Gå til innhold

Blir aldri syk!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva kan være årsaken til at jeg aldri får influensa eller feber? Jeg har ikke vært syk på 2 år.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flaks

Anonymous poster hash: e3ce2...91d

Gjest Blomst83
Skrevet

Du har sikkert et solid immunforsvar da. Skulle ønske det var meg.

Skrevet

Jeg blir også sjelden syk... Er 36 år og har aldri hatt influensa, eller en eneste barnesykdom. Hatt UVI noen ganger da, og noen runder med salmonella og tyfoid feber (men det var pga reiser).

Gjør ikke noe spesielt for å ikke bli syk, så tror jeg har et godt immunforsvar. Her kan både mann og barn ligge ned for full telling med spysjuke, og jeg får det ikke.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangel på sosial kontakt utenfor internett.



Anonymous poster hash: 5e3f2...51e
  • Liker 7
Skrevet

En gang når jeg var på hyttetur i påsken, fikk mamma, stepappa, lillebror og storbror og alle i hyttene rundt oss skikkelig influensa. Jeg var frisk som en fisk hele tiden. Det var urettferdig det. Jeg vil jo også bli syk avogtil.

AnonymBruker
Skrevet

2 år? Ikke noe spes det. På min arbeidsplass har vi knapt fravær, folk er veldig sjelden syke og jeg har ikke vært syk på 9 år. Har selvfølgelig dager man ikke føler seg helt 100%, men man er jo ikke syk for det, eller er borte fra jobben.



Anonymous poster hash: 2f110...b89
Gjest Blomst83
Skrevet

En gang når jeg var på hyttetur i påsken, fikk mamma, stepappa, lillebror og storbror og alle i hyttene rundt oss skikkelig influensa. Jeg var frisk som en fisk hele tiden. Det var urettferdig det. Jeg vil jo også bli syk avogtil.

Hvorfor det? :klo:

Skrevet

Hvorfor det? :klo:

For hviss jeg er sjuk kan jeg kose meg med å få stell og da tenker jeg at figurene jeg symboliserer med at kroppen jobber for å bli frisk, ser på meg og kroppen min mens den jobber for å bli frisk. For meg var det luksus når jeg var syk. Jeg savner den deilige feberfølelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du nesebuser? De booster immunforsvaret og gjør det vanskeligere å bli syk.



Anonymous poster hash: f904e...b7e
Gjest Blomst83
Skrevet

For hviss jeg er sjuk kan jeg kose meg med å få stell og da tenker jeg at figurene jeg symboliserer med at kroppen jobber for å bli frisk, ser på meg og kroppen min mens den jobber for å bli frisk. For meg var det luksus når jeg var syk. Jeg savner den deilige feberfølelsen.

Det der forsto jeg ikke en døyt av,men det er kanskje like greit.

Skrevet

Tror jeg har blitt immun mot sykdommer pga jeg omgåes syke folk hele tiden på jobb....

Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvor gammel du er, men etterhvert som man blir eldre så får man influensa sjeldnere, fordi kroppen har opparbeidet immunforsvar mot de ulike influensatypene man fikk som barn. Det er ikke unormalt å gå ti år uten å bli skikkelig influensasyk som voksen.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg har blitt immun mot sykdommer pga jeg omgåes syke folk hele tiden på jobb....

Dette er ikke snikk-snakk.

Anonymous poster hash: ae2f3...ea6

Skrevet

Saken er den at jeg aldri har hatt influensa som barn eller ung eller som voksen. Bare spysyka og forkjølelse.

Skrevet

Da har du vært heldig som slipper det. :) (Eventuelt kan noen av dine forkjølelser ha vært en mildere influensa, det er ikke alltid lett å skille de to).

Skrevet (endret)

Dette er ikke snikk-snakk.

Anonymous poster hash: ae2f3...ea6

Jeg vet det ikke er snikk-snakk, men det kan være ei forklaring på at jeg aldri blir syk. Pga jeg omgås syke mennesker på jobb så opparbeider jeg meg et immunforsvar, ergo blir jeg ikke syk.

Ts bor i omsorgsbolig, og derfor er hun i kontakt med mange hver dag. Da blir hun eksponert for virus og bakterier, og kan opparbeide seg et sterkere immunforsvar.

Mulig du ikke var klar over dette.

Endret av Pomperipossa
AnonymBruker
Skrevet

Du får få en som har influensa til å nyse og hoste deg i ansiktet, da er det store sjanser for å bli syk.



Anonymous poster hash: f63e4...7a1
Skrevet

Du får få en som har influensa til å nyse og hoste deg i ansiktet, da er det store sjanser for å bli syk. Anonymous poster hash: f63e4...7a1

Jeg har gjort noe liknende. Jeg har drukket alkohol av samme glass som en dame som det var 1 dag til hun ble influensasyk. Men jeg ble selvsagt ikke smittet. For en nedtur.

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært syk gjennom hele oppveksten. Løp rundt med lite klær på vinteren uten å få influensa o.l. Så smalt det! Fikk kronisk utmattelsessyndrom. Har det nå på x`nte året!



Anonymous poster hash: 32dac...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...