Gå til innhold

Venninne lyver om karakterer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

den hun responderte til "Lyver ned. Løy om det på vgs også.". Som sagt, JEG (og de fleste andre vil jeg tro) synes ikke det er ille. Men de som lyver ned om det ønsker ikke å være "den overflittige lesehesten". Jeg går på universitetet og ser denne holdningen at de som får A i alt studerer for hardt, blant ganske mange,

Hæ? Holdningen til mange er at de som får A i alt studerer altfor hardt? Så mye misunnelse det er i verden.

Anonymous poster hash: 2efb7...274

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå snakket vi om universitetet. Det deles ikke ut 6'ere der, gjør det vel? Og de som går på et studie går vel på det fordi de har interesse av det, så hvorfor så ille å si om man får A eller B? Lyve og si man får dårligere enn man fikk? Det er jo helt idiotisk!

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Dessverre er det mange som mener at de som får gode karakterer må være usosiale idioter som ikke kan jobbe med andre mennesker eller ha et liv.

Jeg er selv student med nesten kun A-er så langt (studerer 5. året nå), og jeg snakker minst mulig om det (men lyver ikke). Har opplevd å sitte på intervju hvor intervjuer har ledd når de har sett på karakterene mine, og sagt at jeg umulig kan ha noe liv ved siden av. "Oi, haha, du har TRE B-er her, de må vel plage deg skikkelig, du skal ikke ta de opp igjen da," "Oi, med slike karakterer kan du ikke få tid til mye annet" etc. I debatter på nett kommer det stadig opp at det er viktigere å ha middels karakterer med et sosialt liv, enn gode karakterer og være sosialt tilbakestående - akkurat som om man ikke kan være sosialt intelligent og god i faget sitt samtidig.

Det er mange fordommer rundt gode karakterer, og jeg forstår godt at man som ung og usikker i stedet velger å lyve og sno seg unna alle fordommene. Det ironiske for min del er at jeg, med mine gode karakterer, bruker mye mindre tid på studiene enn medstudentene - og CV-en min er proppfull av annen erfaring. Om en arbeidsgiver velger å ignorere det, er det ikke et sted jeg ønsker å jobbe - men det er likevel ikke gøy å bli gjort narr av fordi man har gode karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

For et problem da! Hjelp! Noen lyver opp karakterene, jeg lurer på om det påvirker atmosfæren eller menstruasjonen til naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å sitte på intervju hvor intervjuer har ledd når de har sett på karakterene mine, og sagt at jeg umulig kan ha noe liv ved siden av. "Oi, haha, du har TRE B-er her, de må vel plage deg skikkelig, du skal ikke ta de opp igjen da," "Oi, med slike karakterer kan du ikke få tid til mye annet" etc.

Hva slags jobber er det du har søkt på, egentlig? Nekter å tro at normale arbeidsgivere oppfører seg slik.

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske for min del er at jeg, med mine gode karakterer, bruker mye mindre tid på studiene enn medstudentene

Hvordan vet du dette? Alle de andre bruker mer tid enn deg?

Hva er det du studerer forresten?

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobber er det du har søkt på, egentlig? Nekter å tro at normale arbeidsgivere oppfører seg slik.

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Dette skjer som regel hos vikarbyråer (når jeg har søkt om sommerjobb/deltidsjobb etc). Når jeg har vært på intervju hos "vanlige" bedrifter (type butikk, deltidsjobb) har jo ikke de sett på karakterene en gang.

Når jeg er ferdigutdannet vil nok de fleste arbeidsgivere innen mitt fagfelt bare se det som positivt at jeg har disse karakterene, med mindre jeg skal søke jobb via vikarbyrå da... :ler:

Hvordan vet du dette? Alle de andre bruker mer tid enn deg?

Hva er det du studerer forresten?

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Vet det fordi vi er en veldig liten klasse som snakker og jobber mye sammen.

Studerer til å bli siv.øk.

Edit: Nå er det ingen i klassen som bruker unormalt mye tid på studiene uansett, så jeg skiller meg ikke veldig mye ut - det var bare for å påpeke at selv om man har gode karakterer betyr det ikke at man bruker mer tid enn andre på studier.

Endret av Ciegus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det fordi vi er en veldig liten klasse som snakker og jobber mye sammen.

Studerer til å bli siv.øk.

Edit: Nå er det ingen i klassen som bruker unormalt mye tid på studiene uansett, så jeg skiller meg ikke veldig mye ut - det var bare for å påpeke at selv om man har gode karakterer betyr det ikke at man bruker mer tid enn andre på studier.

Nå kan det jo tenkte at de også lyver, bare i motsatt retning av deg.

Nei, det går vel greit an for noen å få gode karakterer uten å jobbe seg ihjel!

Anonymous poster hash: 2efb7...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...