Gå til innhold

Den perfekte pizzasaus!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er etter din mening ingredienser som må være tilstede i en pizzasaus? :)

Anonymous poster hash: 27d4b...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok til to store pizzaer

En boks tomatpure

Ca like mye vann

To fedd hvitløk

1krm pepper

En halv ts salt

2 ts oregano

Litt rosmarin

2ss olivenolje

Skrevet

Jeg bruker enten ferske eller hermetiske tomater, olivenolje, løk, hvitløk, krydder.

:heks:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hvitløk, løk, olivenolje, ferske tomater, vinrester, sukker, kanskje balsamicoeddik, laurbærblad, rosmarin, timian, oregano, dill alt ettersom. salt og pepper.

ferske tomater er et must

Anonymous poster hash: f57b6...1f9
  • Liker 1
Skrevet

Hva er etter din mening ingredienser som må være tilstede i en pizzasaus? :)

haha, dette kommer til å høres rart ut men meg og typen var litt full en dag og vi har vel alle hørt historiene som sirkulerer om "special sauce" på enkelte restauranter..vel, vi bestemte oss i fylla for å gi det et forsøk, og tro det eller ei men det ga en slags salt litt olivenaktig touch som ble overraskende spisbar. vi har gjentatt denne suksessen i ettertid, det skal dog sies at vi er ganske kinkye begge to hehe, men seriøst, håper noen lar seg friste til å prøve, dere vil garantert bli overrasket:P

Skrevet

Pizzasaus er for meg en less is more deal. Det aller aller viktigste er at du får tak i tomater med god smak.

Pomodorotomater er det beste, men de forskjellige fabrikantene smaker ganske så forskjellig, prøv å finne et merke med mye sødme.

Ellers så er det bare salt, pepper, olivenolje og tørket oregano, kunsten består så av å redusere sausen til akkurat perfekt tykkelse.

Gjest Morteno
Skrevet

Pizzasaus må rett og slett være 100% Peppes Pizza saus.

Skrevet

Jeg lager sjeldent pizzasaus, på min egopizza er det noe annet som skal på.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager sjeldent pizzasaus, på min egopizza er det noe annet som skal på.

For en nyttig og fruktbar opplysning for oss andre! :tommelsmil:

• Liker 7
Skrevet

For en nyttig og fruktbar opplysning for oss andre! :tommelsmil:

Ja.

• 2 uker senere...
Skrevet

Plommetomat, hvitløk og fersk basilikum (myyyye) er must i pizzasaus! Ellers har jeg i tomatpure, balasamico, sukker, salt, pepper og sjalottløk.

Skrevet

Plommetomat, hvitløk og fersk basilikum (myyyye) er must i pizzasaus! Ellers har jeg i tomatpure, balasamico, sukker, salt, pepper og sjalottløk.

Du får mer ut av basilikumen om du har de ferske bladene oppå den ferdige pizzaen...

• Liker 2
Skrevet

Du får mer ut av basilikumen om du har de ferske bladene oppå den ferdige pizzaen...

Det prøvde jeg faktisk en gang da jeg hadde litt til overs.. kanskje det var derfor pizzaen ble ekstra god den gangen? Takk for tips :smilorange:

Skrevet

En dæsj med rømme. Gjør sausen litt mildere og rundere.

Skrevet

Den perfekte pizzasaus er stappfull av hvitløk, gulrot, hakkede tomater, salt, løk, pizzakrydder (blanding med urter), kajennepepper, chili, ketchup og bacon er også godt.

Moser alt med en stavmikser. Helt genialt hvis det er folk som ikke liker løk, er overraskende mange som ikke liker det, de ELSKER pizza så lenge de ikke ser løken med det blotte øye.

Anonymous poster hash: 89af4...0d3
Skrevet

Pomodorotomater er det beste, men de forskjellige fabrikantene smaker ganske så forskjellig, prøv å finne et merke med mye sødme.

Pomodorotomater?

Pomodoro er italiensk for tomat, mener du rett og slett italienske tomater?

• Liker 1
Skrevet

Takker for masse fine svar! :)

Skrevet

Pomodorotomater?

Pomodoro er italiensk for tomat, mener du rett og slett italienske tomater?

Jeg antar han mener Mutti bokstomater eller lignende :-)

• Liker 2
Gjest gjest17
Skrevet

Jeg antar han mener Mutti bokstomater eller lignende :-)Anonymous poster hash: 27d4b...950

Eventuelt de hermetiske cherrytomatene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...