Gå til innhold

Drømmeyrke


Lilleulv_

Anbefalte innlegg

Lærer. Eller teknisk support som jeg driver på med nå. Jeg liker at det er spennende, utfordrende og at jeg får brukt hjernen min litt. :) Jeg har jo utdanning slik at jeg kan bli lærer, men enn så lenge velger jeg teknisk support pga interesse.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jobb der jeg fikk reise nye steder for å lære mye nytt. Kanskje en type konsulent som reiser rundt og samler inn informasjon og data om alt og ingenting.

En uke i London for å se på kaffepause kultur, deretter en uke i Paris for å se på cafè live, også to uker i Tokyo for å se hvordan de klarer å få så mange mennesker effektivt på jobb hver dag.

Men den jobben tror jeg ikke helt finnes, men den burde kanskje det i en globalisert verden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jobb der jeg fikk reise nye steder for å lære mye nytt. Kanskje en type konsulent som reiser rundt og samler inn informasjon og data om alt og ingenting.

En uke i London for å se på kaffepause kultur, deretter en uke i Paris for å se på cafè live, også to uker i Tokyo for å se hvordan de klarer å få så mange mennesker effektivt på jobb hver dag.

Men den jobben tror jeg ikke helt finnes, men den burde kanskje det i en globalisert verden...

Tror dette høres ut som reisejournalist/reporter! :biggrin: så tror det finnes!

Anonymous poster hash: 3bcc3...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette høres ut som reisejournalist/reporter! :biggrin: så tror det finnes!

Anonymous poster hash: 3bcc3...928

Nja ikke direkte, mer for ett konsulent selskap også trenger man data på alt mulig, ikke bare firmakultur andre steder, men og data som er tilgjengelig på nett, statestikk og slikt.

Men jeg skulle overlevd som reisejournalist og;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hva som helst? Da ville jeg blitt berider :) Og siden dette er drømmer der jeg så klart ikke ville hatt konkurransenerver kunne jeg vært sprangrytter og deltatt i store konkurranser også.

Ellers og bittelitt mer realistisk... Tekstforfatter et eller annet sted hvor jeg kunne utgjort en forskjell. I en dyrevernsforening eller naturvernsforening, for eksempel. Enda mer realistisk - informasjonsmedarbeider et sted med morsomme arbeidsoppgaver. Håper jeg får til det siste der etter hvert :)

Hadde vært gøy å være utenrikskorrespondent i USA også, men det er litt for skummelt altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.... Jeg glemte at jeg har lyst til å bli barnebokforfatter, men jeg har teksten til første bok liggende klar og har iblant lurt på om jeg skal alliere meg med en kunstnervenn som kan illustrere og så sender vi den til noen forlag.

Eventuelt så kunne min sønn på 8 fått illustrere, han er påfallende genial til å tegne, noe alle kommenterer, men så jobber han mye med " streken" sin også helt på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baker/konditor eller profesjonell hundetrener tror jeg at hadde vært skikkelig koselig å drive med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Translatør (/tolk)!!

Har så lyst til å bli det, men lønnen er så usikker.. "/



Anonymous poster hash: b2010...1ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Forfatter, kunstner, sosialantropolog, religionshistoriker, redaktør. Det er så mye jeg kunne ha vært.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utdanningene som skal til for mitt drømmeyrke, men mangler kapitalen og gidder ikke jobbe meg ihjel for å holde hodet over vannet ( for det har jeg gjort før som næringsdrivende)

Mitt drømmeyrke, ville vært å bygge opp småbruket jeg bor på, til å bli besøkshage/ besøksgård som kunne ta i mot grupper. - Gjerne i tilknytning til barnehage, skole, eldresenter, foreningerog lignende.

Vi kunne tilbydd - leir for familier, små kurs i hagebruk, bake brød i steinovn, rekreasjon i hageområdet,være sammen med dyr, plukke egg, matlaging med bruk av ville vekster og tradisjonsplanter ( alt fra å lage garn av nesler, plantefarging, +++) ta opp potet og grønnsaker. Bor bare 50-100 meter fra havet, så fiske og bruk av båt ville vært en naturlig del. Nå kreves det omtrent 3-5 stykker og en del kapital for å lage noe slikt, så jeg gidder rett og slett ikke. Hadde noen gitt meg 5-10 millioner, hadde jeg derimot hoppet i det!

Drømmejobben! Håper du får anledning til å få til dette :) Har du sjekket muligheter for tilskudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kunne jobbet med hva som helst, uavhengig av lønn, hva kunne du tenke deg å drive med? Hvis du fikk tilbud om omskolering, hva hadde du valgt? Hva finnes det egentlig av muligheter, som kanskje er litt utenom det vanlige?

Jeg ville vært hushai, drømmen min er å eie et kvartal her i Oslo og drive med utleie. Da kan man tjene grovt med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først og fremst jobbet noe med dyr - spesielt hund og/eller hest. Har tenkt på videreutdanning innen dyreassistert terapi, så det kan vel bli realistisk også :wink:

Men da jeg var tenåring ville jeg bli trommeslager. Har fremdeles trommesett, og underviser litt - men ellers er jeg for gammel og skral til dette nå :sukk:

Ellers angrer jeg innimellom på at jeg ikke ble bibliotekar som ønsket var da jeg var 21.

Dyr, musikk og bøker er min lidenskap med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forfatter, poet, kunstner, modell og skuespillerinne, som alle kan trekkes til mine egne prosjekter. Selvsagt skal det være innen skrekkromantikk i ekte, gammel stil; min drøm er å vise verden at skrekksjangeren enda har mer å by på enn halvkjipe karakterer og forutsigbare seriemordere! Ikke minst også at det stygge ikke nødvendigvis er så stygt likevel, selv om vi lever i en verden hvor alt skal være så jævla "picture perfect."

Ved siden av ville jeg også jobbet med mer filosofiske aspekter av livet og kanskje fått meg et navn innenfor det. Jeg har så mange tanker rundt mennesket, historie, kultur, religion og verden generelt; det ville vært fantastisk å kunne dykket ordentlig dypt ned i emnene og skrive om det! Det er så innmari mye sprøyt gående hvor folk leter forgjeves etter en mening og på død og liv skal tolke alt; jeg ønsker å finne en retning bestående av jordisk harmoni; ikke svada.



Anonymous poster hash: 7e79f...36f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmejobben! Håper du får anledning til å få til dette :) Har du sjekket muligheter for tilskudd?

Har ikke sjekket tilskudd, men kommer til å fjøre det om det vlir aktiuelt.

Foreløpig har jeg som mål å bygge opp hagen så bra at den kan bli besøkshage, selv om den ikke nødvendigvis blir brukt så mye som det. Vi har forresten en gammel privat kirkegård på eiendommen, som trenger en solid opprensking av kratt. Ingen har gjort noe særlig der på mange, mange år.

Steinovn har vi uansett planer om en gang i nær fremtid fordi vi liker å gjøre ting utendørs ( og bare tenk å kunne steke en pizza på 3 minutter, elle rå bake 12 brød samtidig!) og noen få høner er et prosjekt jeg kommer til å overtale mannen til å være enig i, før eller senere ;)

Bor bare 300 meter fra en skole og mindre enn en kilometer unna en batnehage, så jeg har jo potensielle brukere i nærheten. Kunne godt tenkt meg å gjøre dette i svært liten skala og ta i mot gjester på bestilling en gang i uka, deler av året, mens jeg f.eks har 60 - 80% stilling som pedleder.

Men å satse helt og fullt på en gang, har jeg ikke nerver eller overskudd til ;)

Edit: når jeg så alle tastaturfeilene, kom jeg på at jeg nok burde gå å få i meg litt mat, så hodet fungerer som det skal igjen ;)

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg først og fremst jobbet noe med dyr - spesielt hund og/eller hest. Har tenkt på videreutdanning innen dyreassistert terapi, så det kan vel bli realistisk også :wink:

)

Jeg lurte faktisk også litt på om jeg skulle ta et år på umb, med dyreassistert terapi. Akkurat nå er det ikke aktuelt pga små barn og en mann som reiser mye, men jeg innbiller meg at det var samlingsbasert, så det skulle ikke være umulig i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket tilskudd, men kommer til å fjøre det om det vlir aktiuelt.

Foreløpig har jeg som mål å bygge opp hagen så bra at den kan bli besøkshage, selv om den ikke nødvendigvis blir brukt så mye som det. Vi har forresten en gammel privat kirkegård på eiendommen, som trenger en solid opprensking av kratt. Ingen har gjort noe særlig der på mange, mange år.

Steinovn har vi uansett planer om en gang i nær fremtid fordi vi liker å gjøre ting utendørs ( og bare tenk å kunne steke en pizza på 3 minutter, elle rå bake 12 brød samtidig!) og noen få høner er et prosjekt jeg kommer til å overtale mannen til å være enig i, før eller senere ;)

Bor bare 300 meter fra en skole og mindre enn en kilometer unna en batnehage, så jeg har jo potensielle brukere i nærheten. Kunne godt tenkt meg å gjøre dette i svært liten skala og ta i mot gjester på bestilling en gang i uka, deler av året, mens jeg f.eks har 60 - 80% stilling som pedleder.

Men å satse helt og fullt på en gang, har jeg ikke nerver eller overskudd til ;)

Edit: når jeg så alle tastaturfeilene, kom jeg på at jeg nok burde gå å få i meg litt mat, så hodet fungerer som det skal igjen ;)

Kjenner jeg blir litt misunnelig ( :fnise: ), men skjønner veldig godt at man må ha is i magen og overskudd for å få til dette slik du ønsker. På en annen side tror jeg virkelig det er marked for dette, og ønsker lassevis med lykke til - med drømmer, planlegging, og kanskje gjennomføring :) :)

Endret av Ingeborg!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurte faktisk også litt på om jeg skulle ta et år på umb, med dyreassistert terapi. Akkurat nå er det ikke aktuelt pga små barn og en mann som reiser mye, men jeg innbiller meg at det var samlingsbasert, så det skulle ikke være umulig i fremtiden.

Er UMB jeg har sett på også - er samlingsbasert ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha utkjempet mang en hard kamp med medfølgende blod, svette og tårer har jeg endelig fått det jeg trodde var drømmejobben.

Så feil kan man ta.

Nja, jobben er jo helt rå, men arbeidstidene og reisingen har jeg fått nok av.

Nå om dagen drømmer jeg om en jobb innen min egen formueforvaltning, dog etter at vikinglottoen har gått inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonde, dessverre er alle gårdene så dyre i mitt område.



Anonymous poster hash: 222cc...97d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...