Gå til innhold

Avlive frisk hund fordi de er lei?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

TS her.

Jeg kan skjønne at pappa er lei.

Middagen står på bordet og han snur seg for å hente bestikk, vips så ligger det en hund oppi gryteretten.

Ytterdøra ser ut som et helve**e. Full av skrapemerker. Samme med dørene inne. Hun ødelegger jo huset. Alternativet er å ha henne i bur når det ikke er noen som kan følge med hele tiden, men det er store deler av dagen. Hvilket liv er det å ha henne i bur sier pappa.

Hun har bitt meg, storesøstren min og storebroren min. Alle tre gangene fordi hun har fått tak i mat og vi har tatt henne på fersken og gått bort til henne.

Det verste hun vet er å stå i bånd i hagen, da hyler hun som en nyfødt baby til noen tar henne inn.

Han har prøvd å "fikse" henne i 9 år, men ingenting han har gjort, har funket.

Jeg skjønner at han er lei.

Jeg skjønner ikke at løsningen er avliving.

Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke egentlig for å avllive friske dyr, men døde dyr lider ikke. De lider derimot når de lever i et hjem hvor de ikke er ønsket!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Middagen står på bordet og han snur seg for å hente bestikk, vips så ligger det en hund oppi gryteretten.

Ytterdøra ser ut som et helve**e. Full av skrapemerker. Samme med dørene inne. Hun ødelegger jo huset. Alternativet er å ha henne i bur når det ikke er noen som kan følge med hele tiden, men det er store deler av dagen. Hvilket liv er det å ha henne i bur sier pappa.

Hun har bitt meg, storesøstren min og storebroren min. Alle tre gangene fordi hun har fått tak i mat og vi har tatt henne på fersken og gått bort til henne.

Det verste hun vet er å stå i bånd i hagen, da hyler hun som en nyfødt baby til noen tar henne inn.

Hvis hunden har biti så mange og ikke minst kjente mennesker er vel det god grunn til å avlive hunden... Hva med dine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At dyr har sjel for stå for din regning. Jeg anser sjel som overtro. De har bevisthet ja, men de har ikke samme bevisthet som folk. De er bare dyr.

Spiser du kjøtt? Fisk? Ser du mye tegnefilm?

"De er bare dyr" dvs? Hva er ulikhetene mellom dyr og mennesker? Det er veldig få iforhold til faktiske likheter. Alle organene er like som hos mennesker. De har hjerte som slår, nerver, muskler, blod, hjerne osv. Dyr er grunnen til at vi mennesker kan leve på jorden. Uten dem hadde naturen og det rundt oss råtnet helt - noe som fører til at det er umulig for oss å leve. Når det er sagt var det dyr som først kom til jorden, og du kan vel huske det at vår rase var aper før som regnes som dyr.

Jeg spiser kjøtt og fisk, ja. Jeg ser ikke mye tegnefilm, hva har det med saken å gjøre?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Det høres ut som dårlig dressering, eller at hunden har utviklet noen mentale problemer. Hadde den kommet i rette hender fra første stund, ville nok ikke disse tingene ha hendt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er for å avlive denne hunden. Ja din far dreit på drage big-time ved å ikke gi hunden den rette opplæring og oppmerksomheten. Det er ikke hundens feil. Det er hans.

Men hunden kan ikke omplasseres (man blir ikke rent ned av folk som ønsker seg slike hunder) og den vil ant heller ikke trives med dette da den helt klart har en del issues, som er ganske godt innarbeida - ser for meg den vil stresse ennå mer i et nytt hjem med masse regler. Og hjemme er den jo ikke velkommen lengre. Noe som bare forværrer situasjonen for hunden.

Ergo - avliv hunden. En død hund lider ikke.

Anonymous poster hash: 0283f...c24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, at alle atferdsproblemer kan fikses og bunner i dårlig oppdragelse er reinspikka bullshit. Det er så innmari lett å synse og dømme når du sitter på sidelinjen, så jeg vil anbefale alle dere fantastiske hundeeiere som er så flinke til å oppdra hunder til å pelle dere innom finn.no og plukke opp en hund med stress, nervøsitet, usikkerhet, separasjonsangst og utagering, så kan vi jo se om dere får så innmari skikk på bikkja.
Pussig nok er det nesten ingen av disse som er så ”supre” på å oppdra hunder og mener at ingen hunder skal avlives pga problematferd, som faktisk tar til seg problemhunder.
For å gå fra sarkasmen til et litt mer saklig nivå:.
Problematferd kan være forårsaket av både genetikk og miljø, og om det er førstnevnte kan det være umulig for selv de flinkeste å få problemet under kontroll. Det eneste denne myten bidrar til er å få folk med skrapbikkjer til å føle seg mislykket, enda det ikke er noe særlig de kunne endret i oppdragelsen for å forbedre problemene til hunden.

Jeg kommer fra en familie som har drevet med jakt i alle år, og faren min har alltid hatt premierte, flinke bikkjer. Fordi _han_ har vært flink til å trene dem. Den ene var ugrei. Tygget i stykker inventaret i den nye bilen vår, bjeffet på alt og alle osv, men han fikk skikk på henne til sist, og hun fikk mange førstepremier. Den eldste dreveren vår kunne ikke jakte etter hvert, men hun ble lykkelig og glad kosebikkje til hun ble syk og avlivet, og så anskaffet han heller en ny mens den gamle levde en lykkelig pensjonisttilværelse. Om man er så dårlig til å trene jakthunder at man stadig må ta livet av dem, ja så bør man kanskje heller finne på noe annet. Plukke bær og sopp for eksempel.

Samboer har derimot vokst opp med en setter, omplasseringshund som ikke var god nok på jakt, men verdens snilleste familiehund. Omplassert fordi de forrige eierne så på jakt som sport, ikke som matauk. Har ingenting til overs for den typen holdninger.

Du er klar over at drivende hunder er født med alle jaktferdighetene inntakt og trenger ingen trening til selve jakten, som for eksempel fuglehunder? En drivende hund vil spore og lose av seg selv, det ligger ingen trening bak, og om den ikke gjør dette så kan du ikke trene den til å bli bedre. Så du kan ærlig talt ikke si at grunnen til at de var utmerket på jakt var fordi noen var flinke til å trene dem (med mindre du sikter til blodspor/ferskspor med trening, som blir noe annet enn jakt igjen), da dette avhenger helt av genetikk.
At noen avliver jaktbikkja når den ikke er god nok er ikke noe jeg støtter, men jeg ser ikke på det på noen annen måte enn de som avliver bikkja når den ikke duger til bruks, utstilling osv.

Til TS: Jeg synes det er greit i dette tilfelle å avlive hunden. Hunden er ni år gammel, en vorsteh har ikke mange årene igjen da, den biter og ødelegger inventar. Jeg tror det vil være mye mer opprivende for hunden å bytte hjem og få nye regler og treningsmetoder tredd nedover hodet for å fikse atferdsproblemene, enn å avlive.
Å omplassere en så pass gammel hund er vanskelig i utgangspunktet, og atferdsproblemene gjør det enda vanskeligere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, at alle atferdsproblemer kan fikses og bunner i dårlig oppdragelse er reinspikka bullshit. Det er så innmari lett å synse og dømme når du sitter på sidelinjen, så jeg vil anbefale alle dere fantastiske hundeeiere som er så flinke til å oppdra hunder til å pelle dere innom finn.no og plukke opp en hund med stress, nervøsitet, usikkerhet, separasjonsangst og utagering, så kan vi jo se om dere får så innmari skikk på bikkja.
Pussig nok er det nesten ingen av disse som er så ”supre” på å oppdra hunder og mener at ingen hunder skal avlives pga problematferd, som faktisk tar til seg problemhunder.
For å gå fra sarkasmen til et litt mer saklig nivå:.
Problematferd kan være forårsaket av både genetikk og miljø, og om det er førstnevnte kan det være umulig for selv de flinkeste å få problemet under kontroll. Det eneste denne myten bidrar til er å få folk med skrapbikkjer til å føle seg mislykket, enda det ikke er noe særlig de kunne endret i oppdragelsen for å forbedre problemene til hunden.

Du er klar over at drivende hunder er født med alle jaktferdighetene inntakt og trenger ingen trening til selve jakten, som for eksempel fuglehunder? En drivende hund vil spore og lose av seg selv, det ligger ingen trening bak, og om den ikke gjør dette så kan du ikke trene den til å bli bedre. Så du kan ærlig talt ikke si at grunnen til at de var utmerket på jakt var fordi noen var flinke til å trene dem (med mindre du sikter til blodspor/ferskspor med trening, som blir noe annet enn jakt igjen), da dette avhenger helt av genetikk.
At noen avliver jaktbikkja når den ikke er god nok er ikke noe jeg støtter, men jeg ser ikke på det på noen annen måte enn de som avliver bikkja når den ikke duger til bruks, utstilling osv.

Til TS: Jeg synes det er greit i dette tilfelle å avlive hunden. Hunden er ni år gammel, en vorsteh har ikke mange årene igjen da, den biter og ødelegger inventar. Jeg tror det vil være mye mer opprivende for hunden å bytte hjem og få nye regler og treningsmetoder tredd nedover hodet for å fikse atferdsproblemene, enn å avlive.

Å omplassere en så pass gammel hund er vanskelig i utgangspunktet, og atferdsproblemene gjør det enda vanskeligere.

Det at hunden stjeler maten på bordet, krafser på dørene og hater å være ute vil jeg si er oppdragelsen som har sviktet, ikke at den er født sånn. Fin ansvarsfraskrivelse, men i de aller aller fleste tilfeller så er det slik at det er miljøet og oppveksten som har preget dyret. Angst, usikkerhet, frykt, og ressursforsvar kan dog kan være arvelig. Det nytter ikke å skylde på genetikken istedet for å ta det ansvaret å trene en hund, trekke på skuldrene og si "jaja, den ble født slik, la oss avlive denne og skaffe en ny som duger" I de aller fleste tilfeller vil også denne hunden få samme uvaner!

Merkelig om det du sier stemmer da venninen min er atderds-spesialist og trener hunder (eiere) og sier nøyaktig det samme. I de aller fleste tilfeller så er det hundeeiere som ikke har den kunnskapen om språk og atferd som kommer inn, og det er da aldri eierens skyld. Det er hunden som er håpløs... En bekjent skaffet seg en gatehund fra Thailand. Livredd alt når den først kom til Norge. Så den et tog så var den ødelagt resten av dagen, trailere, buss, fly etc. var den livredd for og spaserturene endte med at hunden løp hjem med halen mellom beina. Medfødt? Nei, det viste seg at den utviklet PDST etter at flyturen til Norge og 4 mnd i karantene midt i den viktigste tiden i en hunds liv. Nå bor hunden hos noen andre som virkelig er flink med hunder og hunden er ekstremt mye bedre.

Også vil noen avlive et dyr som krafser på dører, har ressursforsvar og hater å være ute?! Idioti, og det er akkurat det "bruk og kast" mentaliteten handler om. Hund som trenger trening og som har uvaner? Gjør ikke noe det vel, det er jo bare et stopp hos veterinæren så skaffer man seg en ny en med blanke ark! Slik oppførsel provoserer meg! Og hunder er ekstremt allsidige bare man gir dem tid, så avlivning er ikke alltid bedre enn et nytt hjem og en ny sjanse...

"When you correct your dog, you are actually punishing him for your poor training"

- Susan Garret

Endret av Nebel86
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Nebel86 - selv om jeg er enig i mye av det Skywise sier, så er jeg også enig i mye av det du skriver.

Jeg har dog møtt noen tilfeller av hunder, der genetikk har spilt en veldig stor rolle, selv om de fleste tilfeller er det rævva oppdragelse fra eier, som er grunnen for at hunden er som den er. Og får man begge deler sammen, så går det til helvete. Møtt de hundene også - dessverre.

Jeg synes TS sin far er et forbanna nek hva gjelder hund og hundehold. Men jeg synes også at denne hunden bør få slippe. Den har nok et skyhøyt stressnivå i kroppen og den er 9 år gammel. Å dempe stress hos en hund, som er såpass ødelagt, er utrolig krevende. Kanskje hunden får noen fine måneder fri for det værste stresset, om den blir omplassert. Men er det virkelig verdt risikoen? For det kan gå virkelig galt å omplassere den også. Den kan utvikle ennå mer stress og angst, siden den allerede er så skjør psykisk. Jeg synes ikke det er en risiko man burde ta på hundens vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig i at om stressfaktoren er skyhøy og det er liten sjanse for at en hund kan trives et annet sted så er det bedre at hunden slipper. Nå kjenner jeg ikke hunden men ressursforsvar, seperasjonsangst og stjeling ser jeg ikke på som et håpløst tilfelle. Min hund gjør nøyaktig det samme, alt bortsett fra ressursforsvar er min egen dumskap da jeg ikke har trent så mye på det, det må jeg ta følgene av. Men han er en lykkelig og rampete hund til tross for dette. Det er jo kun noen uvaner, og med riktig trening og med en konsenkvent og rettferdig leder så kan mye kanskje fikses, og hunden slipper å ta sine egne avgjørelser. Synes det er trist at mange tar så lett på det, hunden kan ha noen fine år igjen. En død hund lider ikke, sant det. Men det er selve prinsippet. Anskaffer man seg en hund som velvillig følger deg i alle sine år, så synes jeg man skylder en hund såpass å forsøke å gjøre livet bedre. For en usikker, vimsete hund som tar må ta sine egne avgjørelser er ikke en lykkelig hund.

Hvem vet, alt denne hunden kanskje trenger er en ny sjanse med en ny leder som har god greie på hundepsykologi. Det er trist å avlive en frisk hund som kanskje kun er misforstått.

Jeg oppfatter ikke hunden som psykisk skjør, men en som mangler rutiner, trening, mental stimuli og en konsenkvent eier den kan stole på. Men seperasjonsangsten der den ødelegger inventaret hørtes ikke veldig sunt ut...

Kanskje litt for "Disney" preget for mange her, men synes denne er en grei liste å følge. Man glemmer ofte mye av dette: http://stallionstation.com/dogs/commandments.html

Endret av Nebel86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Det er umulig for oss å diagnosere hunden, men jeg ser for meg en hund med OCD. Den har hatt for mange år med dårlig oppdragelse så jeg er redd det sitter for hardt i hue på denne. Men vi kan jo bare anta og ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden stjeler maten på bordet, krafser på dørene og hater å være ute vil jeg si er oppdragelsen som har sviktet, ikke at den er født sånn. Fin ansvarsfraskrivelse, men i de aller aller fleste tilfeller så er det slik at det er miljøet og oppveksten som har preget dyret. Angst, usikkerhet, frykt, og ressursforsvar kan dog kan være arvelig. Det nytter ikke å skylde på genetikken istedet for å ta det ansvaret å trene en hund, trekke på skuldrene og si "jaja, den ble født slik, la oss avlive denne og skaffe en ny som duger" I de aller fleste tilfeller vil også denne hunden få samme uvaner!

Merkelig om det du sier stemmer da venninen min er atderds-spesialist og trener hunder (eiere) og sier nøyaktig det samme. I de aller fleste tilfeller så er det hundeeiere som ikke har den kunnskapen om språk og atferd som kommer inn, og det er da aldri eierens skyld. Det er hunden som er håpløs... En bekjent skaffet seg en gatehund fra Thailand. Livredd alt når den først kom til Norge. Så den et tog så var den ødelagt resten av dagen, trailere, buss, fly etc. var den livredd for og spaserturene endte med at hunden løp hjem med halen mellom beina. Medfødt? Nei, det viste seg at den utviklet PDST etter at flyturen til Norge og 4 mnd i karantene midt i den viktigste tiden i en hunds liv. Nå bor hunden hos noen andre som virkelig er flink med hunder og hunden er ekstremt mye bedre.

Også vil noen avlive et dyr som krafser på dører, har ressursforsvar og hater å være ute?! Idioti, og det er akkurat det "bruk og kast" mentaliteten handler om. Hund som trenger trening og som har uvaner? Gjør ikke noe det vel, det er jo bare et stopp hos veterinæren så skaffer man seg en ny en med blanke ark! Slik oppførsel provoserer meg! Og hunder er ekstremt allsidige bare man gir dem tid, så avlivning er ikke alltid bedre enn et nytt hjem og en ny sjanse...

"When you correct your dog, you are actually punishing him for your poor training"

- Susan Garret

Grafsing på dører kan enkelt hindres ved å trene eller henge opp matter på dørene om den gjør det når folk er ute (man kan jo også gå i bunnen på hvorfor de grafser på dørene, som antagelig bunner i kjedsomhet eller separasjonsangst). Usikker på hva du mener med ”hater å være ute”, men det er da ikke noe som har med oppdragelse å gjøre, men personligheten, eventuelt traumer/angst for det som er utenfor.
Der får vi nok kanskje bare bli enige om å være uenige, for jeg mener at det er genetikken bikkja ble født med som legger grunnlaget for atferdsproblemene, miljø og oppvekst er bare en medvirkende faktor.
Jeg har sett folk med drittbikkjer som måtte avlives, skaffe seg sin andre hund som overhode ikke hadde noe av problemene drittbikkja hadde (hovedsakelig fordi de ble obs på å sjekke mentalitet på linjene etter skrapbikkja). Jeg har sett folk med null idé om hund få den mest avbalanserte, rolige hunden jeg noen gang har sett, mens en av de mest hundevante personene jeg vet (gått kurs for flere dyktige instruktører, konkurrert på høyt nivå innen både RIK og LP og utdannet instruktør selv pr. dagsdato, ettersom vi skulle utbrodere venninner vi kjenner) om fikk en nervøs stressmaskin ved sitt tredje hundekjøp, enda de andre hundene hun har er fine avbalanserte dyr.
Om venninna di er atferdsspesialist eller ikke bryr jeg meg lite om. At hunden var vettskremt når den kom til Norge var da ikke rart, den hadde da vel aldri sett de tingene den ble utsatt for her, enda mindre hatt en eier som kontrollerte den hele tiden? Utrolig mange omveltinger og nye ting som hunden måtte takle på en gang, skjønner godt den var overveldet og vettskremt.
Trenger da ingen vurdering hos atferdsspesialist eller diagnose for det, bare litt kunnskap om hund så kan du fikse det selv med sosialisering, tid og ro. Lurer for øvrig på hva venninna di mente var nøkkelen til å få bukt med ”atferdsproblemene”?
Jeg skjønner hva du mener med ”bruk og kast mentalitet”, og jeg er enig der altså. Jeg er overhode ikke for at folk skal stikke til veterinæren og sette sprøyta så snart hunden får et usselt lite problem. Men når du har jobbet med hunden i flere år, du har søkt hjelp flere steder og gjort alt i din makt, den er fortsatt ikke blitt særlig mye bedre og problemene er så pass store at det går utover eier så vel som hunden, - så ja, da mener jeg at det er greit å avlive.
Jeg har vært i gamet så lenge at jeg vet at ikke alle atferdsproblemer kan løses, uansett hvor mange sjanser du gir hunden, uansett hvor mye tid og jobb du legger ned i det. Det er trist og ingen enkel avgjørelse å gi opp og innse at nok er nok, både for hunden som ikke har det bra og for eier.
Alle hunder har ikke livets rett, noen har det til og med bedre i hundehimmelen. Folk som vil ta i mot omplasseringshunder med store atferdsproblemer vokser ikke på trær heller, og i de fleste tilfeller ender hundene bare opp som kasteballer mellom mange forskjellige hjem når de først blir omplassert. Da mener jeg avlivning er et bedre alternativ.

Om det var uttalelsen min om å avlive akkurat denne hunden som tråden gjelder du reagerte på, så er det hovedsaklig fordi hunden er gammel. Særdeles få vil ha en 9 år gammel hund som antagelig bare har 2-3 år igjen å leve. I denne alderen kommer ofte mange sykdommer til syne, og en så stor hund som en vorsteh er dyrt å behandle.

Å omplassere denne hunden til et godt hjem er ikke realistisk, dermed mener jeg det er bedre å la den slippe.

At eieren er et naut som ikke gidder å ha hunden lenger er jeg selvsagt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater sånne folk.

Fikk høre fra en tante at om jeg ikke tok den 11 år gamle katten hennes så ble den avlivet.. jeg var på ferie og hadde ikke mulighet til å ha den hos meg, så hun avlivet den. Utrolig dårlig gjort å dytte det over på MIN samvittighet og helt forjævlig at noen dreper dyr fordi de er lei av dem :(

Anonymous poster hash: e7905...35c

Dette synes jeg er veldig viktig som poeng, og jeg håper du leser dette, TS. Det han gjør her, er å legge mye av dette over på DIN samvittighet. Det er manipulerende og forferdelig stygt gjort å legge opp til noe sånt som dette, for nå blir det nesten ditt valg og ansvar. Bare ha det i bakhodet uansett om dere får løst dette; dette er IKKE din feil, og det er ikke noe du skal ha skyldfølelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nekter å omplassere fordi han er flau. Han sier jeg må overta den eller så avliver han den. Men det er ikke barebare, Jeg har selv 3 hunder, 1 barn og prøver på nr 2. Føler ikke at jeg har plass til enda en hund

Jeg synes du skal ta hunden og ta den med til en omplasseringsgård for hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah jeg bare elsker hvordan dere dyreelskere i tråden her har så mye bedre argumenter enn de pappskallene som ikke burde vært i et kjærledyrforum og skrevet et eneste ord engang. <3

Og til TS, ta hunden og få den omplassert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Skjerp deg.

Fantastisk. Stor fan av måten du argumenterer på, her slo du spikern på hodet. Du kunne like gjerne skrevet "melon", gir akkurat like mye mening.

Han er ikke bare lei av hunden da, hunden har faktisk alvorlige adferdsproblemer. Så jeg syns det er greit å avlive.

(Jeg er for pysete til å skrive det under brukernavnet mitt. Litt feig gitt! Er faktisk helt enig med Karkl).

Anonymous poster hash: fabd3...a61

Si meg, hva er det som er så alvorlig med å hoppe på møbler og skrape på ei dør? Kan noen dø av det?

Jeg skjønner at det er plagsomt, men han kan ikke skylde på noen andre enn seg selv. Hvis han ser noen år tilbake kan jeg vedde på at han kommer på en 2-3 episoder fra utendørs som har vært traumatisk for hunden, slik at den er skeptisk til alt utenfor hjemmet. Bare det å stenge hunden ute fra huset når han VET at den ikke vil være der alene er traumatiserende, og dyreplageri. Han kan takke seg selv for ikke å ha tatt tak i slike episoder.

Skal en hund bøte med livet fordi din far har gjort flere feil? Han er en real dust. Særlig når du sier at han legger hundens eventuelle død på din samvittighet og i dine hender. Han bør prøve å gi den bort, dustegubbe.

Anonymous poster hash: a3da2...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får helt neller av fjortisser, som skal reddes alt som ikke reddes kan.

Man er ikke en dyreelsker om man velger å holde liv i et dyr, som har det bedre om den får slippe - tvert i mot. Jeg ser ofte folk, som ikke eier insikt i dyr men tror de er dyrelesker fordi de lar dyret leve, selv om det har det helt ræva. Nei man er ikke dyreelsker fordi man ønsker at alle dyr skal leve - tvert imot er det noen ganger dyremisshandling å la de leve. Noen er rett og slett for føkka i hue for å bli redda. Deal with it.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt neller av fjortisser, som skal reddes alt som ikke reddes kan.

Man er ikke en dyreelsker om man velger å holde liv i et dyr, som har det bedre om den får slippe - tvert i mot. Jeg ser ofte folk, som ikke eier insikt i dyr men tror de er dyrelesker fordi de lar dyret leve, selv om det har det helt ræva. Nei man er ikke dyreelsker fordi man ønsker at alle dyr skal leve - tvert imot er det noen ganger dyremisshandling å la de leve. Noen er rett og slett for føkka i hue for å bli redda. Deal with it.

Du har hvertfall ikke skjønt poenget med noe i denne tråden, anbefaler deg å lese før du kommenterer... Faren til TS skal ikke avlive hunden fordi den er psykisk syk og er full av traumer. Han vil avlive den fordi han finner den irriterende og er for flau til å gi den bort til andre, eller gi den bort til dattera som søker råd her. Er man dyreelsker fordi man ikke støtter avliving av en frisk hund som er til plage for eier? Jeg ser hvertfall ikke som stjeling av mat og seperasjonsangst som alvorlige atferdsproblemer, ei heller offer for dyremishandling. Da er det mange hunder her i landet som ikke har livets rett gitt.

Vel, da er hvertfall jeg en dyreelskende fjortis som du så pent kaller det, selv om jeg er 28, jobber med og har hatt hund hele livet.

Anonymous poster hash: 30367...60e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hvertfall ikke skjønt poenget med noe i denne tråden, anbefaler deg å lese før du kommenterer... Faren til TS skal ikke avlive hunden fordi den er psykisk syk og er full av traumer. Han vil avlive den fordi han finner den irriterende og er for flau til å gi den bort til andre, eller gi den bort til dattera som søker råd her. Er man dyreelsker fordi man ikke støtter avliving av en frisk hund som er til plage for eier? Jeg ser hvertfall ikke som stjeling av mat og seperasjonsangst som alvorlige atferdsproblemer, ei heller offer for dyremishandling. Da er det mange hunder her i landet som ikke har livets rett gitt.

Vel, da er hvertfall jeg en dyreelskende fjortis som du så pent kaller det, selv om jeg er 28, jobber med og har hatt hund hele livet.

Anonymous poster hash: 30367...60e

En hund, som et så føkka i hodet at den biter folk? Den er ikke bare irriterende. Den er ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...