AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #1 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har time til kiropraktor i dag, og søkte nettopp på google og sånt og fant ut at mange har fått slag, blitt blind og til og med dødd etter å ha vært til kiropraktor??? Er det virkelig vanlig? Nå er jeg redd og tør nesten ikke å dra. Anonymous poster hash: e6c65...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HappyWaffle Skrevet 2. august 2013 #2 Del Skrevet 2. august 2013 hadde det vært så farlig så hadde de ikke eksistert google hodepine å du får opp hjernesvulst liksom ikke stol på google mamma måtte til kiropraktor da jeg var liten, og det ser litt drastisk ut, men det hjelper visst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady Isabelle Skrevet 2. august 2013 #3 Del Skrevet 2. august 2013 Helt ufarlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pellepirat Skrevet 2. august 2013 #4 Del Skrevet 2. august 2013 Ja det er ufarlig. Går selv til kiropraktor, og det har gjort underverker for rygg, nakke og hodepine. Så hvis du plages er det å anbefale å ta turen. Man kan finne akkurat det man vil på google.. lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #5 Del Skrevet 2. august 2013 Helt ufarlig Nei, det er det ikke. Kiropraktorer kan gjøre ekstremt mye skade om de ikke gjør jobben sin skikkelig. Anonymous poster hash: f9e2a...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fluttershy Skrevet 2. august 2013 #6 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har gått en til to ganger i uken hos kiropraktor nå i lengre tider og har ikke dødd enda Hadde det vert så farlig så hadde de ikke eksistert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #7 Del Skrevet 2. august 2013 Nei, det er ikke farlig! Mest sannsynlig har kiropraktoren fått løsnet et blodpropp i det "arbeider" på kroppen din, dette er ikke noe problem så sant du ikke er av den eldre generasjon! Husk på at en kiropraktor har 5 år utdanning og vet absolutt hva han driver med! Anonymous poster hash: f0086...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 2. august 2013 #8 Del Skrevet 2. august 2013 Du må ikke stole på sånne statisikker. Husker det var en for noen år tilbake også. Om at 7-8 av 10 som hadde brukket beinet drakk kaffe, ergo måtte det være en sammenheng mellom kaffe og beinbrudd. Statistikker og tall kan man manipulere på den måten man vil, og få de tilpasset nærmest enhver situasjon. Derfor må du bruke de med omhu og en god dose sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #9 Del Skrevet 2. august 2013 Det finnes både flinke og dårlige kiropraktorer, som det gjør i alle andre yrkesgrupper. Selv har jeg gått til kiropraktor 10 år, og fått veldig god hjelp. Lykke til. Anonymous poster hash: b436c...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #10 Del Skrevet 2. august 2013 Det finnes både flinke og dårlige kiropraktorer, som det gjør i alle andre yrkesgrupper. Selv har jeg gått til kiropraktor 10 år, og fått veldig god hjelp. Lykke til. Anonymous poster hash: b436c...e08 Om du har måttet gå jevnlig i 10 år, så kan vel ikke hjelpen ha vært så veldig god? Anonymous poster hash: 82559...183 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #11 Del Skrevet 2. august 2013 Om du har måttet gå jevnlig i 10 år, så kan vel ikke hjelpen ha vært så veldig god? Anonymous poster hash: 82559...183 Ikke meg du siterte, men drister meg til å svare da jeg synes det var litt flåsete skrevet av deg. Mange har permanente rygg/leddsmerter. Da kan en kiropraktor hjelpe med å løsne slik at man kan leve normalt med plagene, mens om man ikke løsner opp med jevne mellomrom så stivner ting helt til. Jeg har flere låsninger fra bekkenet og opp til nakken som må løsnes med jevne mellomrom til tross for at jeg gjør alt jeg skal gjøre for at det ikke skal stivne til. Uten kiropraktor hadde jeg blir arbeidsufør pga smerter. Anonymous poster hash: cb5ad...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 2. august 2013 #12 Del Skrevet 2. august 2013 Det er IKKE ufarlig. På den annen side er det heller ikke ufarlig bli massert. All manipulasjonsbehandling kan skade, og det er ikke sikkert kiropraktikk er verst i klassen, selv om jeg personlig synes det er påfallende at "alle" kjenner noen med nakkeskade etter kiropraktisk behandling mens ingen kjenner noen med skade etter behandling hos for eksempel naprapat. Imidlertid er det ikke dokumentert at "låsninger", som er et kiropraktikkbegrep, overhodet finnes... Hele hypotesesettet bak kiropraktikk lar seg ikke påvise, rett og slett. Det har bare dokumentert effekt i noen grad som smertelindring ved rygglidelser, og regnes som alternativ behandling i mange land. Fysioterapeut/manuellterapeut er mer å anbefale. Argumentet med at "hadde det vært farlig hadde det ikke fantes ennå" er selvfølgelig bare tøv. Det er mange ting som ikke blir utryddet selv om de er farlige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bollocks Skrevet 2. august 2013 #13 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har bare positive erfaringer med å dra til kiropraktor. Jeg danset ballett da jeg var ung, men måtte slutte etter et stygt fall som resulterte i et brudd i halebeinet, samt andre småplager. Smertene gikk aldri over, og jeg fant ingen annen løsning enn å dra til kiropraktor. Jeg var veldig skeptisk til kiropraktorer, rett og slett fordi jeg så på det som en type alternativ behandlingsmetode. Det har imidlertid gjort store underverker for ryggen min, og jeg sliter ikke lengre med smerter eller annet tullball. Jeg trengte heller ikke å gå så lenge hos kiropraktoren, jeg behøvde bare noen få runder med behandling samt noen øvelser jeg kunne gjøre hjemme før plagene var borte for godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #14 Del Skrevet 2. august 2013 Det er ikke farlig så sant det gjøres av en med en skikkelig utdannelse i faget, altså ikke knekk selv. Men jeg vil heller anbefalle en naprapat eller en manuellterapeut enn en kiropraktor. De knekker ikke bare, men også løser opp stive muskler, strekker osv. Anonymous poster hash: 92842...9e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2013 #15 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg har gått en til to ganger i uken hos kiropraktor nå i lengre tider og har ikke dødd enda Hadde det vert så farlig så hadde de ikke eksistert.Åja, dumt det ikke gjelder biler og alkohol. Anonymous poster hash: 482f5...79f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #16 Del Skrevet 15. desember 2013 Gammel tråd..men jeg vil gjerne ta opp dette temaet igjen. Jeg har slitet med kronisk hodepine i mange år, og jeg VET at den kommer fra nakken. Jeg har vært hos alle slags behandlere, men føler at kiropraktor og triggerpunktbehandling fungerer best. Jeg har nå gått til en av norges beste kiropraktorer (startet en klinikk for 35 år siden som nå har over 10 klinikker i Norge. Fyren holder kurs og foredrag, og skriver artikler om helse og rygg i diverse blad. Han har også bakgrunn i nevrologi. Han mener han har funnet en spesifikk sublukasjon i nakken som forårsaker hodepinen. En manuell terapaut nevnte dette punktet noen år siden også men han var kun en veileder til en annen under opplæring og fikk aldri behandling av han. Jeg har nå fått 7 behandlinger over cirka 3 uker og har fortsatt hodepine hver dag. Han sier at det er som forventet og at han treffer sikkert mange triggerpunkter som dessverre kan gi utslag for hodepinen. Nakken er mye bedre ifølge han, og at ting går riktig vei. Jeg er bare redd for at jeg blir verre har gått en del til kiropraktorer før, men han mener de ikke går dypt nok, og mangler kunnskap om nevrologi. Jeg kjenner at han går mye dypere når han knekker, og har rett og slett flere avanserte teknikker. Jeg føler jeg må bare stole på han og fortsette, men er samtidig redd Er det noen andre som har brukt lengre tid hos kiropraktor (behandling over flere mnd) men som ble bedre etterhvert? Anonymous poster hash: 82c42...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #17 Del Skrevet 15. desember 2013 Han mener forresten at nå som nakken er bedre (mindre veskesamling eller noe sånt), og skal nå få dypvevsmassasje i tillegg som jeg tror kan hjelpe med de ekstreme stive musklene mine Anonymous poster hash: 82c42...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #18 Del Skrevet 15. desember 2013 Han mener forresten at nå som nakken er bedre (mindre veskesamling eller noe sånt), og skal nå få dypvevsmassasje i tillegg som jeg tror kan hjelpe med de ekstreme stive musklene mine Anonymous poster hash: 82c42...221 Neg har fått god hjelp av kiropraktor mot nakkesmerter, og bekkensmerter. Har også en dårlig holdning pga muskelspenningene. Men kan jeg spørre om navnet på den kiropraktoren du nevner? Kunne tenkt meg å prøve han. Siden det er god omtale, gjør det sikkert ikke noe Anonymous poster hash: 0df5c...e64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #19 Del Skrevet 15. desember 2013 Jeg har time til kiropraktor i dag, og søkte nettopp på google og sånt og fant ut at mange har fått slag, blitt blind og til og med dødd etter å ha vært til kiropraktor??? Er det virkelig vanlig? Nå er jeg redd og tør nesten ikke å dra. Anonymous poster hash: e6c65...4e3 Jeg vet at det er lenge siden denne timen, men jeg føler likevel at jeg vil svare: Nei. Det hender jo at folk dør av sykehustabber, det hender folk drepes av sine egne hunder og det hender at suicidale får antidepressiva og får økte selvmordstanker av dem. Det er likevel statistisk sett svært få det hender med. Det meste innebærer en ørliten risiko, men den er forsvinnende liten. Anonymous poster hash: 04201...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 #20 Del Skrevet 16. desember 2013 Jeg er bare litt bekymret fordi jeg ikke er NOE bedre..men har hatt smerter i mange år, og forventer at det tar litt tid. Men når jeg nesten føler meg verre og går med konstant hodepine så håper jeg bare inderlig at det blir bedre snart Anonymous poster hash: 82c42...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå