AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Skrevet 2. august 2013 Jeg er ei jente i starten av 20-årene som sliter med sterk sosial angst. Jeg har fått nok av hjembyen min og vil nå flytte sørover for å starte på nytt. Jeg har ingen utdannelse eller arbeidserfaring, så det blir vanskelig for meg å komme igang med livet og få et nettverk på et nytt sted. De stedene jeg ser litt på er Fredrikstad/Sarpsborg/Moss. Hvordan er det å bo der? Er folk vennlige og lett å komme i kontakt med? Er det oversiktelig og greie byer? Hva slags aktiviteter sånn finnes? Vil du anbefale å bytte nettverk der med sterk sosial angst? Anonymous poster hash: ce478...6d1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #2 Skrevet 2. august 2013 Sterk sosial angst kan bli en utfordring uansett sted. Men Østfold-byene er utrolig vennlige, og jeg har aldri opplevd noen fæle mennesker der. JEG synes de er kjempe hyggelige. Anonymous poster hash: ed14a...fa7
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #3 Skrevet 2. august 2013 Sterk sosial angst kan bli en utfordring uansett sted. Men Østfold-byene er utrolig vennlige, og jeg har aldri opplevd noen fæle mennesker der. JEG synes de er kjempe hyggelige. Anonymous poster hash: ed14a...fa7 TS: Så bra at de er vennlige, det er viktig. Ja, angsten er jo et problem uansett hvor jeg bor, men noen steder er jo snillere enn andre. Hva vil du si er typisk for byene i det området? Hvilke stereotyper? Jeg er nordfra så har veldig lite kjenskap til folka der. Har aldri vært der før. Anonymous poster hash: ce478...6d1
Gjest A-en Skrevet 2. august 2013 #4 Skrevet 2. august 2013 (endret) Jeg er fra Østfold, og trives ikke. Synes folk er veldig lite åpne her, og det er vanskelig å møte nye folk. Skal flytte til høsten Jeg har aldri bodd i Sarpsborg da (men både Fredrikstad og Halden b.la), men jeg tror det skal være en ålreit by egentlig. Det er i hvertfall det jeg har hørt fra folk som bor der. Endret 3. november 2013 av A-en 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Skrevet 2. august 2013 Bare hold deg unna Rakkestad så... Mange narkomane i Særp for øvrig. Anonymous poster hash: 7aeb1...3f1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #6 Skrevet 3. august 2013 Jeg bor i Sarpsborg og stortrives! Vil ikke si det er noen flere narkomane her enn andre steder? Koselige kaféer, kjøpesentre, puber, parker, turområder... Anonymous poster hash: 5e17d...424 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #7 Skrevet 3. august 2013 TS: Så bra at de er vennlige, det er viktig. Ja, angsten er jo et problem uansett hvor jeg bor, men noen steder er jo snillere enn andre. Hva vil du si er typisk for byene i det området? Hvilke stereotyper? Jeg er nordfra så har veldig lite kjenskap til folka der. Har aldri vært der før. Anonymous poster hash: ce478...6d1 Jeg hadde heller flyttet til halden, da. Hvor gammel er du? Fredrikstad er koselig, men Halden er nok mest liv og røre. Anonymous poster hash: ed14a...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #8 Skrevet 3. august 2013 TS: Jeg er 21. Jeg vurderer å starte på den daghøyskolen i fredrikstad. AOF heter den vel. Må prøve å komme igang med livet nå. Har vært ganske så isolert de siste to årene. Noen som har gått der? Jeg tenker at det er jo greiest å bo i Fredrikstad da, men Sarpsborg er vel ikke så langt unna? Jeg har bil. Anonymous poster hash: ce478...6d1
ZebraTiger Skrevet 3. august 2013 #10 Skrevet 3. august 2013 Gå for Fredrikstad, mye trivligere by enn Sarpsborg 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #11 Skrevet 3. august 2013 Gå for Fredrikstad, mye trivligere by enn Sarpsborg Takk for tips:) Kan du si noe om hvorfor? Anonymous poster hash: ce478...6d1
Amarinda Skrevet 3. august 2013 #12 Skrevet 3. august 2013 Skjønner ikke helt du som mener det er mer liv og røre i Halden. Har vært ute i Fredrikstad og i Halden og Fredrikstad har et mye bedre uteliv enn Halden. Ellers er folk veldig hyggelige og åpne i Østfold 1
ZebraTiger Skrevet 3. august 2013 #13 Skrevet 3. august 2013 Takk for tips:) Kan du si noe om hvorfor? Anonymous poster hash: ce478...6d1 Som tally sa over her, bra uteliv, og har inntrykk av at folk er triveligere. Selv er jeg fra en liten kommune i Østfold mellom Moss, Fredrikstad og Sarpsborg, det er ca like langt til alle byene men har alltid følt meg mest hjemme i Fredrikstad. Syns at Fredrikstad har mye mer personlighet og særpreg enn de andre byene i Østfold 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #14 Skrevet 3. august 2013 Ser ut som mesteparten synes Fredrikstad er best. Det er forsåvidt greiest hvis jeg skal gå på AOF Daghøyskole. Litt dyrt å leie der, bare Anonymous poster hash: ce478...6d1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #15 Skrevet 3. august 2013 TS: Er det forresten mange blokkleiligheter i Fredrikstad? Jeg har bodd i blokk hele livet, og trives godt i høyden. Så jeg hadde likt best om jeg kunne fortsatt med det. Anonymous poster hash: ce478...6d1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #16 Skrevet 3. august 2013 Anbefaler ikke å flytte til Østfold jeg ass. Er fra særp, har bodd både i fr stad og Moss. Samt andre steder på østlandet. Er veldig lett å havne blandt feil mennesker i Østfold. De som sliter havner ofte på en av pubene. Ikke et godt utgangspunkt:) er 20 år selv og flytter til oslo nå. lykke tilAnonymous poster hash: 28e4b...ef7 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #17 Skrevet 3. august 2013 Anbefaler ikke å flytte til Østfold jeg ass. Er fra særp, har bodd både i fr stad og Moss. Samt andre steder på østlandet. Er veldig lett å havne blandt feil mennesker i Østfold. De som sliter havner ofte på en av pubene. Ikke et godt utgangspunkt:) er 20 år selv og flytter til oslo nå. lykke tilAnonymous poster hash: 28e4b...ef7 Oi, det hørtes ikke bra ut. Men jeg har sosial angst da, så tror sjansen er liten for at jeg skal komme i kontakt med feil mennesker. Håper bare jeg kommer i kontakt med noen i det hele tatt.... Har du hørt noe om AOF daghøyskolen siden du har bodd i fredrikstad? Anonymous poster hash: ce478...6d1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #18 Skrevet 3. august 2013 Fredrikstad er jo blitt fullstendig dødt i helgene, er omtrent ikke folk i gatene lenger. Hele Østfold er egentlig et pent fylke med flere byer som gjør mye bra for innbyggerene sine. Det blir egentlig ett fett hvor man bosetter seg, men om du skal gå på skole i Fredrikstad så er det jo helt klart lettest å bo der, men litt dyrere enn småstedene på utsiden. Lykke til! Anonymous poster hash: b98e6...8ee
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #19 Skrevet 3. august 2013 Fredrikstad er jo blitt fullstendig dødt i helgene, er omtrent ikke folk i gatene lenger. Hele Østfold er egentlig et pent fylke med flere byer som gjør mye bra for innbyggerene sine. Det blir egentlig ett fett hvor man bosetter seg, men om du skal gå på skole i Fredrikstad så er det jo helt klart lettest å bo der, men litt dyrere enn småstedene på utsiden. Lykke til! Anonymous poster hash: b98e6...8ee Jeg merket at det var litt dyrere leiligheter der ja. Moss og Halden var jo kjempebillig. Men vet ikke om jeg orker å kjøre så langt til skolen hver dag. Anonymous poster hash: ce478...6d1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå