Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spagetti (uten saus) med parmesanpulver :laugh: Herregud..

Det høres faktisk godt ut :spise:

Min rett:

En hel storboks makrellfilet i tomatsaus (det være Stabburets sin, da de andre makrellfiletboksene ikke er like gode), oppskjært rå slangeagurk i skiver sammen med 2 halve rundstykker eller 2 brødskiver grovt brød.

Halve boksen fordeles på brødet og agurkskivene plasseres på toppen.

Resten av makrellboksen gafler jeg i meg med resten av agurkskivene :spise: Dette er NAM :) etter trening, og akkurat det som kroppen min behøver og liker i en sådan stund :) + Et stort glass melk

Anonymous poster hash: 745d2...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Amortentia

Fløtegratinertepoteter med bearnaisesaus... bare det. Namm!
Og. ok denne er litt "sær". Men.. sjampinjong i fløte, stekt i masse hvitløksmør.. spises med bearnaisesaus.
Omg det er så deilig! Kan spise ei stor skål med sjampinjong i fløte Mmmmm.

De er kanskje ikke så sære sammen med noe annet, som kjøtt. Men alene, så blir det litt rart :P

Ellers så går det i mye pasta med ost og hvitløk/rømmedressing. Med pølse, sjampinjong, bacon, kylling og hva jeg nå finner i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amortentia

Kom på en til. grillpølser dekket med ost på toppen... i mikro. Guuud himmelsk! bruker å legge noen skriver ekstra på siden, smeltet ost <3
Bruker enten ketchup eller bearnaisesaus (en spesiell type vi kjøper i sverige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøstekt løk, rett fra posen, som snacks :)



Anonymous poster hash: 745d2...d5f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å koke nudlene så lenge at det ikke er noe vann igjen. Har ikke så fryktelig mye vann oppi heller da. Men liker ikke nudler med "suppe". Koker meg gjerne ett egg og, moser det med en gaffel og blander det med nudlene. Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Det høres faktisk godt ut :spise:

Min rett:

En hel storboks makrellfilet i tomatsaus (det være Stabburets sin, da de andre makrellfiletboksene ikke er like gode), oppskjært rå slangeagurk i skiver sammen med 2 halve rundstykker eller 2 brødskiver grovt brød.

Halve boksen fordeles på brødet og agurkskivene plasseres på toppen.

Resten av makrellboksen gafler jeg i meg med resten av agurkskivene :spise: Dette er NAM :) etter trening, og akkurat det som kroppen min behøver og liker i en sådan stund :) + Et stort glass melk

Anonymous poster hash: 745d2...d5f

Når ble det rart å spise makrell i tomat med agurk? :ler: Og så med melk da...Nei, dæven dåite, dette tar jo helt av :daane:

(agurk faktisk...spiser du den stekt/kokt/grilla ofte? :fnise: )

edit: kanskje dette var et ironisk/sarkastisk- ment innlegg som jeg ikke oppfattet?

Endret av Noz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregrøt med masse sukker og litt brunost på toppen. Har aldri hørt om noen andre som spiser brunost på havregrøt.

Fersk brødskive (må være grovt brød) med masse honning og tynt lag med brunost

Til "middag" lager jeg ofte makaroni med smeltet ost, piffi og ketchup. Varierer noen ganger med pommes frites i stedet for makaroni. Jeg kan spise dette nærmest hver dag dersom jeg er alene. Tortillachips med smeltet ost og tacosaus er også en klassiker jeg kun spiser alene. Osten blir forøvrig smeltet i microen.

Spiser også mye brødskiver med ost og har solbærsyltetøy ved siden av (spises med skje)

Brødskiver med ost mens jeg spiser en god porsjon sursild ved siden av. Sursilden kan ikke være på skiva, den må spises utenom med gaffel. Drikker helst sjokolademelk til dette.

Ellers er min standardmiddag et halvt horn med masse ost, skinke og piffi i mikroen til osten smelter. Kanskje ikke de rareste kombinasjonene, men alt dette er altså middag.

Anonymous poster hash: bbade...cf2

Jeg spiser grøt med brunost,lærte det av en venninne :)

Anonymous poster hash: 665f5...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager bolognese saus ( fra grunnen) , så har jeg ris til!

Kom også på nå : Når jeg var yngre elsket jeg å spise makaroni, men brunsaus. Sånn at det ble brunsaussuppe, med makaroni oppi.

Endret av Konstantin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Ikke så fryktelig rart ifølge andre her, men ikke noe jeg noensinne kommer til å spise med andre til stede. Jeg har rykte på meg for å lage veldig god mat. Men når jeg er alene:

- pasta (fortrinnsvis makaroni) men store mengder ost, smør, ketchup og oregano. Nytes foran tven med et iskaldt glass Pepsi max.

- pannekerøre, eller scrambled pancakes, om det gir mer mening. Om jeg er alene gidder jeg aldri å vente på at pannekakene skal bli ferdig stekt, så jeg lager de som eggerøre istedenfor. Serveres med sukker eller blåbærsyltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- pannekerøre, eller scrambled pancakes, om det gir mer mening. Om jeg er alene gidder jeg aldri å vente på at pannekakene skal bli ferdig stekt, så jeg lager de som eggerøre istedenfor. Serveres med sukker eller blåbærsyltetøy.

Ooooh dette må jeg prøve! Med blåbæresyltetøy og masse rømme!!!! NAM!!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasminris blandet med mais og masse stekt løk over (altså sånn som man steker leeeenge selv på stekepannen) :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ris med sweet chili saus

Smørkrem laget av smør og melis...

Rista loff med masse smør

Anonymous poster hash: 41e44...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er aldri noe jeg går inn for å lage(det hadde blitt litt for sært!) men når jeg lager lasagne håper jeg alltid at kantene på pastaplatene ikke blir myke, så jeg dropper å putte saus på i kantene. Er så godt å knaske harde plater sammen med saus og ost :fnise:



Anonymous poster hash: c9758...0f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke sååå rart? Men veldig godt! :jepp: Hatting sine lyse pitabrød (varmet i microen til de akkurat blir varme og myke) med masse fløtemysost oppå og så brette i to og spise :wow:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom også på nå : Når jeg var yngre elsket jeg å spise makaroni, men brunsaus. Sånn at det ble brunsaussuppe, med makaroni oppi.

Haha, jeg spiste makaroni med peppersaus (fra pose) og med ost på. Takk for at du minte meg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker å koke nudlene så lenge at det ikke er noe vann igjen. Har ikke så fryktelig mye vann oppi heller da. Men liker ikke nudler med "suppe". Koker meg gjerne ett egg og, moser det med en gaffel og blander det med nudlene. Nam nam!

Jeg koker dem og heller av vannet. Klekker et egg opp og rører til det stivner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Før jeg ble vegetarianer spiste jeg mye svidd bacon... Det var godt, det.

Ellers er jeg veldig, veldig glad i slagnet cheesedoodles. Åpner posen gjerne en dag i forveien :)

Ja, det er såå godt! Det beste jeg vet er noe jeg selv kaller for jarvmat. Det er pølser, hakket opp, sammen med biter av salami og skinke, poteter, makaroni eller spaghetti først kokt så stekt i masse smør. Har også ost over og blander alt sammen.. Mm det er digg :) Kjempegodt med sprøstekt spaghetti :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- pannekerøre, eller scrambled pancakes, om det gir mer mening. Om jeg er alene gidder jeg aldri å vente på at pannekakene skal bli ferdig stekt, så jeg lager de som eggerøre istedenfor. Serveres med sukker eller blåbærsyltetøy.

Fått noe liknende på hotell-restaurant i Østerrike. Var med melis og noe bær/syltetøy, kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ja, det er såå godt! Det beste jeg vet er noe jeg selv kaller for jarvmat. Det er pølser, hakket opp, sammen med biter av salami og skinke, poteter, makaroni eller spaghetti først kokt så stekt i masse smør. Har også ost over og blander alt sammen.. Mm det er digg :) Kjempegodt med sprøstekt spaghetti :fnise:

jarvmat hørtes kjeempegodt ut. Det skal jeg jaggu prøve :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...