Gå til innhold

Flaue taleleif!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om ei som skulle vise noen engelskmenn rundt i Oslo. En av stedene de skulle besøke var Holmenkollbakken. DA hun skulle forklare hvordan hopprenn gikk for seg presterte hun å si: "First they take a big fart" :ler:

Skrevet

Festlig tråd .... :ler:

Hadde en slik en i dag på jobben.

Skulle ringe til ett firma i Sveits, og skulle presentere meg med navn, firma og land, som jeg pleier.

Sentralborddamen snakket tysk og sa ett eller annet med Guten tag, og jeg ble helt satt ut og svarte:

Good day, this is Norway, calling from XXXX Company.

Har aldri følt meg så Fleksnes ...

Svaret fra damen var selvsagt: Madame, what was Your name again, med perfekt engelsk uttale :roll:

Skrevet
:hoho: Godt at dere har så mye moro å dele med oss! jeg ler meg skakk!!!
Gjest Anonymous
Skrevet

"Pil og bue" kom ut som "pul og bie" i en time på vgs. Jeg var ikke der, men har blitt det fortalt.. :ler:

Skrevet

Hadde noen venner som sa hettlandsfitte til finnlandshette, noe jeg syntes var utrolig barnslig.. Så skulle jeg begynne på allemenn påbygging. Ny klasse med 31 elever. Læreren startet vår første dag med å snakke litt om hva som hadde skjedd om sommeren. Han spurte meg om noe ang et ran og jeg sier høyt og tydelig "men de hadde jo hettlands fitter på da.."

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. For et par uker tilbake satt jeg på tidligvakt og tok imot unger. Så kommer Maja med sin pappa. Jeg sier; "Hei mamma"... Det var flaut for faren hennes (som er litt prippen) så bare rart bort på meg og kremtet mens min arbeidskollega fikk latterkrampe. :oops: Teit..

Skrevet

Smboeren og jeg var i utlandet i sommer, og var ute og shoppet. I en butikk ble samboreren spurt om han ville ha te, hvorpå han svarte: "No thanks, I'm not very glad in it"

Holdt på å flire meg ihjel, snakk om direkte oversettelse! :hoho:

Skrevet

Ikke akkurat talefeil, men jeg ringte hjem fra jobben for å vekke sønnen min her en morgen. Ringte flere ganger og ble litt irritert etter hvert. Brukte repeter-tasten på telefonen og så glemte jeg at jeg hadde ringt en kollega... I det telefonen blir tatt sier jeg med sur og småhissig stemme "Har du kommet deg ut av senga, eller?!" Kollegaen min sa bare "Eh, hallo?" og jeg ble litt flau, ja. :oops:

Skrevet
"Har du kommet deg ut av senga, eller?!" Kollegaen min sa bare "Eh, hallo?" og jeg ble litt flau, ja.

:hoho::hoho::hoho:

Fantastisk!

Skulle ønske en kollega hadde gjort noe slikt mot meg!

Gjest Anonymous
Skrevet

En kamerat av en kamerat som var på pubrunde med engelske studiekamerater rett før slutten på 1 års utveksling i England presterte å si følgende;

"In Norway we have skum on the bear!"

Finn to feil

:ler::grinele::ler:

Skrevet

Den tråden her er bare sinnsykt morsom! Kan lese den igjen og igjen. :grinele:

Skrevet

Hadde en venninne som ikke klarte å skru på vannkokeren på hotellet i Manchester og ringte ned til resepsjonen å sa "we can't screw the watercooker"!! JEG LO SÅ JEG GREIN!

Skrevet

Dette er vel ikke en taleleif, men jeg nevner det likevel.

Etter ei fyllakula en fredag, skulle lørdagen brukes til å se film.

Så med passelig fyllaangst dro jeg på kiosken.

Den filmen jeg skulle leie sto laaaangt oppe på veggen. Og jeg med mine 157 cm røyste meg opp på to alt jeg klarte, men fikk ikke tak i filmen.

Jeg gikk litt flau bort til kassa og spurte hun som sto der om hun giddet å hente filmen til meg, fordi jeg ikke nådde opp. Hun så litt rart på meg, men gikk bort og plukket med seg filmen fra midt på veggen :oops:

Hun flirte godt og jeg rødma....

Gjest Ninakanin
Skrevet

Hehe jeg ler så jeg griner :hoho:

Jeg hadde en norsklærerinne som strevde ganske med å holde styr på 30 avgangselever i russetid. Hun skulle lære oss om dialekter, og hun hadde snublet med ordene hele dagen. Hun lo av noe hun hadde sagt, og skulle komentere seg selv:

"Ja nå er det viktig å holde tunga i det rette munnen!"

:hoho:

Hehe, klassen holdt på å tisse på seg, spesielt siden hun her var en sånn "grå mus"-type!

Hun sa noe lignende om baller en annen gang, som jeg har glemt nå... Hehe, skal komme tilbake med det hvis jeg husker det!

Hehe, denne tråden var fantastisk !! :hoho::hoho:

Gjest Ninakanin
Skrevet

Det var jo ikke talefeil, men jeg virket jo ikke særlig glup da jeg var i ca 4 klasse og ringte på døra hos ei venninne. Det var broren (som alltid gjorde meg helt flau for han var pen) som åpnet døren. Jeg ville ikke drite meg ut,så jeg konsentrerte meg skikkelig hardt:

"Hei det er Nina, er Therese inne?". (akkurat som om jeg var i telefonen)

Han så bare dumt på meg og sa "ehm ja jeg ser det Nina, heihei. Jeg skal sjekke..."

:ler:

Tulling... Jeg altså.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når jeg bodde i Alta for noen år siden fortalte ei jente meg en litt festlig historie. Hun hadde selv vært tilstede på flyplassen, og venta på å få komme ombord på flyet sørover. Mens de satt og venta kom det over speakeren at flyet var forsinket p.g.a tekniske problemer, og de hadde mekanikere som drev og skrudde på flyet. Deretter kom den engelske versjonen: We're sorry about the delay, but our technicians are screwing on the plane!

Jeg lo godt da jeg hørte det! :ler:

Skrevet

Sist jeg hadde resepsjonsvakt kom det en fyr som skulle fylle ut et skjema og serviceinnstilt som jeg er, spurte jeg ham: "trenger du pulekenn? Nei, uff unnskyld... pulekenn mener jeg." "Her har du en blyant!!" :oops:

Skrevet

:hoho: Gøy, dette!

Broren min skulle fortelle om noe morsomt han hadde sett på "Kjetil&Kjartan show."

Han tok sats, men kom skjevt ut fra starten, og forkynte:

"KJETAN & KJARTIL KJOW..."

Det lot seg ikke gjøre å rette opp den igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...