Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke nødvendigvis så veldig rart, men en sjelden gang skeier jeg ut med sånn firkantede loff-toast. Lager en blings med mye nugatti mellom skivene. Jeg kan spise skremmende mange slike blingser, det er som snop.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke nødvendigvis så veldig rart, men en sjelden gang skeier jeg ut med sånn firkantede loff-toast. Lager en blings med mye nugatti mellom skivene. Jeg kan spise skremmende mange slike blingser, det er som snop.

Kake kaller vi det på jobb :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Stekt kjøttdeig uten noe som helst krydder eller noen ting med makaroni

-Stekt fiskepudding og spaghetti, evt potetsalat, alt ettersom hva jeg føler for

-Elgpølse og melonyoghurt

og helt sikkert noe andre rare greier, HrMinya sier jeg lager rar mat. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Så du ville servert rå bacon rett fra pakken og nudler med grillkrydder til andre?

Anonymous poster hash: 541c9...6f8

Du får lese innlegget mitt igjen om det var vanskelig å få med seg all informasjonen, men ja, som jeg skrev så kan jeg fint prøve å få en venninne på besøk hos meg til å teste ut det som er nevnt her inne (med untak av torskehoder og diverse andre småting!). Og som jeg også skrev så ville jeg jo ikke ha invitert noen på middag og så når vedkommende kommer så får hun/han plutselig servert noe fra denne tråden.

De ovnsbakte potetene med urter og hvitløk som er nevnt over her, er jo en forrett på fridays

til og med :fnise: (bare med en del mindre hvitløk regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Makaroni kokt i melk som suppe, strør sukker på.

*kokte poteter kuttet i biter med rå løk kuttet i ringer kokes med litt vann og smeltet smør, strør salt og pepper på.

*Kokte kalde poteter som kuttes i biter og stekes, blander i stekt bacon, kokt fisk kuttet i biter.

*spagetti med tomatpurè og kokte pølser til..

nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koke makaroni og ha i sånn spaghettisauspulver fra Toro og masse smør så pulveret blir smeltet inn i makaronien. Må selvfølgelig serveres med masse ketchup på toppen. Ekstra digg med pølser ved siden av :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i vaffel er jo også en slager :fnise:

I Moss, ja!

Jeg lager pizza calzone med pølser, pommes frites og majones

Anonymous poster hash: a90ed...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toast med masse ost, skinke, grillkrydder og masse masse hvitløksdressing. Så har vi så klart klassikeren; lompe med smør og sukker.

Mamma synes jeg er sær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE skal jeg gjøre. Jeg elsker hvitløk, jeg elsker cheddar, jeg elsker jarlsberg..............

Farlig combo, men det er så dødsdigg! :fnise: Kaloribombe deluxe, så detta er ikke noe hverdagskost, men jeg er for det å (snik-)kose seg i ny og ned og da er nok dette det beste jeg vet. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig combo, men det er så dødsdigg! :fnise: Kaloribombe deluxe, så detta er ikke noe hverdagskost, men jeg er for det å (snik-)kose seg i ny og ned og da er nok dette det beste jeg vet. :sikle:

En gang i blant er jo dette helt okei :) Dette tror jeg kanskje kommer til å bli en slager etter byturer.... Høres ut som PERFEKT nattmat! Gleder meg til å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg friterte en snickers i sånn røregreier etter å ha sett det på TV, det var søtt og klissete men det smakte godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom tråd! Her er mine, noen er mindre sære enn andre:

• Lompe, ost, grillkrydder, og inn i mikroen.
  • Lompe eller pølsebrød, sprøstekt løk, ketsjup.
  • Lompe og nugatti.
  • Pølsebrød og søt kondensert melk. Yum!
  • Spaghettini, soya, ketsjup.
  • Kokt potet og gulrot (gjerne kokt i kraft) most sammen med sinnsykt mye fiskesaus.
  • Hvite rundstykker (de luftige med valmuefrø som fås kjøp på Kiwi), smør og masse sukker. Inn i toastjern.

Anonymous poster hash: 9e392...c99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker gnocchi med parmaskinke i gorgonzola-fløte-saus. Vanlig rett, men upopulær med mannen i hus pga fæl lukt.

Hvete-babygrøt med fruktmos oppi.

Pølse med ketsjup og store mengder karri oppå. Sammen med pommes frites. Er vissst vanlig gatekjøkkenmat i Tyskland.

Boller (altså gjærbakst) kokt i melk. Spises med sukker, kanel og vaniljesaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk tråd!

Mitt bidrag:

- Pølse i vaffel med ketchup (Ble omvendt av en mossing)

- Jasminris med oppvarmet makrell i tomat (i stekepanne) med enten agurk, banan eller vannmelon, mitt kosemåltid når samboer ikke er hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pasta med bacon, gulrot og majones. Fikk det på en restaurant en gang. Vet ikke om noen andre som liker det.

Cheeseburger bacon, ananas, speilegg og peanøttsmør.

Anonymous poster hash: a90ed...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen spesielle ting nå som voksen, men da jeg var rundt 6 år så kunne jeg fint by venner is mens jeg gikk å blandet margarin og sukker å spiste det med skje. :P

Eller, når jeg er despo etter snop, blander jeg kakaopulver og sukker og spiser det. Digg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Cruncha" flatbrød, store mengder sukker og melk over. Digg:) Evt flatbrød med masse smør og sukker.

Hardkokte egg og smør. Masse smør.

Kokte, varme poteter og - jepp - smør.

Potetbiter og masse strimlet løk, kokt i buljong. Masse pepper. Suppa si det!:)

Anonymous poster hash: 015f8...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker spekekjøtt i panne med masse smør, hiver oppi en brødskive og lar den steke med, tar ut skiven og smører masse sirup på, og tar deretter oppå spekekjøttet!

Kan kun lages med spekekjøtt som er hjemmelaget i Nord Norge! (kjøttet tørker annerledes der oppe pga kaldere vintre og så er det noe med luftfuktigheten)

Anonymous poster hash: 9a1f4...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...