Gå til innhold

Smakfulle menyer...?


'Lilly'

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trøndersodd i bryllup? Er det festmat da? Har bare spist det i begravelse jeg og en gang som nattmat i et trønderbryllup.

Vi har full 3- retters fra restaurant og får det hele for rundt 330 per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

On 2002-06-12 15:27, Sannasol wrote:

Hjæææælp.... jeg blir stum. Hvor mye penger går med til en slik meny????

Bestilles det via catering eller er det kokk som ordner alt?

Jeg kan bare svare for meg selv. Ja, det blir dyrt. Vi skal ut på en bedre restaurant og spise middag. Vi blir ganske få, bare nærmeste familie og har valgt å gjøre det slik i stedet for å arrangere stort selskap som sikkert ville kostet mer.

Jeg er trønderbrud og tenkte å ha noe så enkelt som trøndelags nasjonalrett, nemlig sodd og hjemmelaget karamellpudding.  

Det synes jeg absolutt du skal gjøre. Det er tradisjonell trønder-selskaps-mat og veldig godt. Jeg har fått det servert i selskap før. Dessuten er det enklere å ordne i stand enn en vanlig middag hvis man er mange til bords.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha denne menyen:Forrett:Timianmarinert blåkveite m/frisesalat og limevinaigrette.Hovedrett:rådyrstek m/fløtesaus m/portvin,sukkererter,chitakesopp og gurøtter+fløtegratinerte poteter.Dessert:kanelis m/tropiske frukter og sjokoladegitter.Kjempegodt tror jeg!! 10 dager igjen!!! icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kom unna med den tre retters middagen litt ovenfor med ca 90,- pr pers, Dette ble kjempebillig, men nå har vi brukt god tid på å finne leverandører som vi kjøpte direkte fra-uten mellomledd!!

Også kjente vi en kokk som tilbredet den og hadde sine kontakter.

Det går an å få det ganske billig hvis man er litt pågående....

01junibrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøndersodd i ett trønderbryllup må da gå bra! Selvom det er helt uaktuelt for meg! Syntes ikke det er noe godt...

Men det er et billig og helt akseptabel bryllupsmat her oppe... Vet at kusinen til min kjære skal ha det!

Men, lurer litt på hva en kan ha til dessert når hovedretten spises med skje og dyp tallerken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...