Purple Diamond Skrevet 11. august 2013 #21 Skrevet 11. august 2013 Synes ts skal be en moderator om å slette tråden. Det er mange med skjevt bilde på hva som er ok kropp her inne og når noen som bruker str 36 synes at de er tjukke, bidrar det til at flere får lavt selvbilde. Enig!
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #22 Skrevet 11. august 2013 Det var absolutt ikke min intensjon å støte noen/få komplimenter ved å lage denne tråden. Som en annen bruker skrev; det sitter i hodet. Det er et tankekaos som følger med meg hele tiden, så jeg skrev her, i håp om å klare å bli overbevist. I går var jeg på en sosial tilstelning i forbindelse med jobb. To av jentene bruker 34 i bukser, jeg bruker 36 (og er noen centimeter lengre). De snakket om hvor små de var og mangelen på pupper og rumpe da vi gikk mot toalettet. Jeg følte meg som et monster ved siden av og var taus som en østers.Anonymous poster hash: 81238...872 Du har et luksusproblem. Bli voksen! Anonymous poster hash: 4b8df...302
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #23 Skrevet 11. august 2013 Du har et luksusproblem. Bli voksen! Anonymous poster hash: 4b8df...302 Agree! Anonymous poster hash: 1634a...2a2
Labbefrøken Skrevet 11. august 2013 #24 Skrevet 11. august 2013 herregud, Selv om jenta ikke er feit så GÅR DET ANN å ha et dårlig selvbilde forde. Bare forde hun er tynn, har hun ingen rettigheter på å være usikker liksom? det er forbeholdt de som har store størrelser? til Ts, nei du er ikke bred/tykk i det hele tatt 5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #25 Skrevet 11. august 2013 Enda en usikker, ung jente som søker etter overfladisk bekreftelse (eller komplimenter.Anonymous poster hash: d1ffc...8d6 1
skreppamedleppa Skrevet 11. august 2013 #26 Skrevet 11. august 2013 (endret) Det var absolutt ikke min intensjon å støte noen/få komplimenter ved å lage denne tråden. Som en annen bruker skrev; det sitter i hodet. Det er et tankekaos som følger med meg hele tiden, så jeg skrev her, i håp om å klare å bli overbevist. I går var jeg på en sosial tilstelning i forbindelse med jobb. To av jentene bruker 34 i bukser, jeg bruker 36 (og er noen centimeter lengre). De snakket om hvor små de var og mangelen på pupper og rumpe da vi gikk mot toalettet. Jeg følte meg som et monster ved siden av og var taus som en østers.Anonymous poster hash: 81238...872 Hvordan ville du svart din nærmeste venninne om hun hadde din kropp? Din søster? Selv om du ser eller opplever mennesker som er eller som du opplever er tynnere enn deg (som vil skje fra tid til annen) betyr ikke det at du er tykk. "Ikke god nok syndromet" kan ramme hvem som helst i hvilken som helst str men selvtilliten vår bør ikke sitte i en klesstørrelse, det er sjelden en str på klærne sier det plukk om hvordan kroppen vår ser ut eller om kroppen vår er sunn og frisk. Jeg bruker selv str 34 for det meste i klær men jeg har også str 36 og 38 i skapet. Det kan være vanskelig å være seg selv å vite at en duger, men du gjør det ts. Du har en flott kropp (synes jeg). Jeg kopierer ut en strofe fra Everybody's Free (To Wear Sunscreen) fordi jeg synes den passer veldig godt til deg! "Enjoy the power and beauty of your youth; oh nevermind; you will not understand the power and beauty of your youth until they have faded. But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself and recall in a way you can’t grasp now how much possibility lay before you and how fabulous you really looked….You’re not as fat as you imagine." Hadde jeg klart å skvise meg inn i strl. 36 hadde jeg ikke klaga for å si det slik! Er helt sinnsykt at tynne jenter tror de er feite, men tror mye av skylden kan legges på det jævlige kroppsfokuset i media og alle disse bloggerne som halverer seg med photshop. Du har en flott kropp, vær stolt av det og drit i hva andre radmagre berter på jobben sutrer om. Anonymous poster hash: 9a370...54f Må man være radmager for å bruke str 34? Om man virkelig mener ut i fra et logisk standpunkt at 2 str mindre enn "normalen" er for radmagre jenter så må man vel mene et to str opp i fra normalen er...... ( I didn't say the F Word ) PS jeg er ikke enig i logikken din, men siden det først ble brakt på banen her så tenkte jeg at jeg kunne fylle på litt fornærmelser oppover i skalaen din og om du da fortsatt var enig med deg selv. Endret 11. august 2013 av skreppamedleppa 2
miramis Skrevet 12. august 2013 #27 Skrevet 12. august 2013 Hvorfor er det bare slanke jenter her inne som spør om de er fine nok og legger ut bilder for å få masse skryt? Hva med å bare godta at dere er fine og heldige!!Anonymous poster hash: b3eee...84d Man er ikke "heldig", overvektige mennesker kan bare skylde på seg selv og stoppe å være så bitter mot slanke. 1
miramis Skrevet 12. august 2013 #28 Skrevet 12. august 2013 (endret) . Endret 12. august 2013 av zazzles
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #29 Skrevet 12. august 2013 herregud, Selv om jenta ikke er feit så GÅR DET ANN å ha et dårlig selvbilde forde. Bare forde hun er tynn, har hun ingen rettigheter på å være usikker liksom? det er forbeholdt de som har store størrelser? til Ts, nei du er ikke bred/tykk i det hele tatt Se på skrivefeilene jeg har uthevet, og lær av det. Blir så oppgitt når folk ikke klarer å skrive ordentlig lenger. *Husk å begynne alle setninger med stor bokstav. *Det skrives an, ikke ANN. *Fordi, ikke forde. Anonymous poster hash: 4b8df...302 1
Labbefrøken Skrevet 12. august 2013 #31 Skrevet 12. august 2013 Se på skrivefeilene jeg har uthevet, og lær av det. Blir så oppgitt når folk ikke klarer å skrive ordentlig lenger. *Husk å begynne alle setninger med stor bokstav. *Det skrives an, ikke ANN. *Fordi, ikke forde. Anonymous poster hash: 4b8df...302 Nei jeg bryr meg ikke så veldig jeg altså. Så lenge du skjønner hva jeg skriver er det vel ikke noe problem.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2013 #32 Skrevet 12. august 2013 Nei jeg bryr meg ikke så veldig jeg altså. Så lenge du skjønner hva jeg skriver er det vel ikke noe problem. Jo, det kan faktisk være et problem for andre å oppfatte poenget. Dessuten kan en tekst full av skrivefeil, få deg til å fremstå som en litt mindre intelligent person. Beklager, men slik er det. At du ikke ønsker å lære av dine feil, men bare driter i det, sier jo sitt. Anonymous poster hash: 4b8df...302 1
skreppamedleppa Skrevet 12. august 2013 #33 Skrevet 12. august 2013 (endret) Jo, det kan faktisk være et problem for andre å oppfatte poenget. Dessuten kan en tekst full av skrivefeil, få deg til å fremstå som en litt mindre intelligent person. Beklager, men slik er det. At du ikke ønsker å lære av dine feil, men bare driter i det, sier jo sitt. Anonymous poster hash: 4b8df...302 Du skjønte jo tydeligvis hva hun mente og fattet poenget viss ikke kunne du ikke rette opp feilene hennes. Med andre ord Endret 12. august 2013 av skreppamedleppa 5
Lutetium 71 Skrevet 12. august 2013 #34 Skrevet 12. august 2013 ...hva synes du om denne kroppen?Jeg føler selv at jeg er så bred/tykk, mens venner og familie nekter for dette. Jeg føler allikevel at de ikke er helt objektive, derfor spør jeg her...Anonymous poster hash: 81238...872 Ikke kødd
Labbefrøken Skrevet 12. august 2013 #35 Skrevet 12. august 2013 Jo, det kan faktisk være et problem for andre å oppfatte poenget. Dessuten kan en tekst full av skrivefeil, få deg til å fremstå som en litt mindre intelligent person. Beklager, men slik er det. At du ikke ønsker å lære av dine feil, men bare driter i det, sier jo sitt. Anonymous poster hash: 4b8df...302 [/acr Nei, jeg skriver ikke så mye feil. Ja og jeg syntes folk virker lite inteligente når de fokuserer mer på enkle skrivefeil enn på selve budskapet. At jeg ikke lar meg kue av deg på et uformelt forum er jeg igrunn ganske fornøyd med du 1
Purple Diamond Skrevet 12. august 2013 #36 Skrevet 12. august 2013 (endret) Man er ikke "heldig", overvektige mennesker kan bare skylde på seg selv og stoppe å være så bitter mot slanke. For noen handler det nok om bitterhet. Å være overvektig trenger ikke nødvendigvis være selvforskyldt; man kan f.eks. ikke skylde på seg selv hvis genene har gjort en overvektig. Jeg skjønner at det går an å synes dårlig om sin egen kropp, selv om en faktisk er tynn og flott. Men tråder som dette, viser så godt hvor feil bilde de fleste mennesker har av seg selv. Det er så synd, og spesielt kvinner, meg inkludert, må skjerpe oss og snart innse at vi er mye bedre enn vi tror. Vi kan ikke holde på sånn! At det går så langt som at man må legge ut bilder av seg selv for å få bekreftelse på at man er god nok - da er noe fryktelig feil! Og btw ts; du har en vakker kropp som du skal være stolt over! Endret 12. august 2013 av Purple Diamond
skreppamedleppa Skrevet 12. august 2013 #37 Skrevet 12. august 2013 (endret) For noen handler det nok om bitterhet. Å være overvektig trenger ikke nødvendigvis være selvforskyldt; man kan f.eks. ikke skylde på seg selv hvis genene har gjort en overvektig. Jeg skjønner at det går an å synes dårlig om sin egen kropp, selv om en faktisk er tynn og flott. Men tråder som dette, viser så godt hvor feil bilde de fleste mennesker har av seg selv. Det er så synd, og spesielt kvinner, meg inkludert, må skjerpe oss og snart innse at vi er mye bedre enn vi tror. Vi kan ikke holde på sånn! At det går så langt som at man må legge ut bilder av seg selv for å få bekreftelse på at man er god nok - da er noe fryktelig feil! Og btw ts; du har en vakker kropp som du skal være stolt over! Nå skal det sies at jeg har vært motstander av disse "er jeg for tynn/for tjukk/er puppene for små/er rumpa mi for stor, for liten?" trådene ganske lenge. Hvorfor? Jo fordi alle disse trådene fører nesten bare med seg drittsnakk fra den ene fronten mot den andre. Enten er noen alt for tykke eller er noen alt for tynne og ikke i en eneste tråd går forbi uten at man skal snakke dritt om den ene eller den andre kroppstypen eller at alle går rundt å er sjalu på alle, selv ikke i denne. Jeg tror ikke ts tjener så mye på det eller for den sags skyld andre kvinner eller unge tenåringer. Noen tenker ikke på hvilke bilder de legger ut, mens andre tenker ikke på hvilke kommentarer de etterlater. Og disse trådene har blitt tatt opp med administrasjonen, om det virkelig er noe administrasjonen ved KG ønsker seg her inne men det er det altså, selv om de sier de har et kritisk blikk til slike kroppstråder og sletter vist konteksten blir for drøy (noe som vanligvis vil si etter 20 sider med drittpart om noen sin kropp). Det jeg derimot har problemer med å forstå er hvorfor noen av dere mener akkurat denne tråden skal bli slettet når det finnes minst 20 slike tråder i uken her inne, ingen som reagerer da. Som jeg sa "Ikke god nok syndromet" kan ramme hvem som helst av oss, den følger ikke str på klærne våre. Alle slike tråder kan potensielt føre til at vi kvinner ikke tror vi er gode nok, hvorfor blir man da så pass provosert av at tynne kvinner også kan slite med sitt eget selvbilde? Hvorfor kritiserer dere ts for å være så usikker på seg selv at hun må legge ut bilde av seg selv for å få bekreftelse mens i andre bildetråder av folk som bruker str 42 i klær sier dere ikke noe? (Ja jeg snakker om dere to som mener denne tråden bør bli stengt). Misforstå meg rett som sagt jeg er helt enig med deg, det er et enormt heftig kroppshysteri her inne, og disse trådene spretter opp som aldri før og den positive bivirkningen av slike tråder pleier faktisk å være heller liten. Og ja vi er bedre enn vi tror, men det var bare en generell undring på hvorfor dere mener den ene typen bør slettes og den andre bør få stå. Endret 12. august 2013 av skreppamedleppa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå