Gå til innhold

Bor med en gjeng griser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ett rom i ett hus der jeg deler kjøkken, stue og bad med 7 andre personer.

Vi har flere skap og kjøleskap i dette huset og alle som bor her har okkupert alle plassene i skapene og kjøleskapet, det er STAPPFULLT!

Jeg har en liten hylle i det minste kjøleskapet, og til og med der får jeg ikke ha maten min ifred. Jeg har ikke fryser for den er full med maten til de andre. Jeg kjøpte zalo slik at vi kunne vaske opp, når den gikk tom så gadd ingen kjøpe ny, de vasket bare ikke opp etter seg og ventet på at jeg skulle kjøpe ny, så jeg gjorde det, for å slippe at folk ikke vaska opp etter seg.

Det er fullt med ølbokser og colaflasker i ett hjørne på kjøkkenet, ingen av disse boksene eller flaskene kommer fra meg, og et renner over i søppelsekkene som det er en del av nå, ingen gidder å pante de eller tømme de. Ikke trekker de i snora etter dobesøk og de roter i stua og kaster sofaputene på gulvet og de har tatt noen av stuemøblene og satt på sitt eget rom for å ha sitt eget rom koselig, mens stua blir tom og utrivelig.

Jeg har enda ikke snakket med dem, har nettopp flyttet inn hit og vil ikke starte samtalen med å mase på dem til å rydde opp. Jeg er veldig sjenert av meg og har ikke lett for å trø frampå med slike ting og begynner for å sjelve og bli usikker når jeg først skal være tøff og si ifra.

Jeg blir bare så irritert når jeg ikke engang kan ha mat i kjøleskapet og må vasse rundt i dritt.

Må bare få ut frustrasjon..

Anonymous poster hash: 49011...4c2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til studenttiden din...

Kan du flytte?

Anonymous poster hash: 65e9f...fff
AnonymBruker
Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi er å flytte. Det skal litt til for å endre status quo i et etablert kollektiv.

Anonymous poster hash: 0fd62...825
  • Liker 3
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Du kan jo prøve å innkalle til husmøte. Der du sier at du føler at ting er feil og at det hadde blitt koseligere/hyggeligere om man gjorde sånn og sånn. Poenget med dette er at det sikkert vil være noen som er enige med deg, og som også kunne tenke seg å leve i et litt bedre kollektiv.

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Sier som de andre her, det er vanskelig å endre et etablert kollektiv, og du risikerer at det er upopulært at du sier fra når du er den som flyttet inn.

AnonymBruker
Skrevet

Typisk kvinner å klage på småting...

Anonymous poster hash: 1367f...312
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt...

Jeg kan alltids flytte hvis jeg finner ett like rimelig sted å bo, men det er ikke mange av dem akkuratt.

Innkalle til husmøte er noe jeg ikke helt tror jeg klarer å gjøre.

Anonymous poster hash: 49011...4c2

• Liker 2
Skrevet

Velkommen til studentlivet ja :fnise:

Been there.. Heldigvis har jeg egen leilighet nå. Jeg bare bet tenna sammen og holdt ut. Tilbragte liten tid der, oppholdt meg mye hos venner og på biblioteket. Spiste ute stort sett hele tiden.

Men ble det for ille hjemme så innkalte jeg til husmøte, og det hjalp, i en liten stund hvertfall.. Så var det på´n igjen med rot og søppel og skitt. Men sånn tror jeg det bare er. Du kan jo flytte, hvis ikke må du bare holde ut :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Småting???

AnonymBruker
Skrevet

Typisk svar fra en av disse late grisene som ts skriver om.

Anonymous poster hash: 238cb...cc8

• Liker 11
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det finnes heldigvis bedre kollektiver enn dette. Så du får bare lete etter et annet sted å bo så lenge.

Har bodd i flere kollektiver selv, og det har heldigvis ikke vært så ille der jeg bodde. Men vært på besøk hos andre der de har vassa i søppel og skit.

AnonymBruker
Skrevet

Bodd 3 år i samme situasjon selv. Det er faktisk ingen håp, jeg har vert nazi, vi har hatt bøter om du ikke rydder, felles innkjøp har gått via husleien.. Prøvd alt

Eneste grunnen til at jeg fremdeles bor her er at mitt rom er det desidert største, og at jeg derfor enkelt kan trekke meg tilbake. Ikke bry meg om noe annet enn kjøkkenet og der går det an å være litt ekstra nazi. Men med mindre du har en veldig god grunn til å bli, KOM DEG UT! ;)

Det kommer IKKE til å bli bedre uten tvang.

Anonymous poster hash: 990d5...dbf
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Typisk svar fra en av disse late grisene som ts skriver om.

Det er vel gjerne gutter fra slike miljøer som ikke gidder å løfte en finger når de får et forhold med noen og flytter sammen.

Endret av Arabella
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel gjerne gutter fra slike miljøer som ikke gidder å løfte en finger når de får et forhold med noen og flytter sammen.

Nettopp.

Forresten, godt tips til alle sudenter som vil finne den fremtidige partner: Se hvordan de har det der de bor før man velger

!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring gjennom 3 år med denne typen skit. Er at det er gutta som er de verste med god margin, men også de flinkeste med god margin!

Jentene er jevnt over flinke, men tar aldri skikkelige krafttak, organiserer ikke vaskelister, de bare rydder selv til de til slutt blir dritt leie og så gidder de ikke mer.

Gutta derimot tar folk i nakken, ber andre om å rydde og holder kontrollen over tid. Men det er ingen som er flinke som gidder å drive på sånn lenge. Dessverre blir grisene boende igjen, de flinke flytter fort.

Anonymous poster hash: 990d5...dbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...