Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2013 #21 Skrevet 9. august 2013 Okey. Siste spørsmål: blir det ikke da rart at jeg uttaler det fransk når jeg er norsk? Folk vil jo da anta at jeg er fransk. Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f På norsk bruker man vel ikke stemt sj-lyd i begynnelsen, men sier Sjanett. Hvis du skulle være sikker på å bli forstått, må du vel heller uttale navnet som det skrives, da.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #22 Skrevet 9. august 2013 Hvordan ville du uttalt Jeanette på engelsk da? Jeg synes det er vanskelig... Det blir jo Janet, men det er jo et helt annet navn. Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f I Jeanette er trykket på siste stavelse, i Janet er trykket på første. Anonymous poster hash: 3d0c2...128
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #23 Skrevet 9. august 2013 I Jeanette er trykket på siste stavelse, i Janet er trykket på første. Anonymous poster hash: 3d0c2...128 Ja det er sant. Synes det er så vanskelig å uttale navnet mitt på engelsk, for jeg føler ikke det er noen god måte å gjøre det på. Enten blir det å si Janet, selvom det er et annet navn men det nærmeste engelske navnet man kommer. Ellers blir det fransk som Arabella sier. Eller så er det bare å uttale det rett fram på norsk, og så får utenlandske bare uttale det gebrokkent. Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f
Gjest Sebraen Skrevet 9. august 2013 #24 Skrevet 9. august 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen
Ellevill Skrevet 9. august 2013 #25 Skrevet 9. august 2013 (endret) Gjør som du vil! Jeg hadde ikke reagert på det. Jeg leste faktisk overskriften MED -e på slutten. :-) Endret 9. august 2013 av Ellevill 2
Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2013 #26 Skrevet 9. august 2013 Ja, men hvis folk spør får du vel bare forklare at du verken har misforstått uttalen av navnet ditt, eller at du har en talefeil. Jeg tror de fleste gir blaffen i hvordan du uttaler navnet ditt, så lenge du er en hyggelig og grei person. Det er virkelige ikke en så stor greie. Edit: Vel, anonymiteten varte ikke lenge... Var det noen grunn til å være anonym i dette tilfellet, da? Spørsmål om navn er ikke akkurat et farlig emne .
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #27 Skrevet 9. august 2013 Jeg har alltid uttalt "jeanette" med e på slutten og kommer ikke til å slutte med det. Anonymous poster hash: f2b57...420
Gjest Eurodice Skrevet 9. august 2013 #28 Skrevet 9. august 2013 (endret) Ja det er sant. Synes det er så vanskelig å uttale navnet mitt på engelsk, for jeg føler ikke det er noen god måte å gjøre det på. Enten blir det å si Janet, selvom det er et annet navn men det nærmeste engelske navnet man kommer. Ellers blir det fransk som Arabella sier. Eller så er det bare å uttale det rett fram på norsk, og så får utenlandske bare uttale det gebrokkent. Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f Jeg tror nok engelskmenn forstår navnet ditt uansett om du uttaler det på norsk manér eller med fransk "schwung" . Det trenger du ikke uroe deg for. På gresk blir forståelsen av navnet mitt ganske festlig og søtt . Endret 9. august 2013 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #29 Skrevet 9. august 2013 Ja det er sant. Synes det er så vanskelig å uttale navnet mitt på engelsk, for jeg føler ikke det er noen god måte å gjøre det på. Enten blir det å si Janet, selvom det er et annet navn men det nærmeste engelske navnet man kommer. Ellers blir det fransk som Arabella sier. Eller så er det bare å uttale det rett fram på norsk, og så får utenlandske bare uttale det gebrokkent. Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f Skjønner ikke hvorfor du mener det er vanskelig på engelsk. Jeanette er et vanlig navn i engelsktalende land. Anonymous poster hash: 3d0c2...128 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #30 Skrevet 9. august 2013 Skjønner ikke hvorfor du mener det er vanskelig på engelsk. Jeanette er et vanlig navn i engelsktalende land. Anonymous poster hash: 3d0c2...128 Det er helt nytt for meg. Skriver de det Jeanette også? Og hvordan uttaler de det? Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f
Pearl2.0 Skrevet 9. august 2013 #31 Skrevet 9. august 2013 I Jeanette er trykket på siste stavelse, i Janet er trykket på første. Anonymous poster hash: 3d0c2...128 Ikke nødvendigvis i Trøndelag
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #32 Skrevet 9. august 2013 Det er helt nytt for meg. Skriver de det Jeanette også? Og hvordan uttaler de det? Anonymous poster hash: 8ad4f...c7f Ja det skrives Jeanette. Uttalen kan du høre her. Anonymous poster hash: 3d0c2...128
Gjest Sebraen Skrevet 9. august 2013 #33 Skrevet 9. august 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen
Kjempeliten Skrevet 9. august 2013 #34 Skrevet 9. august 2013 (endret) Og til alle dere som mener det er feil. Hva med Charlotte, uttaler dere det uten e?Anonymous poster hash: 98a3a...8b4 Jeanette er nok etter uttalen av det å dømme et fransk navn, og der uttaler de ikke e-en i slutten av ord. Så det er jo feil uttale. Man kan jo evt skifte navn til Jeanette med sånn ' tøddel over e-en. Da uttaler man det med e-en på slutten (skriver på mobil, får ikke til slike franske bokstaver ) men jeg hadde egentlig ikke brydd meg hvordan folk vil uttale navnet sitt da... Så go for it ts hvis du vil! Endret 9. august 2013 av Kjempeliten
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #35 Skrevet 9. august 2013 Vil bare påpeke at det er vanlig å fornorske navn vi låner fra andre steder. Så det er vel like naturlig å gjøre det med jeanette også. Uttaler du alle navn som egentlig kommer fra andre land på den opprinnelige måten Arabella? Det skulle jeg isåfall likt å høre, tror det hadde vært morsomt Bare lurer siden du virker såpass streng på det. Anonymous poster hash: da0e6...356 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå