Gå til innhold

Intimbarbering.. Hvor viktig for slikking? Og hvordan få det til best mulig uten sår og kløe og svette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har barbert fra klitten og ned, så jeg er helt glatt på sidene og selve musa fra der klitten er. Har altså hår på venusberget, men trimmer sidene. Jeg tok vel egentlig bare med meg en fra butikken, men jeg endte opp med gilette pro-glide. Den er veldig, veldig god synes jeg. Den beste høvelen jeg har hatt til intimbarbering i grunnen:) Og så er den ganske mye billigere enn de som er laget for kvinner. Treffer med større presisjon med den, og jeg føler jeg trenger langt mindre trykk for å få vekk det jeg vil ha vekk. Noe som jo irriterer huden mindre:)

Intreressant, ja, det er akkurat slik jeg også tenker! :) En slik "frisyre". Jeg har jo noen høvler... men kanskje jeg skulle prøv pro-glide? Ser flere plasser at det er mange som bruker mannehøvel til intimbarbering.Hmm :) Og du har gjort det i flere år? Du blir ikke sår?

TS

Anonymous poster hash: 26ef7...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve pro-glide:) Som sagt den gir mindre press mot huden, så da blir en mindre sår:) Og i mitt tilfelle ikke sår i det hele tatt. Jeg bruker også vibratorrensen på barberhøvelen etter barbering, så jeg er sikker på at den ikke er full av bakterier til neste gang.

Nei, jeg blir ikke sår eller øm lenger. Jeg ble det de første gangene. Men det går seg til når en har holdt det glatt en liten stund. Jeg går over frisyren i dusjen hver andre dag, og da holder jeg meg glatt og nuppefri. Jeg har gjort dette i 8-9 år nå. Liker hvordan det kjennes ut selv. Husk bare å bruke rikelig med barberingskrem eller gel. Ville ikke ha brukt vanlig såpe. Det har jeg prøvd, og det irriterte huden min noe veldig etter barbering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.. men det koster jo spenn. 7-800 kr 1 gang i måneden? Litt vel for å være glætt, synes jeg. Eller?

TS

Jeg betalte nettopp 430 for første gangs voksing, så får man evt kjøpt klippekort med noe rabatt. Jeg synes det er verdt det, med tanke på at man slipper tenke på det annet enn hver 4-6 uke og jeg sparer inn en del på barberblader, siden jeg har strie hår og sensitiv hud, og må ha en ny høvel hver eneste gang jeg barberer.

Dersom du skal barbere anbefaler jeg deg å kjøpe en mannehøvel, eneste grunn til at de selger egne damehøvler er for å selge dobbelt så mange til hver husstand. Men ny utvikling blir først integrert i produktene for menn, mens kvinneproduktene er et slags bi-produkt, som oppdateres senere. Bruk godt med tid i dusjen først, gjerne bruk noen spa-produkter slik at huden og hårene blir mykest mulig. La barbergelen virke en stund, før du barberer med en skarp høvel, først med hårene for å få vekk mest mulig, deretter mot hårene for å ta alt. Hold på huden og trekk litt i den, slik at det stykket du barberer er så glatt og rett som mulig.

Anonymous poster hash: 6dfad...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det rareste jeg har lest er at en kvinnelig bruker gir seg ut for å være mann for så å redigere innlegget sitt ganske kjapt så det stemmer med profilen.

Men......glemte vel anonymknappen, tenker jeg. Eller?

Anonymous poster hash: 3ce15...3b2

Jeg er en mann som skrev det, men kom på at brukernavnet er kvinnelig, derfor jeg redigerte. Så som du sikkert skjønte, er ikke dette min bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke fyren vil slikke deg uten at du er barbert er han et naut. De fleste gutter med litt mellom ørene gi fanen i om det er litt hår. Nekt han fitte hvis han ikke oppfører seg som en mann. Jeg har en enorm hårdusk på fitte, og ingen av mine sexpartnere har nektet å slikke fitta av den grunn. Menn må oppdras.

Ja takk ! Oppdra meg gjerne....garantert deilig ;)

Anonymous poster hash: 506e9...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke fyren vil slikke deg uten at du er barbert er han et naut. De fleste gutter med litt mellom ørene gi fanen i om det er litt hår. Nekt han fitte hvis han ikke oppfører seg som en mann. Jeg har en enorm hårdusk på fitte, og ingen av mine sexpartnere har nektet å slikke fitta av den grunn. Menn må oppdras.

Det handler bare om ulike preferanser, og det er ikke gitt at din preferanse for hår er mer "riktig" enn å foretrekke barbert. Hvis begge står på sitt må man bare innse at man ikke passer sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve pro-glide:) Som sagt den gir mindre press mot huden, så da blir en mindre sår:) Og i mitt tilfelle ikke sår i det hele tatt. Jeg bruker også vibratorrensen på barberhøvelen etter barbering, så jeg er sikker på at den ikke er full av bakterier til neste gang.

Nei, jeg blir ikke sår eller øm lenger. Jeg ble det de første gangene. Men det går seg til når en har holdt det glatt en liten stund. Jeg går over frisyren i dusjen hver andre dag, og da holder jeg meg glatt og nuppefri. Jeg har gjort dette i 8-9 år nå. Liker hvordan det kjennes ut selv. Husk bare å bruke rikelig med barberingskrem eller gel. Ville ikke ha brukt vanlig såpe. Det har jeg prøvd, og det irriterte huden min noe veldig etter barbering.

Har kjøpt pro-glide. ;) Den funka bra til leggene og under armene. Har ikke barbert underlivet ennå... Det jeg lurer på er om det ikke er større sjans for sopp og vond lukt/bakteriell vaginose om jeg barberer underlivet? Kjønnshårene har jo en funksjon... Jeg kan jo prøve--og så evt. slutte om det blir for galt... Det med sår osv. regner jeg med vil gå over etter hvert. Du sier jo at det har gått over for det. Du barberer hele underlivet annenhver dag altså?

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt pro-glide. ;) Den funka bra til leggene og under armene. Har ikke barbert underlivet ennå... Det jeg lurer på er om det ikke er større sjans for sopp og vond lukt/bakteriell vaginose om jeg barberer underlivet? Kjønnshårene har jo en funksjon... Jeg kan jo prøve--og så evt. slutte om det blir for galt... Det med sår osv. regner jeg med vil gå over etter hvert. Du sier jo at det har gått over for det. Du barberer hele underlivet annenhver dag altså?

TS

Så bra å høre:) Godt jeg ikke anbefalte deg noe du ble missfornøyd med. Ja, jeg synes den funker veldig bra til alt. tar så mye bedre enn andre høvler jeg har prøvd. Så irriterer jo huden langt mindre når jeg bruker den fremfor andre. Nei, ikke om du er nøye med intim hygienen:) Jeg har ikke hatt noe mer eller mindre problemer med slikt etter at jeg begynte å barbere meg, i forhold til før. Tvert imot synes jeg det er enklere å holde meg ren der nede når det ikke er hår der. Ja, sårheten blir borte. Men bruk gjerne nice'n cool kremen til RFSU i begynnelsen/ved behov om du føler for det. Den er verdt pengene:) Ja, alt bortsett fra venusberget. Men tok alt tidligere. Tester ut litt med frisyre for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er jeg virkelig ikke enig i. Hår er ekkelt. Hilsen jente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er jeg virkelig ikke enig i. Hår er ekkelt. Hilsen jente.

Ekkelt? Men naturlig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så veldig naturlig å ha i munnen, nei yuk. Det tar to sekunder å shave og ser mye bedre ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg betalte nettopp 430 for første gangs voksing, så får man evt kjøpt klippekort med noe rabatt. Jeg synes det er verdt det, med tanke på at man slipper tenke på det annet enn hver 4-6 uke og jeg sparer inn en del på barberblader, siden jeg har strie hår og sensitiv hud, og må ha en ny høvel hver eneste gang jeg barberer.

Dersom du skal barbere anbefaler jeg deg å kjøpe en mannehøvel, eneste grunn til at de selger egne damehøvler er for å selge dobbelt så mange til hver husstand. Men ny utvikling blir først integrert i produktene for menn, mens kvinneproduktene er et slags bi-produkt, som oppdateres senere. Bruk godt med tid i dusjen først, gjerne bruk noen spa-produkter slik at huden og hårene blir mykest mulig. La barbergelen virke en stund, før du barberer med en skarp høvel, først med hårene for å få vekk mest mulig, deretter mot hårene for å ta alt. Hold på huden og trekk litt i den, slik at det stykket du barberer er så glatt og rett som mulig.

Du trenger da ikke ny høvel hver gang. Bruker du engangshøvel da, eller? På vanlige barberhøvler kan du skifte blader, ikke verre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturlig, schmaturlig, hvor naturlig er det egentlig å drive å slikke på kjønnsorganene til hverandre? Så når det først har blitt en så stor del av sexlivet til folk er det en logisk konsekvens at det stiller visse krav til hygiene og hårfjerning, som ikke var like selvsagt for hundre år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger da ikke ny høvel hver gang. Bruker du engangshøvel da, eller? På vanlige barberhøvler kan du skifte blader, ikke verre enn det.

Hvis du leser hele innlegget skjønner du sikkert at det var barberblader jeg mente, siden det er mest logisk, og det var det jeg skrev tidligere i setningen. Legg litt godvilje til, så blir livet mye lettere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har ikke hårvekst noe å si for slikking,er veldig glad i å få slikke og gjør det så ofte jeg kan. Om fitta er barbert eller hårete har ingen betydning for min nytelse :)

Anonymous poster hash: ca607...97b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, hadde jeg vært en mann, ville jeg gjort det bare på steder som ikke har hår. Da kan jeg ikke ha forskjellige standarder som kvinne og forvente noe annet. :) Men det er smak og behag - ærlig talt føler jeg meg mye bedre, renere og behagelig hvis jeg ikke har hår der nede.

Anonymous poster hash: 5b406...1d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte føler man seg renere om man barberer underlivet? Man er vel like ren om man har hår eller ikke? :P Er følelsen det er snakk om da? Hmm...

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte føler man seg renere om man barberer underlivet? Man er vel like ren om man har hår eller ikke? :P Er følelsen det er snakk om da? Hmm...

TS

Enig med deg,ts. jeg skjønner ikke hvorfor flere kvinner lar det gro...bare deilig med hår der nede ;)

Anonymous poster hash: ca607...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renhet avhenger vel av at man vasker seg? Ikke av at man har hår eller ikke? Og at man ikke vasker seg for mye...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...