Gå til innhold

Kvinnehets?

Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:o

Vet ikke hva jeg skal si jeg... Men det er jo interessant at hun sier at i de "ikke er gode nok foreløbig" -underforstått de kan bli det -samtidig som det ikke er noen "vits i å prøve". Men hun er jo pressesjef og er vel ute etter pr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Jeg kan være enig i at de fleste flinke innen black metall er menn og at de kanskje er mindretall av kvinner som kan få det til like bra. Men noen er det jo helt sikkert som kan måle seg med mennene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo være rimelig fysisk sterk og utholden for å spille trommer i et bm-band men ikke så mye at ikke jenter burde klare det hvis de trente jevnlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, jeg kan ikke akkurat si å ha sett en eneste positiv ting med black-metal: dårlig musikk og urteit image. Kanskje flere jenter tenker som meg, og derfor ikke gidder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.dagsavisen.no/nye_takter/article932317.ece

Dagsavisen: ? "Jeg synes damer ikke burde verken synge eller spille black metal. De takler ikke situasjonen. Jenter er ikke dyktige nok foreløpig. Det er ingen vits i å prøve på noe de ikke får til."

Dette sitatet er fra en kvinne...

Hva syns dere om slikt?

Kvinnen sier nok dette for å øke sin kredibilitet innen Black Metal miljøet, eller hun lar seg utnytte av noen som ikke vil ha jenter inn i miljøet (til annet enn de ukentlige sexorgiene). Uansett er det ikke noe å ta seg nær av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor finnes det så utrolig få jenteband? (I forhold til gutteband selvsagt.)

Fordi gutter er flinkere enn jenter til å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi gutter er flinkere enn jenter til å spille.

Dette er jo tull.. Jeg kjøpte den nyeste demoen til Zeenon (www.zeenon.com) som er et jenteband (bortsett fra en kæll på trommer) Og de spiller ræva av de fleste. Vokalen og riffene er mer brutale enn mange. Så det at jenter ikke kan spille er bare tøys.

Edit: de er forresten fra Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo tull.. Jeg kjøpte den nyeste demoen til Zeenon (www.zeenon.com) som er et jenteband (bortsett fra en kæll på trommer) Og de spiller ræva av de fleste. Vokalen og riffene er mer brutale enn mange. Så det at jenter ikke kan spille er bare tøys.

Edit: de er forresten fra Oslo.

Sa ikke at jenter ikke er flinke til å spille, jeg hører masse på kvinnelige artister, men gutter er generelt flinkere. Det er det jo utallig bevis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Tror ikke det ligger i at gutter er flinkere, men at flere gutter kanskje har større intr for å spille i band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagsavisen.no/nye_takter/article932317.ece

Dagsavisen: ? "Jeg synes damer ikke burde verken synge eller spille black metal. De takler ikke situasjonen. Jenter er ikke dyktige nok foreløpig. Det er ingen vits i å prøve på noe de ikke får til."

Det er omtrent like mye hold i dette som det er å si at jenter ikke passer til å være:

Baker,snekker,kokk,barkeeper,elektrikker osv.

Typisk uttalelse fra en jente som prøver å vinne litt kred. som sunmin sa.

Pluss at jeg lurer på om hun tror alle er naturtalenter?

Jeg må ihverfall øve om jeg skal bli god. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er omtrent like mye hold i dette som det er å si at jenter ikke passer til å være:

Baker,snekker,kokk,barkeeper,elektrikker osv.

Typisk uttalelse fra en jente som prøver å vinne litt kred. som sunmin sa.

Pluss at jeg lurer på om hun tror alle er naturtalenter?

Jeg må ihverfall øve om jeg skal bli god. :roll:

Spar meg, dette har ingenting med kred å gjøre. Da hadde i så fall ikke dette vært det riktige forumet å ta det opp på.

Dyktigheten og interessen går i mine øyne ofte hånd i hånd. Flere gutter er gira på musikk en jenter, ergo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...