Gå til innhold

Flaue taleleif!!


lille mor

Anbefalte innlegg

Fantastisk tråd...

Jeg og sambo var på besøk hjemme hos mine (forholdsvis pripne) foreldre. De forteller om en liten gutt de hadde passet, som var veldig glad i godteri. På stua hadde det stått en skål formet som en ølhøne med godterester, og guttungen hadde slikket i seg restene av godteriet. Min far presterer da å si: "Han slikket i vei på den høna..." Mamma og jeg begynner å le og klarer nesten ikke slutte, pappa ble kjempeflau, og sambo prøver å holde seg fra å le.

Selv har jeg bestilt danskepølse i en butikk i Danmark en gang. Ekspeditøren lo fremdeles i det jeg gikk ut døra etter handelen...

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Selv har jeg bestilt danskepølse i en butikk i Danmark en gang. Ekspeditøren lo fremdeles i det jeg gikk ut døra etter handelen...

Oh, det hadde sikkert jeg og sagt, hva betyr det egentlig da? Er det som et sånt "bolle" ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Kom på en til her: Vi pusset opp kjøkkenet for noen år siden, og vi holdt vel på med gulvet da jeg ropte til faren min at "det fitter bra her i hjørnet!". :ler: Pokkers engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å bomme litt når jeg skal snakke om lutefisk. Hjemme hos oss har den nemlig blitt kalt fittelusk i alle år :oops: .

Av en eller annen grunn så tror jeg at ALLE stokker litt om på bokstavene og har vel snakket litt høyt og litt mye om denne fine matretten en gang i blant.

Jeg har rett og slett problemer med å uttale det RIKTIG.

Kan ikke komme på en bestemt episode, men jeg har bommet stygt flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei gående for noen år siden, kjører en bekjent opp på siden av meg.

(På denne tiden er jeg veldig forsiktig og sjenert)

I baksetet sitter ett par av mine venninner.

Jeg vet at sjåføren er interresert i meg, men det er ikke gjengjeldt. Jeg har i lengre tid holdt vedkommende høflig på venners avstand. Dette vet jentene i baksetet alt om.

Jeg stopper opp, sjåføren ruller ned vinduet og jeg mener å si en setning (høflig og smilende) som begynner med :"Jeg er så glad..."

Presterer å si :"Jeg er så gra..." som betyr det samme som kåt på de kanter av landet.

Det blir helt stille og jeg kjenner jeg blir rødlilla til opp i hårfestet. Så braker lattersalvene løs fra baksetet, og jeg snur meg og løper vekk......

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Talefeil kan være gøyalt, men riktig så pinlig når det først pågår. Har problemer med å uttale "konditori", og må ta meg ordentlig i sammen hver gang jeg uttaler det. Husker for mange år siden, da jeg skreik til pappa en lørdagsmorgen: "Kjøper du med deg noen rundstykker fra kondomeriet?!?" :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Utrolig bra tråd!!

Kjenner en som gikk inn på en stoffbutikk og spurte etter runkebånd til gardinene sine!

En annen kamerat skulle si at han var rastløs, det ble til: "Åhhhh, jeg er sååå rasshøl!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jeg og, men ikke like morsom som deres historier da. Dette skjedde da jeg jobbet som ekstrahjelp i en kiosk da jeg var ungdom. Husker det kom en nedlessa stressa fyr inn i kiosken og bestilte pølse i tomat :ler: Han skulle seffers ha pølse i brød. Mannen ble litt flau, og sa han var så stressa, og MÅTTE huske å kjøpe tomater på vei hjem.

Kom på en annen her og, det skjedde i fjor da jeg skulle inn på bensinstasjon og kjøpe pølse til meg og sambo. Jeg klarer da å si til ekspeditøren 2 pølse i wiener :ler: Vi alle fikk oss en god latter da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Svarte "Bergen" da jeg tok telefonen en gang. Pleier alltid å si enten fornavnet eller etternavnet mitt, men en gang sa jeg altså Bergen.Vet ikke hvorfor, men jeg tenkte på Bergen da telefonen ringte. Navnet mitt ligner ikke Bergen, men jeg klarte vel å ro meg unna det.

Jeg hadde praksis i forbindelse med studier i en radiostasjon. En gang skulle jeg ringe et intervjuobjekt og sa jeg ringte fra en annen radiokanal enn det jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Siden jeg jobber i blomsterbutikk, har jeg blitt bedt om å pakke inn blomstene i alt fra xylofon til teflon (cellofan, altså).

Litt på siden, kanskje, men det skjer flere ganger om dagen at jeg blir spurt om vi ikke har "sånn med grønne blader som liksom står litt opp og litt utover og sånn", etterfulgt av ville gester som i hvert fall ikke hjelper meg så mye mer enn beskrivelsen... :hoho: Må bare le jeg da, vet det er stygt, men de fleste tar det med et smil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

For en tid tilbake gikk det en reklame for noen kjeks på TV'en.

På slutten av reklamen sa de "har du glemt å kjøpe kjeks".

Vi hadde familieselskap eller noe sånt å TV'en sto på,og da kom den reklamen. Skulle liksom vise alle at jeg kunne den jeg da.. og sier ganske høyt sånn at både foreldre,besteforeldre osv hørte det: "har du glemt å kjøpe sex" :oops:

Alle ble stille,og prøvde å late som om de ikke hadde hørt det. Gjett om jeg følte meg dum da. (var sikkert ikke mere enn 13-14 år den gangen,og da var sånne ting utrolig flaut)

Mrs.Potter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel dette var ikke en tale feil, men:

Jeg jobber i en akvariebutikk. Her om dagen kom det inn en mann som nylig hadde kjøpt seg et akvarium. Han lurte på om han kunne få kjøpt 60 liter vann som han kunne ha oppi... :klø:

Jeg bare smilt pent og sa at han gjerne kunne bruke vann fra springen. Da ble han litt flau, tror jeg, det så sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kom jeg på hva poden sa da han var liten til Gjendekjeks= jentesex!! :ler::ler:

"Mamma, kan jeg få jentesex..." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne og jeg var i slalombakken, det var påske og vi var bittelitt briesne og humøret var på topp. Selvfølgelig ramler hun og blir liggende litt kjelkete til så hun ikke kommer løs - full av frustrasjon hyler hun: "Fitt saft!" utover bakken... det hun mente var så klart "sitt fast" ... Gjett om jeg lo og gjett om hun ble rød...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for tekstiler, greide jeg å si til en god kunde at han hadde fått inn en sending med testikler. Det ble veeeldig stille i den andre enden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg i danmark sendte en mail og skrev at hun var lei for at det var kuk i papirene jeg hadde fått.

Jeg holdt på å le meg ihjel når jeg leste det. Særlig siden damen er så flott og pertentlig. Klarte ikke å dy meg, men måtte sende en mail tilbake og forklare hva det betyr på norsk. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...