Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg er alene hjemme, koker jeg opp hurtigris, blander inn masse ost, setter det i mikroen til osten er smeltet, en hel boks mais på toppen og masse ketchup til slutt! Det er superdigg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toro sjokolademuffins. Bare det at det aldri blir stekt i ovnen. Deigen er for god!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en variant jeg spiste en del for noen år siden. Chiabatta med brunost, masse pepper og inn i toastjern eller vaffeljern :jepp: Det er ikke bare gulost som funker i toast, blåmuggost, brie, Camembert, taffelost for eksempel. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lomper som jeg legger på pølse, ost og løk - brettes sammen og stekes i masse olje til de blir gylne og sprø.

Da jeg var barn rørte jeg sammen smør og sukker og spiste i skjul. Samme med Wasa Frukost med masse smør og nugatti på. Åja, og så blandet jeg gjerne bare smør og nugatti. Far spekulerte fælt på hvordan jeg ble så lubben :fnise:

Noe annet jeg koser meg med er salt potetgull og banan.

Jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt sulten av dette, jeg. :fnise:

Men til dere som er så kreative i matveien. Har funnet et kryddersmør som jeg vil teste ut på toast, men aaner ikke hva jeg kan bruke i tillegg. Forslag? Er ikke glad i ost men bittelitt funker.

Eneste "rare" jeg lager er lomper med smør og sukker.

Jeg er så kreativ at jeg bruker kryddersmør oppå kyllingfilet når den er ferdig stekt :P Mengder av det og. Og noen ganger oppi bakt potet. Eller på asparges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pommes frites dyppes i vaniljeis! Gash, det er såååååå godt!!!

Før pleide jeg alltid å dyppe pommes frites i jordbærmilkshaken hos McDonalds! Pappa sa noe om det på tull en gang når jeg var liten, så prøvde jeg og likte det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Dypper grønnsakstenger i seterrømmedip:)

Er ikke det helt vanlig snacks? Eller er det bare jeg som er rar :lure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njah ikke fet seterrømme:) det er lett rømme eller kesam som brukes til vanlig dip:)

Liksom, jeg vet om mange som bare bruker seterrømme. De liker ikke lett produkter.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Er ikke det helt vanlig snacks? Eller er det bare jeg som er rar :lure:

Jo, like vanlig som lomper med sukker og kanel (evt smør og honning eller nugatti) og diverse

andre nevnte ting :jepp:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Bernaisesaus med noe godt attåt, haha... Her er det ikke mat med bernaise, her er det bernaise med litt mat. Namnamnam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltet bamsemums !

Legger et par bamsemums på en tallerken og kjører det i mikroen i 5-10 sekunder. Da blåser de seg opp og etterpå blir de seige, klissete og deilige. Må spises med gaffel. Tallerkenen blir litt vanskelig å rengjøre...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bollemelk... En rett vi lagde i heimkunnskapen på ungdomsskolen. Jeg lager mange melboller med kardemomme, sukker, smør og salt, på størrelse med kjøttboller. Kokes i en blanding av melk, vann og salt. Har ennå ikke møtt noen andre som syns det er godt..skjønner ikke det altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...