AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #1 Skrevet 3. august 2013 Hva er etter din mening ingredienser som må være tilstede i en pizzasaus? Anonymous poster hash: 27d4b...950
veganpower Skrevet 3. august 2013 #2 Skrevet 3. august 2013 Nok til to store pizzaer En boks tomatpure Ca like mye vann To fedd hvitløk 1krm pepper En halv ts salt 2 ts oregano Litt rosmarin 2ss olivenolje
Brunhilde Skrevet 3. august 2013 #3 Skrevet 3. august 2013 Jeg bruker enten ferske eller hermetiske tomater, olivenolje, løk, hvitløk, krydder. 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #4 Skrevet 3. august 2013 hvitløk, løk, olivenolje, ferske tomater, vinrester, sukker, kanskje balsamicoeddik, laurbærblad, rosmarin, timian, oregano, dill alt ettersom. salt og pepper. ferske tomater er et must Anonymous poster hash: f57b6...1f9 1
Astrid karin Skrevet 3. august 2013 #5 Skrevet 3. august 2013 Hva er etter din mening ingredienser som må være tilstede i en pizzasaus? Anonymous poster hash: 27d4b...950 haha, dette kommer til å høres rart ut men meg og typen var litt full en dag og vi har vel alle hørt historiene som sirkulerer om "special sauce" på enkelte restauranter..vel, vi bestemte oss i fylla for å gi det et forsøk, og tro det eller ei men det ga en slags salt litt olivenaktig touch som ble overraskende spisbar. vi har gjentatt denne suksessen i ettertid, det skal dog sies at vi er ganske kinkye begge to hehe, men seriøst, håper noen lar seg friste til å prøve, dere vil garantert bli overrasket:P
Gjest Kim Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Pizzasaus er for meg en less is more deal. Det aller aller viktigste er at du får tak i tomater med god smak. Pomodorotomater er det beste, men de forskjellige fabrikantene smaker ganske så forskjellig, prøv å finne et merke med mye sødme. Ellers så er det bare salt, pepper, olivenolje og tørket oregano, kunsten består så av å redusere sausen til akkurat perfekt tykkelse.
Gjest Morteno Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Pizzasaus må rett og slett være 100% Peppes Pizza saus.
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Jeg lager sjeldent pizzasaus, på min egopizza er det noe annet som skal på. 1
Aricia Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Jeg lager sjeldent pizzasaus, på min egopizza er det noe annet som skal på. For en nyttig og fruktbar opplysning for oss andre! 7
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 For en nyttig og fruktbar opplysning for oss andre! Ja.
Miranda Hobbes Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Plommetomat, hvitløk og fersk basilikum (myyyye) er must i pizzasaus! Ellers har jeg i tomatpure, balasamico, sukker, salt, pepper og sjalottløk.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Plommetomat, hvitløk og fersk basilikum (myyyye) er must i pizzasaus! Ellers har jeg i tomatpure, balasamico, sukker, salt, pepper og sjalottløk. Du får mer ut av basilikumen om du har de ferske bladene oppå den ferdige pizzaen... Anonymous poster hash: f57b6...1f9 2
Miranda Hobbes Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 Du får mer ut av basilikumen om du har de ferske bladene oppå den ferdige pizzaen... Anonymous poster hash: f57b6...1f9 Det prøvde jeg faktisk en gang da jeg hadde litt til overs.. kanskje det var derfor pizzaen ble ekstra god den gangen? Takk for tips
Pseudonym Skrevet 15. august 2013 #15 Skrevet 15. august 2013 En dæsj med rømme. Gjør sausen litt mildere og rundere.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #16 Skrevet 15. august 2013 Den perfekte pizzasaus er stappfull av hvitløk, gulrot, hakkede tomater, salt, løk, pizzakrydder (blanding med urter), kajennepepper, chili, ketchup og bacon er også godt. Moser alt med en stavmikser. Helt genialt hvis det er folk som ikke liker løk, er overraskende mange som ikke liker det, de ELSKER pizza så lenge de ikke ser løken med det blotte øye. Anonymous poster hash: 89af4...0d3
Kvist Skrevet 17. august 2013 #17 Skrevet 17. august 2013 Pomodorotomater er det beste, men de forskjellige fabrikantene smaker ganske så forskjellig, prøv å finne et merke med mye sødme. Pomodorotomater? Pomodoro er italiensk for tomat, mener du rett og slett italienske tomater? 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #18 Skrevet 17. august 2013 Takker for masse fine svar! Anonymous poster hash: 27d4b...950
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #19 Skrevet 17. august 2013 Pomodorotomater? Pomodoro er italiensk for tomat, mener du rett og slett italienske tomater? Jeg antar han mener Mutti bokstomater eller lignende :-)Anonymous poster hash: 27d4b...950 2
Gjest gjest17 Skrevet 17. august 2013 #20 Skrevet 17. august 2013 Jeg antar han mener Mutti bokstomater eller lignende :-)Anonymous poster hash: 27d4b...950 Eventuelt de hermetiske cherrytomatene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå