AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #41 Skrevet 6. august 2013 Kjenner du noen som har røyket på seg en psykose? Ja, jeg kjenner et par stk som har fått en hasjutløst psykose. Det er ikke så uvanlig som mange tror. Dessuten kjenner jeg flere som sliter med angst, nerver osv pga vedvarende hasjrøyking. Anonymous poster hash: b695c...3c7 2
waco Skrevet 6. august 2013 #42 Skrevet 6. august 2013 Ja, jeg kjenner et par stk som har fått en hasjutløst psykose. Det er ikke så uvanlig som mange tror. Dessuten kjenner jeg flere som sliter med angst, nerver osv pga vedvarende hasjrøyking. Anonymous poster hash: b695c...3c7 Jeg kjenner noen som har blitt sinnsyk av å sitte på glattcelle. Så hvordan er du for glattcellebruk? Er det noe du er voldsomt tilhenger av? Kanskje en like ivrig straffetilhenger av cannabisbrukere som du er imot cannabisbruk? Eller er du som meg som er streng imot enhver straffereaksjon av cannabisbruker? Er du en straffelystent menneske som mener at isolat, glattceller og håndjern er bedre enn cannabisbruk, - eller er du som meg en glad og vennlig mann som er en sterk motstander av etthvert forsøk på å straffe mennesker for egne handlinger begått mot en selv? Hva tror du man blir mest sinnsyk av, - av å vite at mange ønsker en straff, - eller vite at ingen ønsker en straff? 1
waco Skrevet 6. august 2013 #43 Skrevet 6. august 2013 Hva med drap? Anonymous poster hash: 97c71...1ab jeg vet ikke, kommer an på. La oss si datteren din dør i en bussulykke. Er da din form for rettferdighet å drepe busssjåføren? - hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #44 Skrevet 6. august 2013 Ja, jeg kjenner et par stk som har fått en hasjutløst psykose. Det er ikke så uvanlig som mange tror. Dessuten kjenner jeg flere som sliter med angst, nerver osv pga vedvarende hasjrøyking. Anonymous poster hash: b695c...3c7 Jeg kjenner mange som røyker hasj fordi de sliter med angst, ikke omvendt. Hasjen gjør ikke ting bedre altså, men det å røyke hasj er heller et symptom, ikke en årsak. Anonymous poster hash: d3bf8...70c
Kjempeliten Skrevet 8. august 2013 #45 Skrevet 8. august 2013 Jobber i bar og har vært vitne til mye av det negative alkohol fører med seg slåsskamper er jo en slager, og folk som blir liggende i sitt eget spy og vi må ringe ambulansen. Jeg klarer liksom ikke å forstå at folk ikke klarer å passe på seg selv. Jeg hadde selv en episode da jeg var yngre der jeg drakk for mye og måtte bli bært hjem, var alt for full. Men etter det lærte jeg og klarer å kontrollere meg selv og gå hjem om jeg føler meg litt dårlig. Noe som er kjipt er også de som blir sure i baren når vi nekter de mer alkohol når de kommer ramlende og siklende til baren og skal ha mer. Har også de som skal slå til politiet eller ansatte i baren når de får tilsnakk fordi de ikke oppfører seg. Jeg skal ikke si noe selv ang alkohol, jeg drikker jo selv iblant.. Men det har vel mer med kulturen å gjøre. Jeg har også vært på vors der folk maser om at jeg skal bli med på byen når jeg ikke føler meg bra og bare vil hjem og sove og kanskje kaste opp litt. En gang hadde jeg også besøk av ei venninne. Jeg var syk, gikk på medisiner og kunne ikke drikke. Venninnen min ble med på byen med noen klassekamerater av meg. Jeg tok ene klassekameraten til side og spurte henne om hun kunne ha ansvar for å passe på min venninne, så hun fikk seg trygt hjem. Vi bodde i samme hus. Jada, hun lovte det. Jeg sørget for at de fikk hverandres nummer, men sent på natta fikk jeg en telefon av min venninne, hun var alene og visste ikke veien hjem. Var nesten så jeg måtte dra meg ut og finne henne, men fikk heldigvis forklart veien. Noen folk gidder ikke passe på andre heller. Ikke rart det går gærent. 1
Kjempeliten Skrevet 8. august 2013 #46 Skrevet 8. august 2013 Ang hasj så kan man fint få psykose ja. Nå driter jeg i om folk holder på med det, mine erfaringer med det er at det stort sett går bra men jeg har selv havnet i en slags jævlig psykose/tur som jeg aldri unner noen å oppleve.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #49 Skrevet 11. august 2013 Alle er enige med deg, de bare forsøker å forklare deg at å straffeforfølge mennesker for handlinger gjort mot en selv er mer skadelig! Ta meg da for eksempel. - jeg liker ikke folk med spisevegring. De blir så sløve, de jobber ikke, bare klager og orker aldri å spise opp maten sin, - har jeg da funnet det regningssvarende at jeg ønsker mennesker jeg selv forakter straff? Hvorfor er du så straffelysten egentlig? Er det noen personlige opplevelser du har hatt? Du vil straffe en psyk/syk person for å ha fått sykdommen sin? Hvordan kan det sammenlignes med at folk frivillig drikker seg til sykdom? Syke mennesker skal få hjelp, akkurat til amfetaminavhengige skal få det idag, selv om rusmiddelet er ulovlig. For at denne sammenligningen skal gi noe mening, så må lavt inntak av mat bli ulovlig, slik drikking er i TS sitt ønske. Du drar så rare sammenligninger, blir vanskelig å ta deg seriøst dessverre. Det eneste skadelige er å straffeforfølge mennesker som bruker cannabis. Hvorfor synes så mange at det er riktig å for eksempel straffe en lykkelig cannabisbruker? Er det fordi han er så lykkelig? Blir du ulykkelig av å se en lykkelig, - er det som er motivet? En lykkelig kriminell er fortsatt kriminell. Uansett om han har røyka en spinkel plante eller banket opp kona, uten sammenligning for øvrig. jeg vet ikke, kommer an på. La oss si datteren din dør i en bussulykke. Er da din form for rettferdighet å drepe busssjåføren? - hvorfor ikke? Det finnes ingen rettferdighet å oppdrive etter å ha mistet noen man er glad i. Overlagt drap er en ting, men et slikt uaktsomt drap er det "ingen" som er skyld i. Anonymous poster hash: 47bf0...5b7 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #50 Skrevet 11. august 2013 Ikke så festlig med cannabis heller. Du så hva som skjedde ved Halloweendrapet.Anonymous poster hash: 3616f...9e9 2
amonyn Skrevet 12. august 2013 Forfatter #51 Skrevet 12. august 2013 Ikke så festlig med cannabis heller. Du så hva som skjedde ved Halloweendrapet.Anonymous poster hash: 3616f...9e9 Nå kan da jeg si det samme for alkohol, siden drapsmannen var drita i tillegg. 1
witchcraft Skrevet 16. august 2013 #52 Skrevet 16. august 2013 Norge har en skamfull (u)kultur når det kommer til alkohol. Å rave dritings i gatene i helgene er kulturelt akseptert. Men tar man en øl på en onsdagskveld, så blir man møtt med hevede øyenbryn. Det er rett og slett pinlig. Helt enig med deg, Tabris. Forresten, så er ikke alkohol et grusomt rusmiddel i moderate mengder. Bare i store mengder.
Hottrio Skrevet 17. august 2013 #53 Skrevet 17. august 2013 Ja jeg holder meg helt unna alkohol, jeg mister alt vettet i fylla og får en forferdelig fylleangst dagen etterpå og dagen etter der igjen, og resten av uka......
Version 2.0 Skrevet 17. august 2013 #54 Skrevet 17. august 2013 Det er ikke alkoholen det er noe galt med, men disse idiotene som ikke vet når nok er nok. Det er en god del som ikke blir dritings med viten og vilje. De kjenner ikke når det er nok, og de klarer ikke å stoppe. Har ingenting med å være idiot å gjøre. Alkohol er et rusmiddel, som i likhet med andre rusmidler, oppfører seg ulikt hos forskjellige mennesker.
Armitage Skrevet 17. august 2013 #55 Skrevet 17. august 2013 Alkoholen er farlig. Nettopp fordi den er så akseptert. Har en i familien som nekter å innse at han er alkoholiker. Han har innrømmet at han er pillemisbruker og rusavhengig, men vil ikke innrømme at alkoholen er et stort problem også. Enda han har mistet lappen to ganger for fyllekjøring og holdt på å drepe seg selv og en kompis. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2013 #56 Skrevet 17. august 2013 jeg vet ikke, kommer an på. La oss si datteren din dør i en bussulykke. Er da din form for rettferdighet å drepe busssjåføren? - hvorfor ikke? Du misforstår spørsmålet, du sa: Jeg vil ikke forby alkohol heller. Skal jeg forby noe så må det være å være straffelysten! =) Så hva med drap, skal det være lov å drepe, siden du er så imot straff? Skal man ha forbud, må det også følge med en reaksjon, ellers blir forbud og lover og regler meningsløse. Anonymous poster hash: 97c71...1ab 1
Sommee Skrevet 20. august 2013 #57 Skrevet 20. august 2013 Ja jeg holder meg helt unna alkohol, jeg mister alt vettet i fylla og får en forferdelig fylleangst dagen etterpå og dagen etter der igjen, og resten av uka...... Dette er sannsynligvis genetisk. Om det ikke er bevist, usikker. Ihvertfall er det ganske sannsynlig at det er det. Bra mange holder seg unna da. Men noen blir hekta, og sliter med dette hele livet. Veldig mange blir ikke alkoholikere i tradisjonell forstand, men man ser jo at det er mange av typen "han/hun blir alltid så full". De aller fleste av disse angrer jo dagen etterpå. Mange skulle sikkert ønske alkohol var forbudt. Ikke bare bare å si at man er blitt avholds, all den tid det er et drikkepress på så mange arenaer. Derfor er det noe naivt over de som sier de ikke skjønner hvorfor mange ikke klarer å styre seg. At de ikke burde drikke er en annen sak, men jeg skjønner hvorfor det går som det går med mange når de skal "feste".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå