Nettinettet Skrevet 1. august 2013 #1 Skrevet 1. august 2013 God morgen vakre KG single. Jeg har i natt pga eget tankekjør og andres tankekjør skrevet ett blogginnlegg om det det som så mange av oss synes er vanskeligt. Jeg legger ikke ut link, fordi det har jeg fått advarsel pga tidligere, men tenkte det kunne vært intressant å se hva andre mener om disse tingene, og legger dermed litt av det samme ut her. Når er man kjærester? Betyr det å være kjærester at man er i ett forhold? Hva er et forhold? Er man kjærester når man er Friends with benefits? Er det noe annet enn fucking good friends? Jeg kjenner bare at jeg er så lei av de fordommene som er mot forhold for tiden. At man ikke vil være seriøs med noen å gi det man har et navn eller putte det i en bås av frykt for å bli låst fast. Er det virkelig så ille å dele deler av livet med noen? Er det virkelig slik at hvis man sier man er kjærester så har man automatisk bestemt seg for at dette er "the one" og man skal dele resten av livet med hverandre? Jeg har fått forholdsangst selv pga tankene mine om det å være sammen med noen, men i det siste så har jeg innsett at man fint kan være kjærester selv om man ikke planlegger fremtiden sammen. Det å ha noen i livet som man koser seg sammen med og har et vennskap sammen med og tilbringer litt tid sammen med er jo egntlig å være kjæreste med noen, så lenge man også kysser og koser og ikke holder på med andre. Jeg tenker som så at de som holder på som om de er kjærester, men ikke vil kalle seg kjæreste vil være single. Og vil man være singel så vil man ha døren åpen til andre også. Man er altså ikke like følelsesmessig engasjert i den man holder på med som man burde. Så hva gjør man hvis man er i en slik relasjon? Det jeg har kommet frem til for min egen del er at jeg driter i hva andre mener, sier og føler, men tar hensyn til mine egne følelser. Får jeg det jeg ønsker ut av relasjonen uten at vi har satt ord på hva vi er? Flott! Får jeg ikke det, så er det bare å ta samtalen og få vite hvor han står og hva han føler. Tenker han anderledes så er det takk for meg. Hvorfor skal jeg investere i noe som ikke gir meg den samme avkastningen som han får uten å investere? 2
Gjest .-L-. Skrevet 1. august 2013 #2 Skrevet 1. august 2013 (endret) 1. Man er kjærester når man har inngår i et kjærlighetsforhold til en annen, dvs det må være følelser innblandet fra begge partner og man tar fast følge. 2. Ja, men om det er godt forhold eller ikke sier det ingenting om. 3. Forhold er en forbindelse man gjør med et annet menneske. Er det følelser innvolvert fra begge sider og holder fast følge er det et kjærlighetsforhold. 4. Nope, men man har et forhold, bare ikke nødvendigvis et kjærlighetsforhold. 5. Trenger ikke å være det, men når man tilbringer tid med en man liker som person, og som man også synes er deilig, er det lett for å følelser ettervært Synes man kan gjøre som man vil så lenge man er ærlige med den andre personen om hva man selv ønsker og hva man vil ha ut av forholdet. For eksempel, dersom dama ikke så en fremtid sammen med meg, men bare vil ha meg som et "mellom forhold" fordi det passer henne bra nå, så burde hun faktisk være ærlig med det. Så kan jeg ta stilling til om jeg vil være med på det eller ikke. Endret 1. august 2013 av .-L-. 1
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2013 Synes man kan gjøre som man vil så lenge man er ærlige med den andre personen om hva man selv ønsker og hva man vil ha ut av forholdet. For eksempel, dersom dama ikke så en fremtid sammen med meg, men bare vil ha meg som et "mellom forhold" fordi det passer henne bra nå, så burde hun faktisk være ærlig med det. Så kan jeg ta stilling til om jeg vil være med på det eller ikke. Problemet oppstår ofte når den ene parten er klar på hva hun/han ønsker og den andre utnytter dette ved å gi falske forhåpninger eller si de rette tingene for å få det han/hun henne ønsker av relasjonen. Når det kommer til Friends with benefits så er grunnen til at jeg personlig ser på det som et kjæresteforhold fordi man da har et godt vennskap og gjør vennskapelige ting, utenom det å bare holde på med hverandre seksuelt. Altså man er med venner, gjør kanskje ting med ungene hvis man har de osv. Uten noen form for planer for fremtiden, men i nuet. Fucking good friends ser jeg på et parforhold som kun er eksisterende med tanke på det seksuelle.
Gjest .-L-. Skrevet 1. august 2013 #4 Skrevet 1. august 2013 En faktor som også spiller inn er jo at følsene til folk endrer seg. Man kan tro at man vil ha en person, men så skjer det ting osv som gjør at man ikke føler det samme lengre. Er ikke alltid det blir gitt falske forhåpninger selv om det virker slik.
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. august 2013 Er ikke alltid det blir gitt falske forhåpninger selv om det virker slik. Jeg mener at man selv har et ansvar om å informere den andre parten hvis følelser endrer seg. Det blir ikke gitt falske forhåpninger, men hvis man ikke gir klar beskjed utnytter man den andre personens følelser.
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #6 Skrevet 1. august 2013 (endret) Mennesker som insisterer på å ikke kalle den de har sex med og tilbringer masse tid sammen for kjæresten sin er feige tullinger som har misforstått livet litt. Å kalle noen kjæresten sin er ikke det samme som at man skal tilbringe resten av livet sammen, så jeg forstår virkelig ikke frykten/motviljen mange har. Endret 1. august 2013 av Zek 1
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #7 Skrevet 1. august 2013 Mennesker som insisterer på å ikke kalle den de har sex med og tilbringer masse tid sammen for kjæresten sin er feige tullinger som har misforstått livet litt. Å kalle noen kjæresten sin er ikke det samme som at man skal tilbringe resten av livet sammen, så jeg forstår virkelig ikke frykten/motviljen mange har. Selv om dette var litt sånn sint/bitter skrevet, må jeg si meg enig. Men samtidig så er det vel vi som samfunn som har gjort det slik at det å være kjærester automatisk tilsier fremtidsplaner? Jeg er forøvrig helt enig i betegnelsen på kjærester, og skulle ønsker flere hadde sett på det på den måten. Da kunne man lettere blitt kjærester og unngått mye av den usikkerheten og drama'et som skjer i limboland-relasjoner. 1
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #8 Skrevet 1. august 2013 Selv om dette var litt sånn sint/bitter skrevet, må jeg si meg enig. Men samtidig så er det vel vi som samfunn som har gjort det slik at det å være kjærester automatisk tilsier fremtidsplaner? Jeg er forøvrig helt enig i betegnelsen på kjærester, og skulle ønsker flere hadde sett på det på den måten. Da kunne man lettere blitt kjærester og unngått mye av den usikkerheten og drama'et som skjer i limboland-relasjoner. Verken sint eller bitter, bare oppgitt over hvordan folk oppfører seg og mer oppgitt over alle som finner seg i å være sammen med noen som ikke engang kan kalle dem kjæresten sin.
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 1. august 2013 Verken sint eller bitter, bare oppgitt over hvordan folk oppfører seg og mer oppgitt over alle som finner seg i å være sammen med noen som ikke engang kan kalle dem kjæresten sin. Det er jeg helt enig i! Men jeg har vært der selv, senket min egen verdi en periode fordi jeg håpet at det skulle endre seg og blir bedre. Heldigvis våknet jeg til og innså at mine følelser fortjener gjensidighet, respekt og lykkelig ramme! Det er nok mange der ute som tar til takke med, og det er så utrolig trist. Ingen bør det, selv ikke fordi man føler seg ensom! Det er bedre å være alene enn å føle seg ensom sammen med noen! <3 2
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #10 Skrevet 1. august 2013 Det er så respektløst å behandle noen som en kjæreste, men insistere på at vedkommende bare er en venn, en knallkompis eller hva de nå måtte finne på å kalle personen.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #11 Skrevet 1. august 2013 Jeg kan være storm forelsket, men trenger tid til å kjenne personen. Man møter fantastiske mennesker, som man ikke nødvendigvis kan leve resten av sitt liv med. Men å kalle seg for kjærester trenger ikke å være forbundet med å bli forlovet etter 3 måneder. Men det er gjerne et tegn på at man er mer enn bare forelsket i hverandre, at man har mer enn bare god kjemi. Men at man synes at man passer sammen som kjærester. Og hva gjør kjærester? De er mer bundet. Anonymous poster hash: ace2d...7d7 1
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 1. august 2013 Og hva gjør kjærester? De er mer bundet. Anonymous poster hash: ace2d...7d7 Jeg mener at hvis man føle seg bundet når man får kjæreste så er man ikke i rett relasjon. For det å ikke være singel burde ikke være noe som føles som et bånd. 1
Steinar40 Skrevet 1. august 2013 #13 Skrevet 1. august 2013 Det jeg begriper minst av er hvordan folk orker å hoppe fra den ene relasjonen til den andre. Det blir jo bare problemer.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #14 Skrevet 1. august 2013 Det jeg begriper minst av er hvordan folk orker å hoppe fra den ene relasjonen til den andre. Det blir jo bare problemer. Så pessimistisk du var i dag da. Trodde du skulle være i det realistiske hjørnet nå? Det kan by på problemer under noen omstendigheter, samtidig som det også ikke like konsekvent må by på så veldig mange problemer. Men det kan jo naturligvis og da er det vel muligens lurt å håndtere dem underveis eventuelt. Anonymous poster hash: 61f6c...c8b
Steinar40 Skrevet 1. august 2013 #15 Skrevet 1. august 2013 Så pessimistisk du var i dag da. Trodde du skulle være i det realistiske hjørnet nå? Det kan by på problemer under noen omstendigheter, samtidig som det også ikke like konsekvent må by på så veldig mange problemer. Men det kan jo naturligvis og da er det vel muligens lurt å håndtere dem underveis eventuelt. Anonymous poster hash: 61f6c...c8b Det er faktisk realistisk å påstå at det å hoppe ut og inn av nye forhold skaper problemer.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2013 #16 Skrevet 1. august 2013 Det er faktisk realistisk å påstå at det å hoppe ut og inn av nye forhold skaper problemer. Tja. Det kan være like så realistisk å putte en " kan " inn i påstanden og da. Anonymous poster hash: 61f6c...c8b
Steinar40 Skrevet 1. august 2013 #17 Skrevet 1. august 2013 Tja. Det kan være like så realistisk å putte en " kan " inn i påstanden og da. Anonymous poster hash: 61f6c...c8b Nei. Alle samlivsbrudd skaper problemer. Og alle nye forhold skaper sine problemer.
Gjest Zek Skrevet 1. august 2013 #18 Skrevet 1. august 2013 Nei. Alle samlivsbrudd skaper problemer. Og alle nye forhold skaper sine problemer. Forhold skaper da også kjærlighet, gode minner og i noen tilfeller, barn. Fælt så negativ du er da. 2
Steinar40 Skrevet 1. august 2013 #19 Skrevet 1. august 2013 Forhold skaper da også kjærlighet, gode minner og i noen tilfeller, barn. Fælt så negativ du er da. Poenget mitt er altså at jeg ikke begriper hvordan folk orker å hoppe ut og inn av nye forhold hele tia. Samme hva disse forholdene måtte betegnes som.
Nettinettet Skrevet 1. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 1. august 2013 Så lenge man ikke tar med seg fortiden inn i det nye forholdet trenger det ikke bli komplisert. Man tar det gode med seg og lærer av det som ikke fungerte. Da bli man flinkere til å fungere sammen med mennesker også. Selvfølgelig skal man ikke hoppe videre bare fordi det dukker opp noen problemer, men hvis ikke følelsene er gjensidige eller begge er villige til å jobbe seg gjennom problemene så er det ikke noe vits å bli værende mener jeg.. Derfor er det også kanskje bedre at man bare er kjærester lenge lenge.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå