Gå til innhold

Politiattest Oslo (Sykepleien)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom på noe jeg hadde glemt midt opp i alt stresset med skaffing av leilighet i ny by og flytting, at jeg har glemt å hente ut politiattest..

Tenkte å få gjort dette så snart som mulig, hvor i Oslo må jeg gå for å få tak i en? Finnes det ulike avdelinger der det er mulig å få en litt raskere? Fungerer dette på en spesiell måte?

Anonymous poster hash: 29d84...ee5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvordan det er i Oslo, men jeg trengte ikke politiattest før jeg skulle ut i praksis.

Jeg gjetter på at du må gå til den politistasjonen som hører til din bydel. Ta med deg et bevis på at du er tatt opp som student og prøv. Mulig du må ha et spesifikk skriv om at du trenger en politiattest, noen steder må man det. Så går du den i posten etter ca en ukes tid.

Anonymous poster hash: 917fa...c21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å stresser med dette jeg og. Skal på barnehagelærer på hioa jeg da. Skaffes på politihuset på Grønland. Ta med Brev2!

Da jeg har gjort dette tidligere har jeg fått den mens jeg ventet der. Tar 2 min å skrive ut (:

Endret av ZebraTiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på et hvilket som helst politikontor. Men du må ha med bevis på at du er tatt opp som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.politi.no/tjenester/politiattest/

Du må fylle ut er skjema, printe den ut, signere. Legg ved vedlegg. Oppsøk nærmeste politistasjon (i åpningstiden), eller send den per post.

Det tar den tiden det tar. Jeg tipper 2-3 uker nå. Da jeg studerte måtte man ha det på plass da vi gikk ut i praksis. Der var i oktober/november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Driver å stresser med dette jeg og. Skal på barnehagelærer på hioa jeg da. Skaffes på politihuset på Grønland. Ta med Brev2!

Da jeg har gjort dette tidligere har jeg fått den mens jeg ventet der. Tar 2 min å skrive ut (:

Brev 2? Har ikke fått noen brev fra skolen i posten, bare på mail..

Irriterer meg at jeg klarte å glemme det, for det skulle visst være mulig å få det på dagen der jeg bodde før. Noen som vet hvilke busser som går til politistasjonen på Grønland? Kan bli litt langt å gå i dette været fra Sagene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 bussen stopper rett ved.

Men det er og en politistasjon nede i sentrum rett ovenfor sentrum scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.politi.no/tjenester/politiattest/

Du må fylle ut er skjema, printe den ut, signere. Legg ved vedlegg. Oppsøk nærmeste politistasjon (i åpningstiden), eller send den per post.

Det tar den tiden det tar. Jeg tipper 2-3 uker nå. Da jeg studerte måtte man ha det på plass da vi gikk ut i praksis. Der var i oktober/november.

Som sagt, man kan sende e-post (i Oslo i det minste):

https://www.politi.no/oslo/tjenester/politiattest/Tema_293.xhtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brev 2? Har ikke fått noen brev fra skolen i posten, bare på mail..

Irriterer meg at jeg klarte å glemme det, for det skulle visst være mulig å få det på dagen der jeg bodde før. Noen som vet hvilke busser som går til politistasjonen på Grønland? Kan bli litt langt å gå i dette været fra Sagene..

Ja, brev 2 som ligger på Samordna opptak, det må du skrive ut. Det som bekrefter plassen din.

Tok feil btw, du får den ikke på stedet, de sender i posten og det kan ta 2-3 uker. Var der i dag, og da sa hun det.

Busstoppet heter til og med Politihuset, du kan ikke gå av feil når du tar 37-bussen (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom frem likevel :) Måtte sende den avgårde med posten, så får vi se hvor lang tid det tar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Gammel tråd, men har et spørsmål noen kanskje kan hjelpe meg med:

Jeg har søkt sykepleie på HIST, og må vedlegge politiattest.

Søker elektronisk, men forstår ikke hva jeg må ha med bekreftelse på søknaden? Har fått "brev 1" på samordna opptak, så noe bekreftelse på at jeg har kommet inn på skolen har jeg jo ikke fått.

Eneste "bekreftelsen" er jo at skolen ber meg vedlegge politiattest.

Er så redd for at jeg gjør noe feil her..

Anonymous poster hash: 935ea...e90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...