Gjest Anonymus...:) Skrevet 21. april 2004 #1 Del Skrevet 21. april 2004 Noen som har noen gode tips mot kløe nedentil? Har prøvd både zinksalve og canesten nå, uten virkning....Så nå begynner jeg å bli temmelig desperat, har pågått i over en uke nå! Jeg har nettopp født, og har blødd en el i den forbindelse->brukt bind hver dag. Kan det være pga det? Jeg tar imot alle tips med stor takk, alt fra kjerringråd til salver. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. april 2004 #2 Del Skrevet 21. april 2004 Hvis du bruker mye bind kan det forårsake en irritasjon som klør. kanskje lege kunne vært et alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 21. april 2004 #3 Del Skrevet 21. april 2004 Kan være en soppinfeksjon selv om Canesten ikke hjelper. Mye bruk av bind skaper et perfekt miljø for sopp - fuktig, varmt og tett. Kontakt lege du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. april 2004 #4 Del Skrevet 21. april 2004 Jeg hadde mye av det samme i vinter, da hadde jeg blødd mye og gått med bind i en mnd pga overgang til p-piller. Da er nok man nok ganske mottakelig for sopp og infeksjoner. Du bør gå til lege og sjekke om det kan være urinveisinfeksjon også, for det klør også som et uvær. Jeg tok først en pillekur mot urinveisinfeksjon og så tok jeg canesten etterpå. Hvilke av kurene som egentlig hjalp vet jeg ikke, men det gikk over etter en ukes tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LR-Charlotte Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg vil anbefale deg å prøve aloe vera concentrate! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 22. april 2004 #6 Del Skrevet 22. april 2004 Jeg har også vært plaget med kløe utvendig nedentil og ble anbefalt Daktacort, som fås reseptfritt på apoteket. Det hjalp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 22. april 2004 #7 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis du klør kan det være stingene som gror... Sett rompa i lunkent grønsåpevann, du, det renser skikkelig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 22. april 2004 #8 Del Skrevet 22. april 2004 Når du nettopp har født vil jeg tro at det er stingene/sårene som gror og ikke en soppinfeksjon. Vet ikke om det er noe som lindrer mot denne grokløingen. Jeg husker at jeg var ganske så sår etter fødselen, og jeg måtte bruke den gammeldagse bindtypen, for at det skulle være mest mulig mykt der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #9 Del Skrevet 23. april 2004 Og husk at det er lurt å gå med rompa bart ofte slik at den får luft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 23. april 2004 #10 Del Skrevet 23. april 2004 Har du mulighet, så dusj underlivet hver gang du har vært på toalettet. En spruteflaske med litt lunkent vann er supert hvis du ikke har dusjslange som rekker helt til toalettet. Tørk forsiktig med litt papir. Deretter bruker du hårføneren og blåser underlivet tørt. Lufttørk litt før du tar på undertøy og evt bind eller truseinnlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 23. april 2004 #11 Del Skrevet 23. april 2004 Det stemmer... jeg brukte en sånn imsedal sprutflaske etter jeg kom hjem fra sykehuset, når jeg var på do. Det hjalp veldig mye. Rart hva man glemmer fra den ammetåke perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #12 Del Skrevet 23. april 2004 Rart hva man glemmer fra den ammetåke perioden. Og godt er det ellers ville det vært mange enebarn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 24. april 2004 #13 Del Skrevet 24. april 2004 Og godt er det ellers ville det vært mange enebarn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hjelp :( Skrevet 13. juni 2010 #14 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg er bare en jente på 14 år, som har mensen nå, og jeg klør helt sykt nedentil, også skeiva jeg meg nå, for jeg trodde det var hårene nedentil som klødde (har klødd i ca 3 uker nå) og da så jeg at jeg var helt rød og hoven. Kan jeg ha en sykdom nedentil ellernoe? hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå