Gå til innhold

Privatlege / tannlege

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg har akkurat fylt 19 år og har bestemt meg for at jeg vil begynne å gå til privatlege / privat-tannlege istedenfor å ta i bruk den offentlige helsetjenesten.

Det jeg lurer på er om det bare er å kontakte en privat tannlege for eksempel, og så spørre om han har plass til en ekstra fastpasient?

Jeg har ikke noe imot den offentlige helsetjenesten, jeg bare føler meg litt mer bekvem med private leger / tannleger.

Hvordan funker dette?

Anonymous poster hash: e0d87...072
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ringte bare til tannlegen jeg ville til å fikk time;)

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på er om det bare er å kontakte en privat tannlege for eksempel, og så spørre om han har plass til en ekstra fastpasient?

Jeg har ikke noe imot den offentlige helsetjenesten, jeg bare føler meg litt mer bekvem med private leger / tannleger.

Hvordan funker dette?

Anonymous poster hash: e0d87...072

Det er jo det som er det vanlige. De aller fleste voksne mennesker går til privat tannlege. Mange steder tar den offentlige tannklinikken også imot voksne, betalende pasienter, men dette er kanskje oftest på bygda og i små byer hvor det ikke er så mange alternativer - og som sagt så velger de aller fleste voksne heller å gå til private tannleger.

Det "funker" sånn: Du finner en tannklinikk du ønsker å gå til, og så ringer du og ber om å få time til undersøkelse (eller du kan sende epost/bestille på internett hos noen, eller møte opp personlig). Når du er der på første time, spør de ofte om du vil få innkalling neste år (eller så ofte/sjeldent som de mener du bør gå til tannlege) også. Hvis du vil det, så takker du helt enkelt ja til det ;) Noen private tannleger har ikke kapasitet til å ta imot flere pasienter, men da får du i så fall beskjed om det.

Merk at i noen fylker er offentlig tannlege gratis ut det året man fyller 20 år (i stedet for ut det året man fyller 18 år, som er det mest vanlige), mens i de fleste (alle?) andre fylker får man 75 % rabatt ut året man fyller 20 år. Der kan det være en god del penger å spare :) Men jeg å si at servicenivået og utstyret er noe helt annet hos "mitt" private tannlegesenter, enn ha jeg har opplevd hos offentlig tannlege!

Anonymous poster hash: 95f9e...922

Skrevet

Nå er det mange fastleger som driver "privat" da. Men vil du ha det helt "privat" så er vel Volvat alternativet. Er litt usikker på hvordan de gjør det med egenandeler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...