Gjest reddmamma Skrevet 21. april 2004 #1 Del Skrevet 21. april 2004 datteren min på 16 fortalte meg i dag at hun og kjæresten har hatt sex sammen. jeg synes det var kjempe fint at hun selv fortalte meg det, det viser jo at hun stoler på meg. MEN: jeg trodde jeg var forberedt på at datteren min en dag kom til å ha sex, men jeg takler det virkelig dårlig! LILLE JENTA MI! lille lille gode jenta mi... har blitt stor..... gråt litt i dag jeg fordi for det første er jeg jo redd for at noe kan skje med henne, og fordi hun er i ferd med å bli voksen... så fort alle årene har gått.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 21. april 2004 #2 Del Skrevet 21. april 2004 Hjelp henne med prevensjon, så skal det gå så bra atte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivingOnTheEdge Skrevet 21. april 2004 #3 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg er 16 år, og hadde sex første gang da jeg var 14 år. Tror ikke 16 år er så tidlig som du nå fremstiller det. Slapp av, hun vet hva hun gjør. Bedre at hun utforsker nå enn senere i livet når hun skal slå seg til ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 21. april 2004 #4 Del Skrevet 21. april 2004 Hjelp henne med prevensjon' date=' så skal det gå så bra atte [/quote'] Skriver under på denne jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 21. april 2004 #5 Del Skrevet 21. april 2004 Huff, skjønner deg godt jeg! Det er mange år til enda, men jeg må si jeg gruer meg til dattern min blir så stor. Dette venner du deg nok til etter hvert, tror du ikke? Hun er jo ihvertfall over 16 da, og sammen med kjæresten sin, ikke det verste som kunne skjedd! Fint at hun fortalte det til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 Det at hun fortalte deg om det viser jo hvor mye hun stoler på deg. Jeg kunne aldri fortalt min mamma dette,selv om vi har et kjempebra forhold. Prat med henne om prevensjon,og hvor viktig det er. Du venner deg nok til tanken på at jenta di er blitt stor :-) Mrs.Potter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lompa Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 WOW! Jeg vil påstå at da skal du være fornøyd med din innsats som mor, når du har fått et så godt og trygt forhold til datteren din at hun faktisk kommer og forteller deg dette.Det synes jeg er flott! Håper jeg får et så godt forhold til mine barn når jeg en gang får..... Skjønner godt at det er rart, men vær stolt av det du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #8 Del Skrevet 22. april 2004 WOW! Jeg vil påstå at da skal du være fornøyd med din innsats som mor, når du har fått et så godt og trygt forhold til datteren din at hun faktisk kommer og forteller deg dette.Det synes jeg er flott! Håper jeg får et så godt forhold til mine barn når jeg en gang får..... Skjønner godt at det er rart, men vær stolt av det du. Må seie meg einig med denne. Forstår godt at du frikar litt ut, men det er jo ei kjempe-tillitserklæring til deg at dotter di fortel deg noko slikt som dette. Prat litt med henne om prevensjon, slik som eit par andre her har nevnt - men hugs også på å snakke litt om kjensler, for det er jo faktisk ikkje berre det tekniske som er viktig i eit seksualliv. Håpar mine framtidige barn får eit slikt trygt og godt forhold til meg ein gong også. Det hjelper mykje å ha ei mamma "på laget"! Og hugs på at sjølv om veslejenta er i ferd med å bli stor, har ho nok behov for å vere småjenta til mamma innimellom likevel... Lukke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 22. april 2004 #9 Del Skrevet 22. april 2004 Heisann! Forstår meget godt hvordan du føler det, har også vanskelig å innse at min datter er blitt 14, men sånn er det livet, men du vil uansett alltid være mammen hennes. Er helt enig med de andre her... for en tillitserklæring, det er det ikke mange som får oppleve. Kommer det flere "karameller" får du late som ingenting og snakke rolig med henne om det hun forteller. Vi skulle av og til hatt Oscar vi tenåringsforeldre, for godt skuespill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 22. april 2004 #10 Del Skrevet 22. april 2004 Det er alltid rart for foreldre å oppdage at barna våre blir voksne. (Glemmer heller ikke følelsen da sønnen min snakket med meg om det samme..) :-? Så det viktigste vi kan gjøre er å gi dem gode "grunnregler" på veien. Selvfølgelig er prevensjon viktig, både for å forhindre uønskede svangerskap og smitte. Men det er også like viktig at de er trygge på seg selv i forhold til sin egen seksualtiet - at de ikke nødvendigvis må ligge med andre - men at det er en naturlig del av livet .. at sex er mer enn teknikk - at det er viktig med følelser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #11 Del Skrevet 22. april 2004 Du er en flott mor som har datter som gir deg så stor tillit at hun forteller om en av de viktigste opplevelsene hun har hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 22. april 2004 #12 Del Skrevet 22. april 2004 Helt enig med de andre her, du burde være stolt av deg selv for å ha en så flott datter. Siden det virker som om dere har ett åpent forhold så bør du også forsikre deg om at hun har ordnet med prevensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 22. april 2004 #13 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg er 17 år' date=' og hadde sex første gang da jeg var 14 år. Tror ikke 16 år er så tidlig som du nå fremstiller det. Slapp av, hun vet hva hun gjør. Bedre at hun utforsker nå enn senere i livet når hun skal slå seg til ro.[/quote'] Lurer litt på hva du egentlig mener med det siste du skriver... At det er bedre at hun utforsker sex nå som 16 åring enn senere i livet? Hvorfor det? Og at alle 16 åringer vet hva de gjør tror jeg nok desverre ikke er sant. Husk at vi andre også har vært 16 år en gang... For å holde meg til trådens opprinnelige tema er det en kjempe tillitserklæring at datteren din forteller deg dette, men jeg vet ikke hvor godt jeg hadde taklet det selv... Jennifer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #14 Del Skrevet 22. april 2004 Tillitserklæring. Jeg håper datteren min forteller meg det også, men jeg tror kanskje hun allerede har debutert, med en gutt hun hadde et veldig kort forhold til og som hun nå refererer til som en player. Ellers håper jeg også at datteren min er tøff nok til å ikke la seg pushe over av andre playere hun treffer. Går hun inn i et fast forhold nå regner jeg med at sex ikke vil ligge langt unna. hun blir seksten i mai, og selv om jeg synes hun skal vente til hun er tretti og gift, så vet jeg jo at det er utopisk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. april 2004 #15 Del Skrevet 22. april 2004 Sukk.... og jeg som fikk helt hetta da 12 åringen lykkelig fortalte meg at nå hadde hun fått mensen.... Klart jeg ønsker meg tillit, men jammen hadde jeg en mindre livskrise når hun sa det. Lurer på hvordan det vil gå når hun forteller om sex... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 22. april 2004 #16 Del Skrevet 22. april 2004 Sukk.... og jeg som fikk helt hetta da 12 åringen lykkelig fortalte meg at nå hadde hun fått mensen.... Klart jeg ønsker meg tillit, men jammen hadde jeg en mindre livskrise når hun sa det. Lurer på hvordan det vil gå når hun forteller om sex... Da får du komme å bo hos meg noen dager, så skal jeg gi deg "mimosa" og jordbær til frokost, og så kan vi prate om helt andre ting, bøker, Janis Ian og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. april 2004 #17 Del Skrevet 22. april 2004 Da får du komme å bo hos meg noen dager, så skal jeg gi deg "mimosa" og jordbær til frokost, og så kan vi prate om helt andre ting, bøker, Janis Ian og sånt Bestiller plass øyeblikkelig (og håper det ikke blir før om en 10 års tid eller noe sånt... )! Snille Glammy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 22. april 2004 #18 Del Skrevet 22. april 2004 Får håpe hun følger i mine fotspor, jeg var nesten 24. Da hadde jeg allerede loset mine yngre søsken gjennom sin debut... Men til deg som starta tråden, henger meg på de andre her. Du har tydeligvis lagt grunnlaget for åpent og godt forhold mellom deg og dattera! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 22. april 2004 #19 Del Skrevet 22. april 2004 ...Da hadde jeg allerede loset mine yngre søsken gjennom sin debut... :o Det hørtes kinky, oh my oh my oh my! :o :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ra|cer Skrevet 22. april 2004 #20 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg er snart 18 og hadde var 16 første gangen jeg hadde sex. Det skjedde med kjæresten min som jeg fortsatt har og alt var heilt greit liksom! JEg vågte aldri si det til mamma, men hun visste det allikevell.. Du bør være stolt over å ha så god kontakt med datteren, det at hun kommer å forteller slikt til deg! :-) Hjelp henne med å skaffe prevensjon så kommer det til å gå kjempebra! Lykke til...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå