Gå til innhold

Alkohol er et grusomt rusmiddel


amonyn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er mye enig, å gå en sen lørdagskveld gjennom en hvilken som helst norsk by er et tragisk syn, spy og søppel i gatene, folk som raver rundt med kebab og hamburger klint rundt i ansiktet, jenter nesten uten klær som knapt kan gå på de skyhøye hælene sine og generelt masse hyling og skriking



Anonymous poster hash: a8ec4...a1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgefylla er et tragisk konsept.

Et forbud hjelper ingenting. Det jeg derimot har stor tro på, er å endre holdningen til alkohol. De gjorde en god jobb med holdningskampanjer mot tobakk.

Edit:

Jeg mener ikke at vi skal ha kampanjer for å få folk til å slutte å drikke alkohol. jeg mener vi burde ha kampanjer for å få folk til å drikke på en anen måte.

I mitt hode er alkohol ok. Men den typiske norske helgefylla er ikke.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgefylla er et tragisk konsept.

Et forbud hjelper ingenting. Det jeg derimot har stor tro på, er å endre holdningen til alkohol. De gjorde en god jobb med holdningskampanjer mot tobakk.

Edit:

Jeg mener ikke at vi skal ha kampanjer for å få folk til å slutte å drikke alkohol. jeg mener vi burde ha kampanjer for å få folk til å drikke på en anen måte.

I mitt hode er alkohol ok. Men den typiske norske helgefylla er ikke.

Om vi begynner å drikke som de gjør i søreuropa får vi skrumplever istedet for blått øye. Jeg er ikke sikker på hva som er verst.

Anonymous poster hash: 97c71...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi begynner å drikke som de gjør i søreuropa får vi skrumplever istedet for blått øye. Jeg er ikke sikker på hva som er verst.

Anonymous poster hash: 97c71...1ab

Jeg har heller ikke nevnt noe om at vi skal drikke som de gjør sørover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er motstandere av alkohol, Hitler var en avholdsmann. Jeg bare nevner det!



Anonymous poster hash: c8040...74f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til dere som er motstandere av alkohol, Hitler var en avholdsmann. Jeg bare nevner det!

Anonymous poster hash: c8040...74f

Stalin var alkoholiker. Jeg bare nevner det!

Anonymous poster hash: 97c71...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste skadelige er å straffeforfølge mennesker som bruker cannabis.

Hvorfor synes så mange at det er riktig å for eksempel straffe en lykkelig cannabisbruker?

Er det fordi han er så lykkelig? Blir du ulykkelig av å se en lykkelig, - er det som er motivet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av all denne glorifiseringen av cannabis. Man blir sløv, egoistisk, blind for signaler, dum, man havner i sin egen lille boble og mange hasjrøykere evner ikke å sette seg inn i andres situasjon, man får en annerledes virkelighetsoppfatning. Og man er mye mer utsatt for psykisk sykdom. Alt dette kommer snikende over tid og "brukeren" oppfatter ikke at en selv forandrer personlighet.

Røyker innemellom jeg også, men det er løgn å si at hasj ikke er farlig i lengden! De som påstår det kan umulig være mye opplyst.



Anonymous poster hash: e6069...8fe
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av all denne glorifiseringen av cannabis. Man blir sløv, egoistisk, blind for signaler, dum, man havner i sin egen lille boble og mange hasjrøykere evner ikke å sette seg inn i andres situasjon, man får en annerledes virkelighetsoppfatning. Og man er mye mer utsatt for psykisk sykdom. Alt dette kommer snikende over tid og "brukeren" oppfatter ikke at en selv forandrer personlighet.

Røyker innemellom jeg også, men det er løgn å si at hasj ikke er farlig i lengden! De som påstår det kan umulig være mye opplyst.

Anonymous poster hash: e6069...8fe

Alle er enige med deg, de bare forsøker å forklare deg at å straffeforfølge mennesker for handlinger gjort mot en selv er mer skadelig!

Ta meg da for eksempel. - jeg liker ikke folk med spisevegring. De blir så sløve, de jobber ikke, bare klager og orker aldri å spise opp maten sin, - har jeg da funnet det regningssvarende at jeg ønsker mennesker jeg selv forakter straff?

Hvorfor er du så straffelysten egentlig? Er det noen personlige opplevelser du har hatt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes generelt det er litt for mange Narvestad typer i tråden her. Pass på dere selv, la andre og spesielt unge få gjøre de feilene dere selv har gjort og tydeligvis blitt så kloke av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er enige med deg, de bare forsøker å forklare deg at å straffeforfølge mennesker for handlinger gjort mot en selv er mer skadelig!

Ta meg da for eksempel. - jeg liker ikke folk med spisevegring. De blir så sløve, de jobber ikke, bare klager og orker aldri å spise opp maten sin, - har jeg da funnet det regningssvarende at jeg ønsker mennesker jeg selv forakter straff?

Hvorfor er du så straffelysten egentlig? Er det noen personlige opplevelser du har hatt?

Jeg er ikke straffelysten, som sagt røyker jeg selv innemellom, synes bare den "legaliser hasj" greia der folk tenner på alle plugger blir for dumt da det faktisk er skadelig. Det er dop det er snakk om, og det er bevist at det har bivirkninger, så hvorfor legalisere det? Det er nok mange som har ødelagt livet sitt med hasj, selv om det ikke er skadelig for kropp og organer. Men kjør på, legaliser kokain, amfetamin, GHB og resten av røkla også, for det er jo tross alt opp til en selv hva man gjør og man skal da ikke bli straffet for det(...)

Anonymous poster hash: e6069...8fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke straffelysten, som sagt røyker jeg selv innemellom, synes bare den "legaliser hasj" greia der folk tenner på alle plugger blir for dumt da det faktisk er skadelig. Det er dop det er snakk om, og det er bevist at det har bivirkninger, så hvorfor legalisere det? Det er nok mange som har ødelagt livet sitt med hasj, selv om det ikke er skadelig for kropp og organer. Men kjør på, legaliser kokain, amfetamin, GHB og resten av røkla også, for det er jo tross alt opp til en selv hva man gjør og man skal da ikke bli straffet for det(...)

Anonymous poster hash: e6069...8fe

Jeg som er en iherdig motstander av å straffeforfølge mennesker for handlinger begått mot en selv mener jo selvfølgelig at alle mennesker selv må velge om de skal spise nozinan, brennesle eller cannabis?

Ikke glem at all narkotika var tillatt i Norge frem til 1975 og den aller første overdose i Norge var 1976 og det aller første beslaget av heroin var 4 januar 1976 på fornebu.

Så kan du gruble litt på om kriminaliseringen og forbudet er formålstjenlig eller en katastrofe for hele samfunnet? Hva synes du?

Er det andre mennesker du misliker sterkt, - for eksempel feite som ikke klarer å la være å spise sukker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: Ikke gjør dette til en diskusjon om legalisering av cannabis. Lag deg heller en egen tråd!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco: Ikke gjør dette til en diskusjon om legalisering av cannabis. Lag deg heller en egen tråd!

hmm, jeg diskuterer ikke om man skal legalisere cannabis, det bryr jeg ikke meg noe om. Det jeg bekymrer meg mer over, - er lysten til å straffe andre som tar andre valg enn seg selv.

Akkurat det burde vært forbudt etter min mening, så kan dere som synes det er riktig å bruk straff som disiplinering gjøre det.

Jeg vil ikke forby alkohol heller. Skal jeg forby noe så må det være å være straffelysten! =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hmm, jeg diskuterer ikke om man skal legalisere cannabis, det bryr jeg ikke meg noe om. Det jeg bekymrer meg mer over, - er lysten til å straffe andre som tar andre valg enn seg selv.

Akkurat det burde vært forbudt etter min mening, så kan dere som synes det er riktig å bruk straff som disiplinering gjøre det.

Jeg vil ikke forby alkohol heller. Skal jeg forby noe så må det være å være straffelysten! =)

Et paradoks?

Forbud mot alkohol er knapt nevnt, og ingen har snakket om å bruke straff som disiplinering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som røyker seg en joint for så å gå hjem å slå ihjel kona si på grunn av det. ;) Og om folk har lyst til å skade seg selv så får de bare gjøre det.

Hvis de røyker på seg en psykose, så kan vel det fint skje. Cannabis er hverken noe verre eller bedre enn alkohol. Begge deler er akkurat like ille.

Anonymous poster hash: b695c...3c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de røyker på seg en psykose, så kan vel det fint skje. Cannabis er hverken noe verre eller bedre enn alkohol. Begge deler er akkurat like ille.

Anonymous poster hash: b695c...3c7

Kjenner du noen som har røyket på seg en psykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke forby alkohol heller. Skal jeg forby noe så må det være å være straffelysten! =)

Hva med drap?

Anonymous poster hash: 97c71...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...