Gjest Yellowrose Skrevet 10. august 2013 #61 Del Skrevet 10. august 2013 Kan ikke du prøve å omplassere den da? Hunden trenger som alle andre kurs. disiplin osv. noen vil sikkert ta den Faren din skulle aldri skaffet seg hund når han holder på sånn! Herregud.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #62 Del Skrevet 10. august 2013 En hund, som et så føkka i hodet at den biter folk? Den er ikke bare irriterende. Den er ødelagt. Anonymous poster hash: 0283f...c24 En hund er ikke ødelagt selv om den har ressursforsvar... Anonymous poster hash: 30367...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Santflows Skrevet 10. august 2013 #63 Del Skrevet 10. august 2013 En hund, som et så føkka i hodet at den biter folk? Den er ikke bare irriterende. Den er ødelagt. Anonymous poster hash: 0283f...c24 Kanskje å bite er den eneste måten den kan si ifra at den ikke har det bra på? Er usikker, redd eller rett og slett har det dårlig? Det er en grunn bak at hunder biter, de gjør det ikke fordi det er morro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #64 Del Skrevet 10. august 2013 Kanskje å bite er den eneste måten den kan si ifra at den ikke har det bra på? Er usikker, redd eller rett og slett har det dårlig? Det er en grunn bak at hunder biter, de gjør det ikke fordi det er morro. Så klart det biter for en grunn. Den er helt føkka i hue pga dårlig oppdragelse av dust eier. Ergo synes jeg hunden skal få slippe mer elendighet. La den bli kvitt duste mennesker en gang for alle. Anonymous poster hash: 0283f...c24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #65 Del Skrevet 13. januar 2014 TS. Oppdatering. Hunden ble omplassert idag. Etter 2 timer i nytt hjem beit hun ny eier 3 ganger, helt uprovosert.. Det er nå opp til meg om hun skal leve eller dø.... Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #66 Del Skrevet 13. januar 2014 Lykke til med å finne en dyrlege som er villig til å gjøre dette. De jeg kjenner til nekter å avlive friske dyr. Anonymous poster hash: 262b2...830 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2014 #67 Del Skrevet 13. januar 2014 TS. Oppdatering. Hunden ble omplassert idag. Etter 2 timer i nytt hjem beit hun ny eier 3 ganger, helt uprovosert.. Det er nå opp til meg om hun skal leve eller dø....Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Ehm ? Er du helt bak mål ? Det er opp til deg om hun skal leve eller dø ????? TA å skjerp deg å gi hunden disiplin eller informer om at den trenger å få trening . Fy faen for noen tafatte mennesker som fins . Tydeligvis er hunden stresset, og merker at den står på en tynn tråd . Er verre hunder som har fått trening, og som er flotte hunder . Det er alltid en grunn til adferd, så syns dette er idiotisk ! Anonymous poster hash: 46b1f...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flight Skrevet 14. januar 2014 #68 Del Skrevet 14. januar 2014 Fæl situasjon for deg TS, å ta valget om et dyr skal avlives eller ikke er aldri lett. De første atferdsproblemene du beskrev virket ikke som de aller verste, jeg tenkte med en gang på løsninger som å f.eks holde hunden unna kjøkken og måltider. Men når du nevnte at hunden biter, ja da ble jeg litt skeptisk. Spesielt om hunden biter uprovosert, det hadde jeg ikke taklet i mitt eget hjem. Ja, det kan hende eiger har driti på draget, men en hund som biter uprovosert er faktisk direkte farlig og det er bedre å avlive disse enn å ikke klare å kontrollere de. Så jeg tenker at viss det virkelig er slik at hunden biter uprovosert, og dere ikke ser noen løsninger, så synes jeg ikke det er galt å avlive en 9 år gammel hund. Og ja, det finnes fortsatt veterinærer som avliver friske hunder, så lenge det ligger en god grunn bak. Uprovosert biting er direkte farlig, så det er en god grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisørdama Skrevet 14. januar 2014 #69 Del Skrevet 14. januar 2014 Lykke til med å finne en dyrlege som er villig til å gjøre dette. De jeg kjenner til nekter å avlive friske dyr. Anonymous poster hash: 262b2...830 Ts sier at hunden har bitt de og nå har den også bitt personen som ovetok den. Ingen vetrinær vil nekte å avlive en hund som biter. Det er ikke forsvarlig å la hunder som biter leve, neste gang kanskje det er et barn som blit bitt og kanskje det går virkelig galt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melisnam Skrevet 14. januar 2014 #70 Del Skrevet 14. januar 2014 Be han se på hundeviskeren på YouTube så kanskje han lærer seg noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 14. januar 2014 #71 Del Skrevet 14. januar 2014 Be han se på hundeviskeren på YouTube så kanskje han lærer seg noe Det er det siste de bør gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2014 #72 Del Skrevet 14. januar 2014 Kan ikke du prøve å omplassere den da?Ja det gikk jo flott... Anonymous poster hash: 2a300...a38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melisnam Skrevet 14. januar 2014 #73 Del Skrevet 14. januar 2014 Det er det siste de bør gjøre. Hvorfor det? Han er flink og har gode tips ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 15. januar 2014 #74 Del Skrevet 15. januar 2014 Hvorfor det? Han er flink og har gode tips ? Nei, han gir altfor mange dårlige tips som er basert på et hundesyn som nå er motbevist og foreldet i henhold til nyere forskning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 #75 Del Skrevet 15. januar 2014 Er et dyr like mye verd som et menneskeliv for deg? For meg er menneskelivet ukrenkelig, og det er derfor forbudt å skade og drepe andre mennesker. Å avliveegne dyr er derimot fult lovlig. Du ser for mye tegnefilm og går for lite tur i skogen! Enkelte mennesker er ikke verdt dritten jeg trør i, finnes ganske mange motbydelige eksemplarer der ute. Da sikter jeg til mennesker som bevisst skader andre uskyldige til egen vinning. Disse menneskene går under kategorien "skadedyr" i min verden. Anonymous poster hash: 34fbb...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå