AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #41 Del Skrevet 21. oktober 2013 Leder for et fagområde i stort selskap og kursholder med noe reising.Anonymous poster hash: e6c2e...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #42 Del Skrevet 11. oktober 2014 Ingeniør. På den ene siden er det slitsomt for jeg må forholde meg til ganske mange mennesker, men på den annen side har jeg oppgaver der jeg i likhet med 6c4d1...d24 "får lov til" å stenge meg inne på kontoret og tenke. Dvs. døra står som regel åpen, men de fleste avholder seg fra å mase i slike perioder der de vet jeg sitter med nesa i et regneark. Jeg kan fort bli stresset i situasjoner der alle maser og skal ha meg til å løpe i flere retninger samtidig (men det tror jeg kanskje en ikke-HSP ville blitt også), og jeg har lært meg en teknikk der jeg i grunnen ender med å bli roligere og roligere jo mer oppkavet de andre blir. Om det har noe med HSP å gjøre eller om jeg bare er sånn, vet jeg ikke, men jeg har erfart at jeg svært ofte er en god analytiker (bedre enn mine rent faglige evner skulle tilsi). Jeg tror det kan være fordi jeg legger merke til små ting og tar dem mer eller mindre ubevisst med i regnestykket når jeg skal finne en feilårsak eller komme med et forbedringsforslag. Hei. Jeg sliter med å balansere min høysensitivitet som jeg nettopp endelig har kunne fått sette navn på og fått innsikt i hvordan den kan henge sammen med mine andre diagnoser. Hvis du kunne fortelle om denne teknikken så godt du klarer så hadde jeg vært utrolig takknemlig. Jeg har en tendens til å "bikke over" jo mer kaos det blir rundt meg. Dersom jeg på forhånd har bestemt meg for å være rolig en dag, kan omgivelsene bygge seg opp til at det blir det helt motsatte, og jeg får et enormt følelsesutbrudd slik at andre rundt meg blir skremt. Dette ønsker jeg å lære meg å unngå til den grad jeg kan. Anonymous poster hash: 94a2b...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #43 Del Skrevet 11. oktober 2014 Leder for et fagområde i stort selskap og kursholder med noe reising.Anonymous poster hash: e6c2e...ee2 hvordan funker dette med å være høysensitiv? Anonymous poster hash: 4f4a9...0e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. oktober 2014 #44 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei. Jeg sliter med å balansere min høysensitivitet som jeg nettopp endelig har kunne fått sette navn på og fått innsikt i hvordan den kan henge sammen med mine andre diagnoser. Hvis du kunne fortelle om denne teknikken så godt du klarer så hadde jeg vært utrolig takknemlig. Jeg har en tendens til å "bikke over" jo mer kaos det blir rundt meg. Dersom jeg på forhånd har bestemt meg for å være rolig en dag, kan omgivelsene bygge seg opp til at det blir det helt motsatte, og jeg får et enormt følelsesutbrudd slik at andre rundt meg blir skremt. Dette ønsker jeg å lære meg å unngå til den grad jeg kan. Anonymous poster hash: 94a2b...d02 Hei. Skulle gjerne lært bort, men vet ikke helt selv hvordan jeg har lært meg det. Tror det ene jeg gjør er å være veldig bevisst på at jeg ikke KAN være flere steder på en gang og dermed bare stenger av de maserne som ikke haster så fælt med. Ingen dør av et:"Du får vente litt, jeg skal se på det der når jeg får anledning" i min bransje. Det andre jeg vet jeg gjør, er å alltid ha en "plan B" slik at om noe ikke lykkes så har jeg en formening om hva jeg kan prøve i neste runde. Det fjerner en god del stress fra eget hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #45 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hei. Skulle gjerne lært bort, men vet ikke helt selv hvordan jeg har lært meg det. Tror det ene jeg gjør er å være veldig bevisst på at jeg ikke KAN være flere steder på en gang og dermed bare stenger av de maserne som ikke haster så fælt med. Ingen dør av et:"Du får vente litt, jeg skal se på det der når jeg får anledning" i min bransje. Det andre jeg vet jeg gjør, er å alltid ha en "plan B" slik at om noe ikke lykkes så har jeg en formening om hva jeg kan prøve i neste runde. Det fjerner en god del stress fra eget hode. Tusen takk. Anonymous poster hash: 94a2b...d02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #46 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er usikker på om jeg er høysensitiv, men jeg er i allefall innadvendt. Jeg jobber som saksbehandler hos kommune og tilbringer dagene i kontorlandskap. Jeg jobber for det meste selvstendig, noe som passer meg utmerket. Jeg sliter mer med å forholde meg til de jeg jobber med hver dag. Jeg blir etterhvert veldig irritert av uvaner som jeg ellers ikke ville lagt merke til og forstyrres av støy. Jeg reagerer også på "mas" fra kolleger som spør om ting som er privat. Også høylytte og "engasjerte" kolleger (jeg mistenker ad/hd hos èn av de) er forferdelig plagsomme for meg. Arbeidsopgavene passer meg veldig godt, men det sosiale bryter meg noe ned og tapper meg for energi. En dag håper jeg at jeg finner en jobb som passer meg bedre, kanskje i et mindre miljø enn der jeg er nå. Anonymous poster hash: e7208...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #47 Del Skrevet 11. oktober 2014 Cost controller. Mye analyse og alenejobbing.Anonymous poster hash: 37931...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #48 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg er sykepleier, noe som egentlig har funket dårlig for meg. Jeg takler dårlig stress, forholde meg til andre hele tiden, tempoet og ikke minst turnusen. Jeg forstod ikke meg selv helt da jeg var yngre og valgte dette yrket. Selv om jeg har vært ung og frisk hele tiden så har jeg ikke maktet å jobbe 100% i dette yrket. Nå har jeg begynt å jobbe i psykiatrien, noe som foreløpig passer meg bedre. Men får se etterhvert hvordan det går. Anonymous poster hash: 182a4...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #49 Del Skrevet 11. oktober 2014 Jeg håper økonomi er rett yrke, av arbeidserfaring før jeg begynte å studere igjen tilsa det. Jeg synes ikke noe så "lite" som å være høysensitiv skal stoppe for at man jobber med noe man ønsker å jobbe med. Anonymous poster hash: fac3a...ee2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2014 #50 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg skal bli lege. Ser utfordringene, men vil ikke la meg stoppe av noe jeg fint kan leve med. Ser på det som en styrke, og ikke en svakhet. Man får til det man vil, og høysensitivitet er jo ganske positivt, selv om det også er stressende og har negative sider. Anonymous poster hash: 9eab3...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #51 Del Skrevet 13. oktober 2014 Cost controller. Mye analyse og alenejobbing.Anonymous poster hash: 37931...c18 høres ut som drømmejobben, sitte mye for seg selv. Selv har jeg en jobb med mye direkte kundekontakt og det tapper meg fullstendig for krefter. Fungerer på jobb, men har ingenting igjen når jeg kommer hjem eller i helger Anonymous poster hash: 4f4a9...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 13. oktober 2014 #52 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jobber som innkjøper hvor ca 80% av jobben min gjøres alene foran PCen min med musikk på ørene. Passer meg helt ypperlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #53 Del Skrevet 13. oktober 2014 Jobber som illustratør og designer. 100% selvstendig. Jobber alltid alene, og kommuniserer oftest over e-post. Passer meg kjempebra, men kan jo bli litt ensom innimellom. Anonymous poster hash: 4377e...bb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #54 Del Skrevet 13. oktober 2014 Nå er det plutselig "in" å være høysensetiv. "Alle" er det...... Er det en diagnose dere har fått eller funnet det ut på egenhånd? Anonymous poster hash: 0aabe...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #55 Del Skrevet 13. oktober 2014 Har vært flere ganger og lest i denne tråde, men skjønner ikke hva som menes med høysensitiv. Kan noen forklare meg om dette går på sensitiv mht. Psyke, type stress? Eller er det sensitivitet for all type ytre påvirkning? Anonymous poster hash: 490bc...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #56 Del Skrevet 13. oktober 2014 Nå er det plutselig "in" å være høysensetiv. "Alle" er det...... Er det en diagnose dere har fått eller funnet det ut på egenhånd? Anonymous poster hash: 0aabe...1a1 det er ikke in, alle er det ikke, det er ikke en diagnose. Anonymous poster hash: 4f4a9...0e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #57 Del Skrevet 13. oktober 2014 det er ikke in, alle er det ikke, det er ikke en diagnose. Anonymous poster hash: 4f4a9...0e7 Jo, jo og javel? Hvordan kan dere kalle dere det? Bare funnet det på selv? Anonymous poster hash: 0aabe...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #58 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det finnes tester man kan ta, om man tror man er det, og da vil scoren du får gi en pekepinn på om du er det eller ikke. For min del har jeg alltid følt meg overfølsom hele livet, veldig var på andres følelser og reaksjoner, sliten av lite og altfor mange tanker og følelser som stadig må bearbeides. Har hatt og har det fortsatt slitsomt innvendig. Da jeg hørte om høysensitiv som begrep og leste litt om det, så kjente jeg meg veldig igjen.Anonymous poster hash: 182a4...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #59 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det finnes tester man kan ta, om man tror man er det, og da vil scoren du får gi en pekepinn på om du er det eller ikke. For min del har jeg alltid følt meg overfølsom hele livet, veldig var på andres følelser og reaksjoner, sliten av lite og altfor mange tanker og følelser som stadig må bearbeides. Har hatt og har det fortsatt slitsomt innvendig. Da jeg hørte om høysensitiv som begrep og leste litt om det, så kjente jeg meg veldig igjen.Anonymous poster hash: 182a4...30e Tester man får utført hos helsepersonell eller "selvtesting" via nettet? Hvordan vil dere skille mellom sensitivert og høysensitiv?Anonymous poster hash: 490bc...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2014 #60 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tester man får utført hos helsepersonell eller "selvtesting" via nettet? Hvordan vil dere skille mellom sensitivert og høysensitiv?Anonymous poster hash: 490bc...d71 Jeg har fått gjort begge deler, og har scoret høyt i begge tilfeller. Begrepet "sensitivert" har ikke jeg satt meg inn i.Anonymous poster hash: 182a4...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå