Gå til innhold

Neglsopp - erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har Neglsopp i to av neglene mine. Den ene har jeg hatt i flere år uten at det har utviklet seg, men den andre har utviklet seg raskt de siste 6 måneder, den sprer seg veldig raskt. Har kontaktet lege og fått lakk og tablettkur uten at det var til hjelp. Vil jeg noen gang bli kvitt den? Og jva slags behandling skal jeg ta nå? Det ser helt motbydelig ut og tærer på selvtilliten min.

Anonymous poster hash: 55ffa...2a6

Videoannonse
Annonse
Gjest Naria
Skrevet

Det er ikke sikkert dette er aktuelt for deg, men jeg nevner det allikevel siden andre kanskje kan ha nytte av det.

Faren min trodde han hadde neglsopp for noen år siden. Han gikk til legen og fikk tabletter som skulle hjelpe. Disse tablettene var om jeg ikke husker feil ganske dyre. Pappa tok først en kur og ble ikke bedre, tok enda en kur som heller ikke hjalp. Derfor bestemte han seg til slutt for å bare droppe denne dyre behandlingen som uansett ikke virket.

Så etter en stund var han innom hudlege, noe han periodisk er da han har psoriasis. Da får han vite at det som har angrepet neglene hans ikke er neglsopp men psoriasis. All verdens neglsoppbehandlinger ville derfor ha vært bortkastet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert dette er aktuelt for deg, men jeg nevner det allikevel siden andre kanskje kan ha nytte av det.

Faren min trodde han hadde neglsopp for noen år siden. Han gikk til legen og fikk tabletter som skulle hjelpe. Disse tablettene var om jeg ikke husker feil ganske dyre. Pappa tok først en kur og ble ikke bedre, tok enda en kur som heller ikke hjalp. Derfor bestemte han seg til slutt for å bare droppe denne dyre behandlingen som uansett ikke virket.

Så etter en stund var han innom hudlege, noe han periodisk er da han har psoriasis. Da får han vite at det som har angrepet neglene hans ikke er neglsopp men psoriasis. All verdens neglsoppbehandlinger ville derfor ha vært bortkastet.

Hei, takk for svar :) Jeg tror dette muligens er tilfelle for meg også. Jeg har vært hos hudspesialist, han mente også at det kunne være det, har nå tatt prøver av neglene og sendt dem til dyrkning. Men får ikke svar før om 3 uker. Prøvene vil avkrefte eller bekrefte, hvor vidt jeg har neglsopp eller ei.

Hvordan går det med din far? Hvordan behandles psoriasis? Ble neglene fine igjen?

Gjest Vinglepetra
Skrevet (endret)

Jeg har hatt neglsopp før, min lege mistenkte også psoriasis, men det viste seg å være en sammenheng mellom lavt stoffskifte og neglsopp. Jeg har lavt stoffskifte og veldig sjeldent får folk med lavt stoffskifte neglsopp, ettersom vi har dårligere immunforsvar enn resten av befolkningen. Ble kvitt det etter en lengre tablettkur samt kortison.

Om du har lavt stoffskifte så fortell dette til hudlegen! De pleier som regel å mistenke psoriasis, og utelukke en del andre faktorer, har jeg fått inntrykk av.

Endret av Vinglepetra
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Glemte å legge til:

God bedring og ikke bekymre deg for mye, dette trenger ikke å være psoriasis. Neglsopp ser stygt ut, men er ofte kun ett såkalt kosmetisk problem, det er ikke farlig og kan enkelt dekkes til med neglelakk hvis du er kvinne, da synes det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Dytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...