Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en Bugaboo vogn, som jeg likte veldig godt. Det er vel en trendy vogn trodde jeg. I alle fall har halve byen her jeg bor den vogna, og i denne byen er man opptatt av hva som er trendy på barnefronten. Jeg likte at vogna var liten, lett og veldig enkel å manøvrere. MEN; når vi bytta over til sportsdelen klarte ikke min lille å sove like godt i den (har ikke full liggestilling, ganske bratt rygg) så jeg måtte bytte vogn. Syntes også den var litt vel åpen i kalesjen og på sidene for ei vintervogn.

Nå har jeg Emmaljunga, som var den type vogn jeg så absoludt IKKE skulle ha. Jeg skulle ha en trehjuing med svingbart hjul når jeg starta å se på vogner. Men det endte opp med en vanlig Emmaljunga likevel fordi City Crossen er ganske lett, som var et krav for meg, enkel å slå sammen, og får plass bak i min lille bil. Men hovedgrunnen var den gode og fulle liggestillingen og at vogna er veldig lun og god. Vekt, og lun og god vogn avgjorde det hele for meg.

Jeg syntes også at vogna er veldig stygg, men jeg er likevel superfornøyd med den. God å trille, med unntak av at den er litt stor i byen, og barnet mitt trives veldig godt i den, og sover i den mange timer om dagen.

Starta med ei trendy vogn, men gikk over til en klassisk firhjuling når og komfort for babyen måtte bli det viktigste.

Ikke det at jeg bryr meg om hva som er trendy eller ei på vognfronten, når det kommer til klær er jeg kanskje ikke så trendy, men i alle fall klassisk og pent kledd og går jeg konsekvent i høye hæler, flotte kåper vinter som sommer. Om det taler for eller i mot vogna derimot vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 4d13d...395
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi har emmaljunga fordi den passet våre behov! :) har city cross og syns ikke den den er tung i det hele tatt! Venninner som har prøvd den har alle kommentert at den er så lett! :) Sportsvogndelen ser litt rar ut, men vi kjøpte ikke på grunn av hvordan den ser ut, men på grunn av det var den beste av de vi prøvde! Er enig i at de store mondial modellene ser veldig voldsomme ut, spesielt de i leatherette! De blir litt for tacky for min del!

Vi bor forresten i Bergen sentrum! Jeg syns den fungerer veldig godt her! Bedre med den enn en trehjuling på brostein f.eks! Dessuten går vi mye på grusvei på turer rundt omkring i fjellene og har ikke hatt problemer noen plass! For oss er det en allrounder! Men skal sies at jeg ikke er typen som går rundt på kjøpesentre med barnevogn! :)

Endret av VeoVeo
Skrevet

Har Emmaljunga vi og, nitro city. Er da ikke alle Emmaljungaer som er store og tunge?

Vår er superlett, liten og har svingbare forhjul.

Det ER jo gode vogner, klart folk kjøper de da? Av 9 stk på barselgruppa mi var vi forresten bare 2 med Ej. Resten var en salig blanding av Simo (Da snakker vi traktor), Brio, tfk and so on.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke Emmaljunga :nigo: syns ikke de er noe fine, blir for store og klumpete for min del.

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Jeg aner ikke merke jeg har på den vogna jeg bruker nå engang.

Skrevet

Jeg har Emmaljunga Nitro Cit og det er i høyeste grad en byvogn. Den har små svingbare framhjul som er helt supre på asfalt og på kjøpesentre, og den egner seg ikke i det hele tatt for hverken grusveier eller snø. Jeg hivet den lett inn i bagasjerommet uten å ta den fra hverandre og jeg kan glatt snu sportsvogna med min 9 kilo tunge gutt oppi uten problemer. Tror enkelte av de som kritiserer her ikke kjenner alle de forskjellige modellene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en city cross som jeg er veldig fornøyd med. Den er ikke stor og klumpete sånn som mondial og edge duo. Den er lett, god å trille, lun, god å ligge i og veldig stabil. Eneste minuset er at når det er dyp snø så kommer hjulene til kort, da skulle jeg hatt lufthjul. Men det er bare få ganger det har snødd så konstant at brøytebilen ikke har rukket å brøyte før vi har trillet tur.

Jeg ble faktisk også mer og mer fornøyd når jeg så hvor mange punkter min venninnes tfk kom til kort på. Joda den er liten (men ikke så liten), det er supert med lufthjul og i visse situasjoner svingbare hjul, men det er mye med den som er tungvint. Sånn som det glidelås-systemet for å få ned ryggen, den knøttlille bagen som gutten vokste i fra før han ble fem måneder (måtte jo ha plass til vinterposen), sittedelen som ikke kan være vendt mot triller, det lille lasteplanet, ikke minst at den er langt fra så lun som min vogn

Kunne aldri hatt det vogna. :)

Derimot har jeg en mini city som er en liten bytrille på tre hjul. Den brukes i byen og på ferie, men når vi skal trille tur så tar vi hovedvogna fortsatt :)

Skrevet

Hvorfor så mange har Emmaljunga vogn?

Her hadde jeg rett og slett tatt en skikkelig råsjangs og gjettet på at det var en god vogn.

Men det er jo typisk hipstere at alt som er populært er harry. Ja, ass, skikkelig blodharry med en barnevogn som mange har. Akkurat som at folk med Toyota er sinnssykt harry som ikke heller kjøper seg en undergrown PæresjøDriverCar i fargen himmelfallen, dekorert med døde engler og metallboksslep.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig i at Emmaljunga er hipstervogn, heller Bugaboo osv. Jeg likte utseendet på Emmaljunga best når jeg begynte å se på vogner, i tillegg passer det godt med en stor og robust vogn for oss. Jeg følte virkelig vi hadde en traktor i vinter når vi var på trilletur på ubrøytede veier.

Jeg kjøpte en brukt Emmaljunga Egde Duo og er strålende fornøyd, eneste negative hittil er at selene i sportsdelen er altfor høyt opp for babyen når vi byttet fra bagdelen. Og vi byttet fordi babyen hadde blitt for lang ved 8 mnd.

Anonymous poster hash: 1d5f8...0f3
Skrevet

Vi har to vogner. Emmaljunga i barnehagen og Easywalker hjemme. Perfekt kombinasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en brukt Emmaljunga Egde Duo og er strålende fornøyd, eneste negative hittil er at selene i sportsdelen er altfor høyt opp for babyen når vi byttet fra bagdelen. Og vi byttet fordi babyen hadde blitt for lang ved 8 mnd.

Anonymous poster hash: 1d5f8...0f3

Off topic: Bare et tips, jeg bruker lammeksinn med åpning til seler hvor åpningen sitter mye lenger nede, på den måten kommer selene lenger ned og passer mye bedre når barnet er lite. Det har fungert helt fint å ha lammeskinnet i vogna om sommeren også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte Emmaljunga City Cross pga at vi bodde i tredje etasje i bygård uten heis, og måtta dra vogna opp og ned hver dag. Da gikk vi for en liten og lett vogn, og jeg var kjempefornøyd med vogna og bagen.

Sportsvogndelen, derimot, som vi begynte å bruke da bagen var for liten.... den synes jeg er SVÆRT upraktisk. Stor og slaskete, som TS sier i første innlegget, det er alt for mye tøy/stoff der, som slenger hit og dit i vinden. Skal visst kunne festes med to kroker i en stang bak, men krokene er så altfor store, og glipper opp igjen et par sekund etter at de er blitt festet. Og don't get me started om regntrekket... det var som en gigantisk poncho uten form, som blåste hit og dit i vinden. Men nå har det visst kommet bedre regntrekk, som er mer formsydd til vognene. Vi fikk med oss et slikt da sportsvogndelen var til reparasjon (garantien har vi fått bruk for et par ganger på den).

Er veldig fornøyd med city cross bagen, men ikke med sportsvogndelen. Så vi har stort sett brukt reisetrilla når bagen ble for liten.

Anonymous poster hash: 8e4e2...6d7
Skrevet

Off topic: Bare et tips, jeg bruker lammeksinn med åpning til seler hvor åpningen sitter mye lenger nede, på den måten kommer selene lenger ned og passer mye bedre når barnet er lite. Det har fungert helt fint å ha lammeskinnet i vogna om sommeren også.

Nei, alle babyer kan ikke ha lammeskinn om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle babyer kan ikke ha lammeskinn om sommeren.

Sier jeg at alle kan det? Nei, jeg kommer med tips om hva som funker for oss. Det står aldri at "dette kan alle gjøre, det passer for alle babyer"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hva er en trendy vogn da? Stokke? For de er jo ikke harry i det hele tatt liksom... For det er jo ikke harry å ha en vogn som bare kan brukes på kjøpesentere og på feide fortauer...

En annen ting er at enkelte av trehjulingene ikke kommer inn på de gamle trikkene i Oslo, de er rett og slett for breie.

Jeg har selv en City Cross og er kjempefornøyd med den. Jeg synes Emmaljunga har de fineste vongene, mye finere enn trehjulingene!

Anonymous poster hash: 49592...6c8
  • Liker 2
Skrevet

Sier jeg at alle kan det? Nei, jeg kommer med tips om hva som funker for oss. Det står aldri at "dette kan alle gjøre, det passer for alle babyer"

Det var ikke sånn jeg mente det heller, ser at setningen min ble formulert veldig dårlig. Beklager :)

Skrevet

At emmaljunga vogner er harry, det var nytt for meg.. Jeg har city cross i Marineblå og min svigerinne har den i lyst skinn.. De fleste jeg kjenner som har denne vogna, er pene, moteriktige damer ;)

Det skal seiest at jeg bor på bygda, så vi hadde behov for en allsidig vogn. Vognen måtte vere robust, samtidig som den ikke var for voldsom og tung.
Jeg har vert kjempefornøyd med vogna vår. Det er en av de letteste vognene i sin klasse, pen og se på, gjennomgående god kvaltitet, og stødig for ulendt terreng.

City Crossen egner seg ikke så godt til å gå på butikker med, da blir den litt stor og klumpete... Til det formålet har vi en Babyjogger city mini, den fungerer utmerket som bytrille!

AnonymBruker
Skrevet

Har Emmaljunga vi og, nitro city. Er da ikke alle Emmaljungaer som er store og tunge?

Vår er superlett, liten og har svingbare forhjul.

Det ER jo gode vogner, klart folk kjøper de da? Av 9 stk på barselgruppa mi var vi forresten bare 2 med Ej. Resten var en salig blanding av Simo (Da snakker vi traktor), Brio, tfk and so on.

Vi har også Nitro City og skjønner ikke helt beskrivelsen til TS om at Emmaljunga er store og tunge?

Den er jo superlett!

Og hvorfor alle har Emmaljunga er jo fordi de er en av de beste vognene! Hvorfor skal man bry seg om at "alle andre" har det? Skal man heller velge trendvogn forran behov og kvalitet? Bare fordi det er kulere?

Anonymous poster hash: 6b61b...06e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 Emmaljunga vogner.

Emmaljunga Derby 1989 modell

Emmaljunga Viking 1995 modell

Emmaljunga Lowrider 1997 modell

Emmaljunga Spider 2012 modell

Anonymous poster hash: 713d8...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...