Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva syns dere? Tenkte litt på navnet Jo Bjørne og syns det klinger bra. Jo til daglig.

Bjørne blir oppkalling - far heter Bjørn, oldefedre heter Bjarne og Torbjørn.

Anonymous poster hash: c04b9...71d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke Bjørnetor eller Bjørne-Tor?

Bjørne er fint da. Jo er det ganske mange som heter.

Anonymous poster hash: 443ba...1bb
Gjest bustyvel
Skrevet

Bjørne blir for meg et kjælenavn for en som heter Bjørn.. Husker når vi var små, på skolen, da kalte vi flere som het Bjørn (gjerne med dobbeltnavn) for nettopp Bjørne. Så for meg funker ikke det som navn.

Skrevet

Hva syns dere? Tenkte litt på navnet Jo Bjørne og syns det klinger bra. Jo til daglig.

Bjørne blir oppkalling - far heter Bjørn, oldefedre heter Bjarne og Torbjørn.

Det er så nydelig at dere ønsker å hedre slektens gang. Man stusser litt da man ikke har hørt navnet før. Med forklaringen så går denne rett hjem hos meg :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fint. For 20 år siden ville jeg tenkt at det ikke gikk, men i dag eksperimenterer mange med navn, folk heter så mye spesielt, og dette navnet vil ikke skille seg ut så mye.

Anonymous poster hash: 4b9f1...753
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg synes det i seg selv er et ganske fint navn, anbefaler jeg dere å tenke over hvordan barnet hele livet må rette på folk. Samboeren min har et navn som ligner på et langt vanligere navn, og det er en endeløs kilde til frustrasjon, særlig når noen skal notere dette navnet. Det kan høres ut som et ubetydelig problem, men over tid er det helt vanvittig frustrerende.

Anonymous poster hash: 096b6...48f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg er det i all hovedsak et etternavn. Kan bli litt forvirrende. Igjen, det høres ut som et helt minimalt problem, men det er langt verre for den som faktisk opplever konsekvensene.

Skrevet

Helt ærlig synes jeg navnet høres ut som et halvmisslykka jentenavn.

Men for all del, jeg jobber i barnehage og har kommet over navn jeg har tenkt mitt om med en gang. Det har ikke tatt lange tida før jeg har blitt vandt til navn og synes de er fine og passer barnet :rodmer:

Skrevet

Jeg liker Bjørne :) men da bare Bjørne, ikke noe mer :)

Og det er ikke "nytt" eller spesielt heller. Har en på jobben som heter det - til fornavn.

AnonymBruker
Skrevet

Jo Bjørne..

NEI!!

Anonymous poster hash: 69702...ffd
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men Leif Bjørne synes jeg kan passe. Det klinger bra, liksom!

Anonymous poster hash: 69702...ffd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg synes det i seg selv er et ganske fint navn, anbefaler jeg dere å tenke over hvordan barnet hele livet må rette på folk. Samboeren min har et navn som ligner på et langt vanligere navn, og det er en endeløs kilde til frustrasjon, særlig når noen skal notere dette navnet. Det kan høres ut som et ubetydelig problem, men over tid er det helt vanvittig frustrerende.

synes ikke det er frustrerende i det heletatt. jeg staver bare navnet mitt å problemet er løst. går ikke å gnager på det i en evighet etter på. har større problemer i livet mitt.

aldri hørt Bjørne før. synes det er litt rart. men nå liker jeg ikke bjarne, bjørn eller bjørnar heller så ;P

Anonymous poster hash: bf850...5af

Skrevet

Hvorfor ikke Bjørnetor eller Bjørne-Tor?

Bjørne er fint da. Jo er det ganske mange som heter.

Anonymous poster hash: 443ba...1bb

Jeg merker at jeg har drukket tre glass hvitvin, for jeg flirer meg helt fillete her jeg sitter av denne. Bjørnetor :ler:

Jeg synes for øvrig Bjørne i seg selv er hilarious. Ikke at jeg er konservativ hva navn angår eller noe, det var bare noe med akkurat dette navnet. :eeeh: Sånn for å bidra med en ærlig mening.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, takk for tilbakemeldinger! Tror jeg dropper Bjørne. ;)

Spurte ikke om hva du syntes om Jo, LoveOneDirection. Den kunne du holdt for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Bjørnar? Det er et mer "kjent" navn og vil ikke skape like mye forviklinger.

Jo Bjørnar kan fungere! Jo Bjørne høres litt rart ut...

Anonymous poster hash: 114fd...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...