Gjest Cevita Skrevet 9. august 2013 #1 Del Skrevet 9. august 2013 Er du en av dem som bruker 10 min fra du våkner til du er ute av døra, eller er du en av dem som tar deg god tid med kaffekoppen og avisa? Lufter du hunden? Vekker du ungene? Smører du matpakker? Bruker du 45 min på badet? får du inn en treningsøkt? Når står du opp? Hva gjør du? og når setter du evt. avgårde ut av døra? Hvorfor jeg lurer på dette? Egentlig bare fordi jeg lurer på hva som skjer hjemme hos deg i tidlige morgentimer, og litt fordi jeg starter i jobb igjen på mandag, og tenkte å bli inspirert av lure morgenfugler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMUL Skrevet 9. august 2013 #2 Del Skrevet 9. august 2013 Ikke spesielt lur morgenfugl nei hahah Når det er skole er dette morgenrutinen min: Klokken ringer kl 0700 da går jeg rett på badet, går på toalettet og sitter meg på badgulvet for å sjekke facebook, instagram osv. Etter litt (ca 5-10 minutter) begynner jeg å sminke meg, noe som tar ca 20 minutter. så kler jeg på meg klærne jeg har funnet frem dagen før. Etter det retter jeg og fikser håret (10-15 minutter) da er klokken rundt 0740, 45. Da går jeg opp, ordner meg en kaffe latte og frokost, noe jeg drikker og spiser foran tv'en. når klokken er rundt 0825 går jeg ned på badet for å pusse tennene, hvis jeg har litt ekstra tid rer jeg opp sengen min før jeg går til skolen 0840, (bor nært skolen og begynner 0850). Liker å ha god tid om morgenen kunne ha brukt mye mindre tid hvis jeg ville, men vil ikke stresse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 10. august 2013 #3 Del Skrevet 10. august 2013 Her står mannen opp tidlig og dekker bordet, han vekker meg og barna før han går til bussen halv 7. Eldste 8 år ser ut vinduet, finner klær og kler på seg. Vi legger frem klær til minste 6år som også kler på seg selv. Jeg og dusjer og ordner meg kjapt 10-15 min mens barna kler på seg/starter å smøre matpakkene sine. Spiser så frokost sammen og drar som regel hjemmefra litt før 8. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 10. august 2013 #4 Del Skrevet 10. august 2013 Nå har ikke jeg den mest hektiske hverdagen da, må være ute av døra kl 9, da jenta skal være i bhg senest 9.15. Står opp ca halv 7, blir som regel vekket av eldste barnet. Dusj må derfor unnagjøres om kvelden... Vi står opp, vasker og kler på oss, pusser tenner. Så henter vi lillebror, vasker og kler på han. Så går vi ned i stua, slår på Disney, de små setter seg i hver sin godstol med en kopp melk. Etterpå er det frokost, også drar vi til barnehagen. Ikke akkurat effektivt, men vi koser oss så lenge vi har mulighet til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Del Skrevet 10. august 2013 Klokken ringer kl 6.00 om ikke jenta vår våkner før det. Jeg står opp med henne og tar henne opp til andre etasje. Bytter bleie på henne, kokker havregrøt eller risgrøt mens hun lekker på gulvet. Grøten er ferdig ca. kl. 6.30. Jeg gir henne frokost og driker kafe selv, jeg lar henne lekke mer. Matpakka til henne og meg er klar etter frokost. Kl. 6.45 gjør jeg meg klar for jobben, sminker meg osv. Kl. 7 går vi inn på våres soverom for å vekke pappa. Kl. 7.05 kler jeg henne for barnehagen (pappa ofte ikke merker at klærne er tatt feil vei). Kl. 7.20 er pappa klar for frokost og for å se etter dattera som leker i stua. Jeg går ut for å rekke toget på jobb. Pappa leverer jenta kl. 8 - 8.15 i barnehagen og sykler videre på jobb. Anonymous poster hash: 795c7...cd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enyya Skrevet 10. august 2013 #6 Del Skrevet 10. august 2013 Her er det opp kl 7. Dusjer og vekker barna, de kler på seg mens jeg smører frokost. Så spiser de mens jeg ordner meg ferdig og pakker sekker. Selv spiser jeg aldri frokost. Vi reiser kl 8. Jeg jobber på samme sted som barna går på skole så det er veldig kjekt;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #7 Del Skrevet 13. august 2013 Hvordan gjør folk med flere barn og som starter på jobb i vanlig tid, altså 7? Anonymous poster hash: 1e958...616 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #8 Del Skrevet 13. august 2013 Står opp rett før kl 6, løper en halvtimestur, dusjer, lager kaffe, vekker ungene og lager frokost. Litt over 7 spiser vi frokost, mannen står opp. Jeg drar ca 7.25, mannen leverer i barnehage rundt kl 8. Matboksene lager vi alltid klare kvelden før.Anonymous poster hash: 2b159...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #9 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg jobber skift, så har ganske forskjellige rutiner. Når jeg begynner 7 står jeg opp 6, går på badet og gjør det som må gjøres der, vekker mannen og går ut av døra 6:30. Spiser sjelden frokost så tidlig, kjøper lunsj i kantina og datteren min har all mat i barnehagen, så ingen matpakker her. Hadde det ikke vært for at jeg liker å dusje hver morgen hadde jeg nok ikke stått opp før hvertfall 6:15 - uniform og lite sminke er gull for en som ikke er veldig morgenfugl. Når jeg begynner sent så går mannen rundt 6. Da sover jeg videre frem til datteren min våkner rundt 7:30. Stort sett er jeg "flink" og står opp, bytter bleie på henne, kler på oss begge og dekker på frokostbordet. Koker gjerne egg eller havregrøt så vi får en koselig frokost sammen. Noen ganger sitter vi bare i pysjen og spiser frokost foran barne-tv. Leverer i barnehagen mellom 9 og 9:30. Når jeg er hjemme igjen derfra har jeg et par timer før jeg skal på jobb, da tar jeg unna handling, klesvask, oppvask, rydding osv. Trener ikke akkurat nå, skylder på sommerferien. Men når jeg gjør det blir det på kvelden etter tidligvakter eller i helgene. Anonymous poster hash: 4bf49...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rumperister Skrevet 13. august 2013 #10 Del Skrevet 13. august 2013 Starter dagen med en kopp espresso, sammen med lokalavisen og en liten frokost. Deretter kommer sminke, noe som tar 5-10 minutter. Så er det på med tøyet og ut døren. Rimelig raskt og kjedelig. Men den morgenkaffen - den er nesten det beste med enhver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #11 Del Skrevet 13. august 2013 Om jeg starter tidlig på skole/jobb, står jeg opp, går på dass, spiser en yoghurt(ikke frokostmenneske!), pusse tennene og så ut døra:P Ikke alltid jeg børster håret engang, man ser ikke forskjell uansett Men starter jeg senere(12 eller senere), står jeg opp, går på dass, spiser en yoghurt, tar en treningsøkt, dusjer og spiser en liten frokost nummer 2 og pusser tennene før jeg går ut døra:P Fremdeles ikke sikkert jeg børster håret Ikke mye forskjell Anonymous poster hash: a6c82...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #12 Del Skrevet 13. august 2013 Da jeg skulle på skolen ringte vekkeklokken litt over fem. Kaffe og knekkebrød. Dusj. Kledde på meg. Sminke og hår. Løp til bussen. Nå er jeg uføretrygded. Drar meg ut på kjøkkenet, sitter på en stol og hviler før jeg starter kaffemaskinen. Tar med meg kaffekoppen i sengen. Hviler en halvtime. Drikker kaffe. Hviler. Står opp og tar på meg undertøy. Hviler. Bukser og genser. Hviler. Pusser tennene. Tar fire timer. Anonymous poster hash: 7269d...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. august 2013 #13 Del Skrevet 13. august 2013 Slumre i alt fra 15-45 minutter, tisse, kaldt vann i ansiktet, pusse tennene, sminke og fikse håret i opp til en halvtime, spise, pusse tenner, kle på meg, ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alja Skrevet 13. august 2013 #14 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg våkner, ligger i sengen å ruller et kvarters tid. Står opp, går på dass. Setter meg i stuen litt med en snus og data, går på badet igjen, renser huden og smører den med fuktighetskrem, går på kjøkkenet og lager frokost, så på rommet og kler på meg, så badet for å sminke meg. Tar meg sikkert en og en halv time. Så er jeg good to go Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 13. august 2013 #15 Del Skrevet 13. august 2013 Gidder ikke gå i detalj men tar meg ti minutter å gjøre meg ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #16 Del Skrevet 13. august 2013 Ikke spesielt lur morgenfugl nei hahah Når det er skole er dette morgenrutinen min: Klokken ringer kl 0700 da går jeg rett på badet, går på toalettet og sitter meg på badgulvet for å sjekke facebook, instagram osv. Etter litt (ca 5-10 minutter) begynner jeg å sminke meg, noe som tar ca 20 minutter. så kler jeg på meg klærne jeg har funnet frem dagen før. Etter det retter jeg og fikser håret (10-15 minutter) da er klokken rundt 0740, 45. Da går jeg opp, ordner meg en kaffe latte og frokost, noe jeg drikker og spiser foran tv'en. når klokken er rundt 0825 går jeg ned på badet for å pusse tennene, hvis jeg har litt ekstra tid rer jeg opp sengen min før jeg går til skolen 0840, (bor nært skolen og begynner 0850). Liker å ha god tid om morgenen kunne ha brukt mye mindre tid hvis jeg ville, men vil ikke stresse Wow! Du sier du ikke er morgenfugl, men du er flink til å komme deg opp da! Høres jo ganske koselig ut med så god tid, men jeg klarer bare ikke å la være å tenke på at du kunne hatt en og en halv time lengre i senga Men jeg må bare spørre: Har det virkelig skjedd så mye på facebook iløpet av natten at du må sjekke med en gang du står opp om morgenen? Det er sånn jeg sjekker når jeg har komt meg på skolen og har et ledig minutt. Klokken ringer kl 6.00 om ikke jenta vår våkner før det. Jeg står opp med henne og tar henne opp til andre etasje. Bytter bleie på henne, kokker havregrøt eller risgrøt mens hun lekker på gulvet. Grøten er ferdig ca. kl. 6.30. Jeg gir henne frokost og driker kafe selv, jeg lar henne lekke mer. Matpakka til henne og meg er klar etter frokost. Kl. 6.45 gjør jeg meg klar for jobben, sminker meg osv. Kl. 7 går vi inn på våres soverom for å vekke pappa. Kl. 7.05 kler jeg henne for barnehagen (pappa ofte ikke merker at klærne er tatt feil vei). Kl. 7.20 er pappa klar for frokost og for å se etter dattera som leker i stua. Jeg går ut for å rekke toget på jobb. Pappa leverer jenta kl. 8 - 8.15 i barnehagen og sykler videre på jobb. Anonymous poster hash: 795c7...cd3 Jeg hadde blitt sur om jeg alltid måtte stått opp først og samboeren fikk ligge en time lengre. Skjønner ikke at du gidder. Min rutine: Hvert semester (altså nå når vi begynner til høsten og etter jul) så tenker jeg at fra nå av skal jeg være flink til å stå opp, sminke meg og fikse håret og spise før jeg går. Skal være på skolen 10 min før vi begynner slik at jeg ikke må stresse. Det som faktisk skjer er at jeg klarer det de første to dagene og deretter sklir det fullstendig ut. Dusjer på kvelden og så finner jeg frem alt av klær jeg skal ha på meg, sjekker hvilket vær det er meldt slik at jeg vet hva jeg skal ha på meg av yttertøy, sjekker at paraplyen er i nærheten og at penger/nøkler/busskort ligger i sekken, smører matpakke og fyller vann på flaska. Om morgenen står jeg opp ti minutter før jeg må være ute av døren, tisser, vasker meg i ansiktet, pusser tenner, tar på deodorant og klær. Tar matpakke og drikkeflaske i sekken og så løper jeg ut døren. Nok en dårlig start på dagen Anonymous poster hash: 50dfd...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #17 Del Skrevet 13. august 2013 Det varierer veldig ettersom jeg er frilanser og har varierende oppdragsmengde og type arbeid (hjemme/ute). I perioder våkner jeg seks, sjekker nyheter og FB i fem minutter på mobilen i sengen, drikker et stort glass vann og tar tabletter, trener i tretti minutter, gir setter på havregrøten som godgjør seg mens jeg dusjer, lager kaffe, gir dyrene mat, spiser frokost i rimelig fred og ro, tar på klærne jeg har lagt frem kvelden før, sminker meg, pusser tennene og er ute av døren halv åtte. Jeg føler meg veldig effektiv på denne måten, men jeg skulle gjerne hatt mer tid til frokost. I andre perioder våkner jeg først i det mannen min kysser meg farvel kl halv åtte, stjeler dynen hans og legger meg på hans side av sengen og sover i en drøy time til, våkner av meg selv, sjekker nyheter og FB på mobilen i en halvtime, går ut av sengen, drikker vann og tar medisiner, finner frem laptopen og tar den med oppi sengen og surfer/jobber i en times tid, står opp, lager kaffe og frokost, leser avisen og dusjer en eller annen gang når det passer seg. Regelen er at jeg skal være dusjet og påkledd før kl 12 På gode dager trener jeg istedenfor den lange timen med laptopen i sengen. Anonymous poster hash: 26986...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 14. august 2013 #18 Del Skrevet 14. august 2013 Vekkerklokka ringer klokka seks. Mannen går ut med hunden, jeg tar meg av babyen hvis hun er våken. Småbarna står opp av seg selv. Jeg vekker yngste tenåringen 06:30 og eldste 06:45, 06:50, 06:55 og 07:00 Lager frokost til barna og kaffe latte til mannen, og mater bikkja. Hjelper femåringen med klær og hår, maser på guttene. Smører fire matpakker, stjeler tilbake Aftenposten fra eldstejenta og leser fem linjer før noen roper på hjelp til ettellerannet... Klokka 07:40 bør hele hurven være på vei ut døra, og når de har vært ut og inn noen ganger for å hente det de glemte, kan babyen og jeg endelig slappe av og lese resten av avisa Jeg har jo permisjon nå, så det går veldig greit. Annerledes når jeg skal møte på jobb klokka åtte og må stelle meg selv også, men det trenger jeg heldigvis ikke tenke på før april! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 14. august 2013 #19 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Står opp 05:50. Vasker fjeset, tar på linser. Vasker kroppen med klut, tar på klær. Tar på meg mascara, tar på litt parfyme. Går til kjøkkenet og spiser frokost, en-to brødskiver/knekkebrød. Pusser tennene og går ut døra klokken 06:15. Matpakka smører jeg dagen i forveien. Mvh Yvonne Endret 14. august 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 14. august 2013 #20 Del Skrevet 14. august 2013 Står opp en og halv time før jeg skal ut av døren. Uansett. Setter på kaffe , tisser, mater katten. Leser i Pad og spiser frokost i en time. Dusj, sminke , påkledning - tar tilsammen , kanskje 20 min. Pakker vesken og drar på jobb eller trening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå