer hunden bare en gang om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi gjør er å gre hundene ofte - gjerne flere ganger hver dag. Dette gjøres utendørs! Bedre å gre hunden ofte enn å bruke opp mange støvsugerposer for å bli kvitt hårene.

Den ene hunden blir først bedre etter at hun er nappet (og det er en Labrador vi snakker om ja - som vanligvis aldeles ikke nappes). Da napper jeg gjerne et par ganger om dagen i flere dager på rad. Drittjobb uten like, men det blir bedre.

Dessuten hjelper det å bade her. De røyter noe hinsides de to døgnene etter badet, men så roer det seg litt igjen. Har litt varmt vann (ikke varmt, bare litt) og skrubber godt med grønnsåpe (det kan du sikkert bruke på Golden også, men husk balsam). Gre hunden før badet og gre den i badet. Gre den så annenhver time etter badet... Drittjobb, men vel verdt det.

Og så bruker vi lakseolje i maten. Vet ikke om det har noen virkning, jeg. Men vi bruker det nå sånn for sikkerhets skyld.

Vi har ingen barn som kryper på gulvet, så vi gidder ikke støvsuge mer enn annenhver dag. Og da flyter hybelkaninene fint rundt. Sånn er det å ha hund om våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grer henne i 15 min to til tre ganger om dagen, og da står vi selvsagt ute.Men det med lakserolje skal jeg prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det med lakserolje skal jeg prøve.

Guuuud! Ikke gi bikkja lakserolje! Det er LAKSEolje det er snakk om. Lakserolje får man (mildt sagt) rennarompe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guuuud! Ikke gi bikkja lakserolje! Det er LAKSEolje det er snakk om. Lakserolje får man (mildt sagt) rennarompe av.

Den optimale misforståelsen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også en golden retriver, han blir et år nå i mai og røyter helt sinnsykt. Jeg er helt sikker på at du ikke overdriver.

Vi gir besøkende klesbørste når de går ut døra. Så ille er det.

Vi har også vært hos dyrlege og vi har byttet for, men som det er blitt sagt, så er dette typisk golden. Vi har hatt en før og han også røytet noe helt forferdelig.

I går badet mannen min bikkja og jeg har børstet han etterpå, men bare han rister seg, så fyker hårene...............

Tørrmopp ville ikke nyttet hos oss. Her er det kun støvsuger som hjelper.

Og en god runde med vaskefilla etterpå.

Men de er jo herlige og da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...