Gjest *dragoon* Skrevet 29. juli 2013 #1 Del Skrevet 29. juli 2013 Etter oppfordring fra en bruker her inne så lager jeg meg en treningsdagbok her. Det kan sikkert være greit å ha en slik dagbok å føre ned fremgangen i slik at jeg kan gå tilbake og se på fremgangen min. Litt kjapp bakgrunnsinfo: Jeg er en jente på 25 år som er 169cm høy og startet på 120kg. Jeg har alltid vært lubben, men etter videregående gikk det stadig oppover. Jeg hadde veldig problemer med angst og depresjoner og maten ble min trøst. Jeg hadde jo vokst opp med ideen at mat = kos, så det var lett å ty til det. Jeg har gått flere år i behandling og er nå tilnærmet frisk, men kiloene ble igjen. Dette gjør at min selvtillitt er på bunn og jeg orker ikke ha det slik lenger! Derfor tok jeg meg i nakken og begynnte å gå. I starten gikk jeg en liten runde rundt nabolaget på ca 30 min 3 ganger i uken. Jeg hørtes ut som en skadeskutt hvalross der jeg peste meg rundt og det verket i ryggen, beina, halsen... Ja, overalt! Savnet etter junkfood og godis gjorde det i tillegg til et mareritt! MEN.. Sakte men sikkert så skjedde det ting. Jeg klarte å gå lenger og lenger tur og jeg fikk mindre vondt i kroppen for hver gang. Et helseproblem jeg mistenkte at kom av overvekt var min hofte som hadde begynnt å gjøre vondt i tide og utide. Etter bare et par uker og et par kilo ned så forsvant det problemet helt! Og det var da jeg for alvor skjønte hvor viktig det var å gå ned i vekt ikke bare for min selvtillitt sin skyld, men for helsa! Så jeg fortsatte å gå.. Coca cola ble byttet ut med cola zero (Klarer ikke gi slipp på brusen helt), sjokolade ble kun spist i helgen og junkfood er nesten helt kuttet ut. Målet mitt er å gå ned 50 kilo så jeg havner på 70. Jeg husker når jeg veide det og hvor godt jeg trivdes med kroppen min da og derfor er det målet mitt. Hittills har jeg gått ned 8 kilo. Jeg skulle egentlig ha gått ned 12 kilo nå ettersom jeg prøver å gå ned en kilo i uka, men det har jeg altså ikke klart. Litt skuffende, men det går bra likevel for jeg ser så gode resultater ellers. I dag måtte jeg ta inn beltet et hakk! (Hvilket utgjør to hakk siden jeg startet) Og jeg har en jakke og en olabukse jeg plutselig får skvist på meg igjen. :D Såh.. Det får holde for første innlegg. Jeg skal prøve å skrive her minst hver mandag siden det er veiedagen min og den dagen jeg tar oppgjør med forrige ukes fremgang. Veldig koslig om noen kan få motivasjon til å sette igang lignende tiltak av å lese min historie og tilbakemeldinger er alltid hyggelig! Over og ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kiwin Skrevet 29. juli 2013 #2 Del Skrevet 29. juli 2013 Hurra! Gratulerer med dagbok! Jeg skal følge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frkmammatil3 Skrevet 29. juli 2013 #3 Del Skrevet 29. juli 2013 Jeg heier på deg Du er godt i gang, og husk - du trenger ikke ha så høye mål. Bedre å bruke litt lenger tid på livsstilsendringen, enn å klare det på kortest mulig tid Det tar tid å endre på slike uvaner, og er man for streng med seg selv er det lett at det glipper. Men når det er sagt, vi må alle finne vår egen vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 30. juli 2013 #4 Del Skrevet 30. juli 2013 Hei Her skal jeg følge med! Skal selv ned i vekt, og det er jo topp å snakke med "likesinnede" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 6. august 2013 #5 Del Skrevet 6. august 2013 Så gøy at noen vil følge med. Denne uken lå jeg fortsatt på 112. Men forrige uke gikk jeg bare to turer og dytta i meg masse usunt, så er egentlig kjempefornøyd med å ikke ha gått opp. Kan nok være glad for at jeg sto på en del på jobb (håndverker yrke). Garantert det som holdt vekta i sjakk. Denne uken begynner jeg med en ny del av livsstilendringen. Jeg skal minske porsjonene med middag. Jeg har for vane å spise mer enn jeg egentlig trenger for det er så godt der og da. Nå må jeg innse at det er bare en kortvarig lykke som igrunn bare ødelegger for meg. Så får vi se hvordan det går. Når jeg prøver å begrense matinntaket eller holde meg unna godis så tenker jeg på noe jeg leste her inne på KG: "De fleste selvmord i dag blir begått med kniv og gaffel". Det traff meg veldig når jeg leste det og det er jo sant! Slik jeg holdt på, så spiste jeg meg sakte men sikkert til døde. Og det nekter jeg å la skje! Syns egentlig det er utrolig at jeg har holdt ut så lenge. 15 uker... Før har jeg aldri holdt ut mer enn maks et par uker før jeg ga opp. Men denne gangen jobber jeg like mye med hodet og tankene mine som med kroppen og DET har nok alt å si. Så mye mer enn dette er det vel ikke å si for denne gang. Spør om dere lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 7. august 2013 #6 Del Skrevet 7. august 2013 Flink du! Dt er deiling følelse å se hvordan kroppen kan mer og mer Og du har ikke holdt ut 15 uker. Du har gjort en livsstilsendring - det er ikke om å holde ut. Dette er de 15 første ukene av resten av livet. Som fra nå framover kun kan bli bedre og bedre. Hvis man ser dette som å holde ut høres det jo ut som noe negativt. Du har jo egentlig ikke mistet noe som er bra, du har kun vunnet - du har bedre helse, mer selvtillit, du er mer sprek, du kan mer. Alt dette er jo bare bra, og blir bare bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 7. august 2013 #7 Del Skrevet 7. august 2013 Flink du! Dt er deiling følelse å se hvordan kroppen kan mer og mer Og du har ikke holdt ut 15 uker. Du har gjort en livsstilsendring - det er ikke om å holde ut. Dette er de 15 første ukene av resten av livet. Som fra nå framover kun kan bli bedre og bedre. Hvis man ser dette som å holde ut høres det jo ut som noe negativt. Du har jo egentlig ikke mistet noe som er bra, du har kun vunnet - du har bedre helse, mer selvtillit, du er mer sprek, du kan mer. Alt dette er jo bare bra, og blir bare bedre! Veldig godt poeng! Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 20. august 2013 #8 Del Skrevet 20. august 2013 Jaaa!! Første målet er nådd! Og det med god margin. Denne uka veier jeg 109!! Helt utrolig at jeg har klart det! :D så utrolig deilig følelse å stå på vekta og se den viser mindre og mindre. Siden sist jeg skrev så har jeg ikke spist en eneste sjokoladebit! Og jeg har ikke suget etter det engang. Deilig. Vanskeligere har det vært med posjonsbegrensningen. Er det igjen en bit når jeg føler meg mett så må jeg fortsatt spise den. Veldig vanskelig å snu om på tankene om at jeg ikke kan la det ligge igjen noe. Men jeg jobber i alle fall aktivt med tankene mine. Nå er neste mål å komme meg under 100 kilo. Den dagen vekta viser 99 skal det feires!! Det kommer til å bli den største seieren for meg tror jeg. Å ikke veie et tresiffret tall. Fy flate jeg er stolt! :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 21. august 2013 #9 Del Skrevet 21. august 2013 Kjempebra jobba!! Jeg driver og pusser opp, alt er kaos og maten blir deretter. Føler jeg legger på meg dag for dag. Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 26. august 2013 #10 Del Skrevet 26. august 2013 Fremgangen fortsetter! Er nå på 107kg. :D Har bare fortsatt slik som forrige uke, ikke noen nye grep denne uka. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 26. august 2013 #11 Del Skrevet 26. august 2013 Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 29. september 2013 #12 Del Skrevet 29. september 2013 102 kilo dere!! Nå er det like før jeg detter under 100. :D Mye morro som har skjedd i det siste. Beltet på arbeidsbuksa mi har jeg måtte tatt inn så mye at jeg må lage nye hull. Jeg kan ta bilder av meg selv uten at alt jeg ser er en dobbelthake (Til og med bilder tatt underifra ser greie ut ) Jeg har nå gått fra størrelse XL til L. Føler meg mye bedre uten den X'en altså! Så her skjer det saker! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 30. september 2013 #13 Del Skrevet 30. september 2013 Du er superflink! Virkelig inspirerende I morra, 1. oktober, begynner starten på resten av mitt liv! Nå er jeg drittlei av å føle meg fæl og feit. Hva spiser du? Noen gode middagsforslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 30. september 2013 #14 Del Skrevet 30. september 2013 Du er superflink! Virkelig inspirerende I morra, 1. oktober, begynner starten på resten av mitt liv! Nå er jeg drittlei av å føle meg fæl og feit. Hva spiser du? Noen gode middagsforslag? Takk! :D Og lykke til.! Ang middagstips så nei, jeg har ingen. Jeg er kresen og jeg hater å lage mat, så her blir det ofte lettvinte og kjappe måltider som ikke nødvendigvis er sunne. Eneste grunnen til at det går bra er at jeg begrenser hvor mye jeg spiser av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 13. oktober 2013 #15 Del Skrevet 13. oktober 2013 Hatt ei fin helg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 31. oktober 2013 #16 Del Skrevet 31. oktober 2013 Hatt ei fin helg? Oj, her har jeg vært treg med å svare! Unnskyld! Jeg har hatt så mye å gjøre i det siste at jeg ikke har hatt særlig tid til å være på kvinneguiden. Jeg har også skeiet ut litt mer enn hva som er bra for meg, noe som har sinket fremgangen en del. Men!! Nå er endelig neste delmål nådd og jeg har gått ned 20 kilo! :D Neste uke har jeg forhåpentligvis gått ned enda en kilo og vil da endelig veie under 100. Men folkens, jeg har støtt på et uforutsett problem! Jo mer jeg går ned nå, jo feitere syns jeg at jeg er. :s Etter 10 kilo ca så begynnte jeg merke at jeg ble tynnere på klær og på bilder osv. Og det gjør jeg jo forsåvidt fortsatt. Men det er vel det at jeg begynner å bli mer bevisst på hvordan jeg ser ut vil jeg tro, som gjør at jeg nå føler meg eklere enn noen gang. Håper virkelig dette går over snart og ikke fortsetter i takt med vektnedgangen! :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 6. februar 2014 #17 Del Skrevet 6. februar 2014 Wohoo!! 30 kilo bortevekk! :D Problemet i forrige post vedvarer.. Jeg ser mye mer på meg selv i speilet. Gransker kroppen og blir mer og mer kritisk! Men helt mørkt er det ikke. Jeg har dager hvor jeg virkelig ser hvor godt jeg ser ut i forhold til sånn jeg var før og det er en helt fantastisk følelse. Nå er det bare å jobbe mot målet. Er jo faktisk over halvveis! Men er forberedt på at det bare vil bli vanskeligere og vanskeligere å miste kilo etter hvert som jeg går ned. Må nok snart overveie å begynne på treningsstudio. Me får sjå.. Vel det var i alle fall en ny oppdatering for de som måtte være interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 6. februar 2014 #18 Del Skrevet 6. februar 2014 Fy søren, så flink du har vært (og er)!!! Imponerende Selv står jeg på stedet hvil. Har vært på reise i 5 uker nå, men har heldigvis ikke gått opp noe. Tror faktisk jeg har gått ned et par kilo siden jula. Hadde aldri trodd det skulle skje Nå ER det fullt fokus. Skal ned 10 kg (helst 12) til 3. juni. Da drar jeg og ei venninne til London og Paris. Keep up the good work! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celujo Skrevet 6. februar 2014 #19 Del Skrevet 6. februar 2014 Hei du! Har lest gjennom dagboken din og fy flate, så flink du er!! Virkelig imponert! Fortsett sånn, så skal jeg fortsette og følge med og heie på deg! Dette klarer du! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *dragoon* Skrevet 7. februar 2014 #20 Del Skrevet 7. februar 2014 Fy søren, så flink du har vært (og er)!!! Imponerende Selv står jeg på stedet hvil. Har vært på reise i 5 uker nå, men har heldigvis ikke gått opp noe. Tror faktisk jeg har gått ned et par kilo siden jula. Hadde aldri trodd det skulle skje Nå ER det fullt fokus. Skal ned 10 kg (helst 12) til 3. juni. Da drar jeg og ei venninne til London og Paris. Keep up the good work! Tusen takk! Det er jaggu bedre å stå rolig på vekta enn å gå opp i alle fall. Hehe. Godt å ha et mål da! Det var sydenturen min som ga meg vilja til å guffe på litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå