AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #1 Del Skrevet 8. august 2013 Pappa har ei Vorstehtispe som er 9 år. Hun er frisk, men har noen adferdsproblemer som pappa ikke takler. - Hun skraper på dører slik at de blir ødelagt - Hun hopper opp på bord og benker for å finne mat - Hun hater å være ute. Derfor vil han avlive henne. Hva sier dere? Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #2 Del Skrevet 8. august 2013 Pappa har ei Vorstehtispe som er 9 år. Hun er frisk, men har noen adferdsproblemer som pappa ikke takler. - Hun skraper på dører slik at de blir ødelagt - Hun hopper opp på bord og benker for å finne mat - Hun hater å være ute. Derfor vil han avlive henne. Hva sier dere? Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Tenker at faren din bør være ansvarlig nok til å ta følgene av slik han har oppdratt hunden. Anonymous poster hash: 30367...60e 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprarenalis Skrevet 8. august 2013 #3 Del Skrevet 8. august 2013 Ville tipset om å prøve å omplassere hunden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Del Skrevet 8. august 2013 Han nekter å omplassere fordi han er flau. Han sier jeg må overta den eller så avliver han den. Men det er ikke barebare, Jeg har selv 3 hunder, 1 barn og prøver på nr 2. Føler ikke at jeg har plass til enda en hund Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 8. august 2013 #5 Del Skrevet 8. august 2013 Han nekter å omplassere fordi han er flau. Han sier jeg må overta den eller så avliver han den. Men det er ikke barebare, Jeg har selv 3 hunder, 1 barn og prøver på nr 2. Føler ikke at jeg har plass til enda en hund Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Ta den til deg og omplasser den du. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia Skrevet 8. august 2013 #6 Del Skrevet 8. august 2013 Pappa har ei Vorstehtispe som er 9 år. Hun er frisk, men har noen adferdsproblemer som pappa ikke takler. - Hun skraper på dører slik at de blir ødelagt - Hun hopper opp på bord og benker for å finne mat - Hun hater å være ute. Derfor vil han avlive henne. Hva sier dere? Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Han nekter å omplassere fordi han er flau. Han sier jeg må overta den eller så avliver han den. Men det er ikke barebare, Jeg har selv 3 hunder, 1 barn og prøver på nr 2. Føler ikke at jeg har plass til enda en hund Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Hva jeg tenker? Jeg tenker faren din er en drittsekk. Avlive hunden fordi han er lei? Og ikke bare det, men legger det på en måte på deg. " Hvis ikke du tar den, så dreper jeg den". Ærlig talt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #7 Del Skrevet 8. august 2013 Han nekter å omplassere fordi han er flau. Han sier jeg må overta den eller så avliver han den. Men det er ikke barebare, Jeg har selv 3 hunder, 1 barn og prøver på nr 2. Føler ikke at jeg har plass til enda en hund Anonymous poster hash: 9c3a5...fd3 Overta den, og prøv så å finne et godt hjem til den hos noen som har tid med en gang? Det må da være en langt bedre løsning enn å avlive en hund for det du oppgir som "grunn". Anonymous poster hash: 2f8e2...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #8 Del Skrevet 8. august 2013 Hater sånne folk. Fikk høre fra en tante at om jeg ikke tok den 11 år gamle katten hennes så ble den avlivet.. jeg var på ferie og hadde ikke mulighet til å ha den hos meg, så hun avlivet den. Utrolig dårlig gjort å dytte det over på MIN samvittighet og helt forjævlig at noen dreper dyr fordi de er lei av dem Anonymous poster hash: e7905...35c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 8. august 2013 #9 Del Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dyrlege hadde jeg aldri gått med avlive en frisk hund pga. det der, hadde vel heller satt sprøyta på mannen,. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #10 Del Skrevet 8. august 2013 flaut å prøve å omplassere den? Må da være enda flauere å gå til vetrinær for å avlive en gammel, men frisk hund! Anonymous poster hash: 9a350...72d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karkl Skrevet 8. august 2013 #11 Del Skrevet 8. august 2013 Det er helt ok å avlive hunder man ikke er fornøyd med, det er tross alt bare dyr det er snakk om. Vet om flere jaktkammerater som har skutt jaktbikjene sine fordi de ikke ble så bra som de hadde håpet. Og hvorfor skulle man ikke det? Livet er for kort til å ha dårlige bikjer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belle âme Skrevet 8. august 2013 #12 Del Skrevet 8. august 2013 Det er helt ok å avlive hunder man ikke er fornøyd med, det er tross alt bare dyr det er snakk om. Vet om flere jaktkammerater som har skutt jaktbikjene sine fordi de ikke ble så bra som de hadde håpet. Og hvorfor skulle man ikke det? Livet er for kort til å ha dårlige bikjer! Du er eit tragisk menneske, du og vennene dine Mormor fikk 5 kattunger og drap 3 av dem. Hun skulle egentlig drepe den 4 også men den tok eg, den va så fin, kosete og bare heilt nydelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. august 2013 #13 Del Skrevet 8. august 2013 Slike mennesker skulle aldri hatt hund til å begynne med. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karkl Skrevet 8. august 2013 #14 Del Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dyrlege hadde jeg aldri gått med avlive en frisk hund pga. det der, hadde vel heller satt sprøyta på mannen,. Du burde ikke se så mye Walt Disney filmer. Virkeligheten er kald og brutal. Vet du hva dyrleger flest driver med? Det er kald og kynisk beregning av medisinkost og behandlingskost vs. potensiell slakteverdi på dyret. Kan bonden spare 500kr på å avlive dyr kontra behandling vil dyrlegen alltid anbefale det, selv om det hadde vært en enkel sak å få dyret friskt. Samme er det med smådyrveterinærer. Veterinæren min vil aldri anbefale meg behandling av hunden dersom hun vet at jeg mister mer enn en jaktsesong, da er det bedre for meg å starte på nytt med ny hvalp. Men når virkelighetsfjerne "moderne" mennesker som kun kjenner naturen gjennom tegnefilm kommer inn vet hun selvfølgelig at nå kan hun dra på det hun ønsker, og så ler hun hele veien til banken... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rori Skrevet 8. august 2013 #15 Del Skrevet 8. august 2013 Avliver vetrinærer friske dyr??? Trodde det var regler mot det. Det skulle det isåfall vært. Enig med Gunfreak, sett sprøyta på mannen heller! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 8. august 2013 #16 Del Skrevet 8. august 2013 Det er helt ok å avlive hunder man ikke er fornøyd med, det er tross alt bare dyr det er snakk om. Vet om flere jaktkammerater som har skutt jaktbikjene sine fordi de ikke ble så bra som de hadde håpet. Og hvorfor skulle man ikke det? Livet er for kort til å ha dårlige bikjer! Da er du ett dårlig menneske da! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rori Skrevet 8. august 2013 #17 Del Skrevet 8. august 2013 Det er helt ok å avlive hunder man ikke er fornøyd med, det er tross alt bare dyr det er snakk om. Vet om flere jaktkammerater som har skutt jaktbikjene sine fordi de ikke ble så bra som de hadde håpet. Og hvorfor skulle man ikke det? Livet er for kort til å ha dårlige bikjer! Det er helt ok å avlive deg for jeg er ikke fornøyd med deg og dine utsagn :) Livet er for kort til å høre på trangsynte, uvitende og negative tullinger 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karkl Skrevet 8. august 2013 #18 Del Skrevet 8. august 2013 Avliver vetrinærer friske dyr??? Tronds det var regler mot det. Det skulle det isåfall vært. Enig med Gunfreak, sett sprøyta på mannen heller! Du står selvfølgelig helt fritt til å avlive dyr du eier, og alle veterinærer vil avlive hunden din så lenge du betaler dem for dey. Jakter du så kan du også lovlig selv avlive kjeledyr og bufe, uten at du trenger å forklare noen noe grunn. Dere burde ikke ta dette så tungt, å avlive kjeledyr er ikke dyreplageri. Det som er ille er de som forlater dyr uten tilsyn i sommerferiene fordi de ikke klarer å vise ansvar å avlive dem.. Sultedøden er en mehet smertefull død.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
karkl Skrevet 8. august 2013 #19 Del Skrevet 8. august 2013 Det er helt ok å avlive deg for jeg er ikke fornøyd med deg og dine utsagn :) Livet er for kort til å høre på trangsynte, uvitende og negative tullinger Er et dyr like mye verd som et menneskeliv for deg? For meg er menneskelivet ukrenkelig, og det er derfor forbudt å skade og drepe andre mennesker. Å avliveegne dyr er derimot fult lovlig. Du ser for mye tegnefilm og går for lite tur i skogen! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sophia21 Skrevet 8. august 2013 #20 Del Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dyrlege hadde jeg aldri gått med avlive en frisk hund pga. det der, hadde vel heller satt sprøyta på mannen,. <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå