Gå til innhold

arbeidsledig

mocci

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er blitt oppsagt som et resultat av nedbemmanning på arbeidsplassen min.Har noen av dere vært i samme situasjon og hvordan taklet dere og opplevde situasjonen som arbeidsledig??

Jeg sliter veldig med det å være arbeidsledig....:(

Hilsen Mocci

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Har opplevd det samme som deg, for snart 2 år siden og har ikke fått jobb siden. Har prøvd det meste, har gått endel kurs via aetat.

Det å gå arbeidsledig er et mareritt, spesielt når en har jobbet fullt i 20 år, jeg tør nesten ikke å si til folk at jeg er ledig og prøver å snakke rundt grøten. Folk har for seg at alle arbeidsledige er late og lite interessert i å jobbe og det merkes, spesielt nå når jeg har gått ledig en stund.

Ser ut til at jeg kan få jobb fra 1.mai og tre mndr. framover, dvs hele sommeren, og det gleder jeg meg veldig til, jeg blir da utplassert så jeg får ikke lønn, men dagpenger. Får beskjed de nærmeste dagene.

Skal bli godt å ha noe å gå til hver dag, gleder meg til å stå opp om morgenen og ha noe meningsfullt å gjøre, slippe å kjede meg gjennom lange dager.

HÅper det ordner seg for dette er nedverdigende for ikke å snakke om økonomien som er tøff når jeg ikke har full jobb, men må leve på dagpenger, fin ordning, men absolutt ikke noe å rope hurra for, men det skal jo ikke være noen hvilepute, men når arbeidsmarkedet er så stramt så er det ikke så godt.

Ja, har prøvd alle mulige jobber uansett, men enten krever de fagbrev eller så er jeg for gammel. Nettopp fylt 40, så framtiden ser lys ut :roll:

Har søkt høyskole fra høsten av... kanskje jeg da slipper dette mer!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...