Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Flaue taleleif!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og tre andre venninner var i London.

Etter en laaaang dag med shoping bestemte vi oss for å gå på pub.

Alle de andre bestilte øl, men ettersom jeg ikke liker øl skulle jeg bestille en vodka med appelsinjuice.

Vi stod ved bardisken alle fire og når turen kom til meg klarte jeg å si:

One vodka with appelseinjuice please.

Jentene begynnte å le og jeg kunne ikke forstå hvorfor, ikke forsto den dumme barkeeperen hva jeg hadde bestillt heller.

Så jeg klarte å si det en gang til, da hørte jeg den ene venninna mi viske til meg: du det heter orangejuice!

:oops: :oops: :hoho:

Etter dette heter screwdriver drinken, vodka and appelseinjuice. :ler:

Den ene venninnen som var med klarte forøvrig å bestille ved en annen anledning, en vodka med smirnoff :hoho::hoho:

Skrevet

Ordet "bra" byr nesten alltid på problemer for min del.

Som f.eks. når mine foreldre spør meg om hvordan formen er i dag (etter å ha vært syk i noen dager, el.l)

Hvor jeg automatisk svarer: Jo, jeg er gra i dag :-?

Eller: Hodet er ikke helt med, men alt under det er gra.

Hmm....

Skrevet

Jeg var vel ca 14-15 år og var i familieselskap der vi fikk mye godt å spise.Og jeg spiste masse...og ble utrolig mett. Etter en stund lente jeg meg tilbake,kikket på magen min og stønnet "Åh,eg er jo helt gravide!"

Plutselig ble det veeeldig stille,kniv og gafler stod stille og alle stirret sjokkert på meg... "Æææh, øøøh, nei..he he...eg e kje gravide altså...eeh..."

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Vi var i London på café, jeg og noen venner. Vi irriterte oss mektig over en irriterende flue som stadig vekk satte seg på maten vår. Til sist bestemte en av gutta seg for å fjerne den, fulgte resolutt etter den, og slo neven hardt ned på bordet han trodde flua satt på...

Dessverre satt det et par ved det bordet som ikke skjønte hvorfor han kom og forstyrret dem i måltidet ved å banke hardt i bordet deres, så han ble ganske flau og utbrøt: "It was a flu!" Han satte seg ned hos oss, som holdt på å knekke sammen av latter, og alle de andre gjestene sendte ham ganske rare blikk. Da han skjønte hva han hadde sagt, ble han enda flauere, og gikk over til å hoste og pusse nesa med jevne mellomrom en god stund etterpå :hoho:

Skrevet

:hoho::hoho: Kjempegøy!!

Jeg var vel 14 15 år da jeg var med mamman min på en helsekost foretning. Der solgte de også te i løsvekt. Kunne ønske det var et stort hull der da hun forklarte damen bak disken at hun ville ha en hekto med MONGO-TE! (Mango-te)

På hyttetur i helgen forklatre jeg en av de som var med at jeg snart fyllte kjeks-og-tjue år!

Skrevet

Morsom tråd. :ler:

Bruker ikke å ha så mange taleleifer nå, men under muntlig norskeksamen for ti år siden presterte jeg å si at en av våre fire store var naturist...

Mulig han var det også, men naturalist var ordet jeg egentlig skulle få frem... :ler:

Husker det like godt selv om det skjedde for ganske lenge siden... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi var i London på café, jeg og noen venner. Vi irriterte oss mektig over en irriterende flue som stadig vekk satte seg på maten vår. Til sist bestemte en av gutta seg for å fjerne den, fulgte resolutt etter den, og slo neven hardt ned på bordet han trodde flua satt på...

Dessverre satt det et par ved det bordet som ikke skjønte hvorfor han kom og forstyrret dem i måltidet ved å banke hardt i bordet deres, så han ble ganske flau og utbrøt: "It was a flu!" Han satte seg ned hos oss, som holdt på å knekke sammen av latter, og alle de andre gjestene sendte ham ganske rare blikk. Da han skjønte hva han hadde sagt, ble han enda flauere, og gikk over til å hoste og pusse nesa med jevne mellomrom en god stund etterpå :hoho:

:hoho::hoho::hoho: Denne tok virkelig kaka!

Skrevet

*ler* - så festleg!!

Eg har nok sagt mykje feil sjølv altså, men MÅ berre fortelje om eit par heimefrå som var i London på ferie saman med eit venepar.

Mannen er språklærar, og tok seg for det meste av pratinga (kona likar IKKJE å snakke engelsk). Men før dei reiste hadde kona lova å kjøpe fotballsokkar til sonen, og det same hadde venninna lova sin son. Dei gjekk altså ut for å finne desse sokkane då, alle fire.

Denne gongen hadde imidlertid mannen bestemt seg for at no var det kona sin tur til å snakke - litt trening måtte ho jo ha! Då han gjorde ho merksam på dette, vart ho lettare stressa, men kunne jo ikkje kome heim utan fotballsokkane.

Dei fann ei fotballsjappe, mennene vart ståande heilt ved inngongen, medan damene gjekk inn. Dei ante eigentleg ikkje korleis dei skulle finne desse sokkane, og den svært nervøse kona fann difor ut at ho måtte be om hjelp. Ho oppdaga ein ung mannleg ekspeditør, manna seg opp, og marsjerte resolutt bort til han og proklamerte: 'Ai vånt såmm såkking!' - og venninna kom spåtrippande like bak og kvitra 'Me too!' :hoho:

Skrevet

Jeg ler så jeg griner her!

:hoho::hoho::hoho:

Jeg bor i USA og fikk besøk av en norsk venninne. En som er glad i å prate, slik som meg. :wink:

Første gang vi var på restaurant og kom servitøren høflig bort, bukket lett og spurte "How are you?" Min venninne så forbauset opp på ham med et forvirret smil og han gjentok høflig spørsmålet. Dermed begynte hun å legge ut til ham om både flyreisen og helsen sin. Hun pratet og pratet. Servitøren så mer og mer fortvilet ut og jeg begynte etterhvert å gapskratte.

Hehe! Resten av kvelden prøvde han å unngå bordet vårt så godt han kunne. Og venninnen min var rimelig flau.

:ler:

Skrevet
One vodka with appelseinjuice please.

Jentene begynnte å le og jeg kunne ikke forstå hvorfor, ikke forsto den dumme barkeeperen hva jeg hadde bestillt heller.

Så jeg klarte å si det en gang til, da hørte jeg den ene venninna mi viske til meg: du det heter orangejuice!

Jeg har også vært i England og bestillt appelsinjuice :oops:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Da jeg var liten hadde jeg en "puttekasse" som jeg hadde fått av min oldemor. Denne var jeg glad i og hadde med meg som leketøy på en del steder.

En del fikk :o når jeg ropte; "mamma, gi meg oldemor! jeg fant en kloss som har ramla ut av oldemor!" og lignende

:hoho:

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg ler så jeg griner her!

:hoho::hoho::hoho:

Jeg bor i USA og fikk besøk av en norsk venninne. En som er glad i å prate, slik som meg. :wink:

Første gang vi var på restaurant og kom servitøren høflig bort, bukket lett og spurte "How are you?" Min venninne så forbauset opp på ham med et forvirret smil og han gjentok høflig spørsmålet. Dermed begynte hun å legge ut til ham om både flyreisen og helsen sin. Hun pratet og pratet. Servitøren så mer og mer fortvilet ut og jeg begynte etterhvert å gapskratte.

Hehe! Resten av kvelden prøvde han å unngå bordet vårt så godt han kunne. Og venninnen min var rimelig flau.

:ler:

:hoho: Når en spør slik må en forvente å få svar. :hoho:

Gjest gjest1
Skrevet

En gang i tenårene; jeg skulle ringe og spørre etter min venninne Astrid.

I stedet for å si: hei det er mysan, er astrid inne? - sa jeg, hei det er astrid, er mysan inne?

Det hjalp ingen ting at det var storebroren hennes på nitten som svarte i telefonen og at han gaplo av meg.....

Gjest gjest1
Skrevet
En gang i tenårene; jeg skulle ringe og spørre etter min venninne Astrid.

I stedet for å si: hei det er mysan, er astrid inne? - sa jeg, hei det er astrid, er mysan inne?

Det hjalp ingen ting at det var storebroren hennes på nitten som svarte i telefonen og at han gaplo av meg.....

Den er jo klassisk. :ler:

Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg bodden en stund i Sverige, og der hadde de en youghurt som bare var fantastisk god. Det var med eksotiske fruker, og en dag jeg skulle i butikken for å kjøpe denne youghurten fant jeg den ikke.

Jeg leitet en stund, men til slutt måtte jeg bare kontakte en i betjeningen, og spurte han: "har dere ikke flere igjen av youghurten med erotiske frukter?" Han knakk sammen i latter, og jeg forsto ingenting før han sier, "nei beklager vi har aldri hatt en youghurt med erotiske frukter". :oops: Litt flau kan en trygt si at jeg var.

Skrevet

:hoho::hoho: Utrolig morsom tråd, ler meg skakk. Gutta på jobb er litt sjokket men roer seg og sier : "Ahh hun er inne på Kvinneguiden igjen!...

Jeg hadde en litt sleivete kommentar for en stund tilbake. En på jobben skulle på babybading med gutten sin fredag, vi satt å snakket om det bare han og jeg. Mandags morgen roper jeg over plassen min:

"Hvordan gikk det X, fikk du dyppa småttisen din på fredag eller?".

Alle gutta brast i latter, forståelig nok :hoho::hoho:

Skrevet

Jeg syns det var utrolig pinlig den gangen jeg var med mamma på Jernia, og hun spurte etter Durex-glass. (Det heter Duralex). Mamma innså tabben og ble sprut rød, ekspeditøren begynte og le, mens jeg hadde mest lyst til å dø. (Jeg var i begynnelsen av ten-årene, og da er sånne ting fælt).

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var en som skulle sy et forkle; frempå forkle skulle det stå: kyss kokken..på engelsk..På forklet på det skrevet: Kiss the cock... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg slo litt krøll på tungen etter en lang diskusjon om ferskvann- og saltvannsakvarier. Jeg uttalte bestemt at jeg skulle ha torskvannsakvarie!

En gang vi var i Spania og min bror skulle kjøpe fyrstikker på kiosken ba han om; "a båks åff faierstikks! :hoho::hoho::hoho::hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...