Mann 42 Skrevet 7. august 2013 #21 Skrevet 7. august 2013 Kommer litt an på hva man diskuterer selvsagt. Hvis man bare holder seg til tema man har dybdekunnskap om er det lettere å avfeie tullball, men personlig deltar jeg vel så mye for å lære, som for å belære. Ikke at jeg er så aktiv her akkurat, jeg diskuterer langt mer i "virkeligheten". Forresten, hvordan diskuterer du politikk? Hvis du holder med ett parti, betyr det at alle politikere fra andre partier er idioter? Stort sett diskuterer jeg ikke politikk. Det er bortkastet tid, og ingen endrer noen sinne mening.
Fim Skrevet 8. august 2013 #22 Skrevet 8. august 2013 Kommer litt an på hva man diskuterer selvsagt. Hvis man bare holder seg til tema man har dybdekunnskap om er det lettere å avfeie tullball, men personlig deltar jeg vel så mye for å lære, som for å belære. Ikke at jeg er så aktiv her akkurat, jeg diskuterer langt mer i "virkeligheten". Forresten, hvordan diskuterer du politikk? Hvis du holder med ett parti, betyr det at alle politikere fra andre partier er idioter? Jeg tillater meg å kommentere på det siste, siden jeg er tilbøyelig til å være enig i det Mann42 har skrevet lenger opp her. Det at noen tar feil, gjør dem ikke til idioter. Ingen kan vite alt, eller til enhver tid garantere at han har den hele og fulle korrekte informasjon om et tema. Å være feil- eller underinformert gjør deg ikke til idiot. Det som imidlertid kan være en god indikator på diagnosen, er om du fastholder ditt dårlig funderte standpunkt etter å ha blitt konfrontert med overveldende bevismengde for at du tar feil. Man kan ikke fastslå at noen er idiot bare ved å høre deres standpunkt om noe; det avgjør man først etter at man har hørt argumentasjonen bak standpunktet, og sett hvordan de forholder seg til motstridende informasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå