Gå til innhold

Drømmeyrke


Lilleulv_

Anbefalte innlegg

Hvis du kunne jobbet med hva som helst, uavhengig av lønn, hva kunne du tenke deg å drive med? Hvis du fikk tilbud om omskolering, hva hadde du valgt? Hva finnes det egentlig av muligheter, som kanskje er litt utenom det vanlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arkitekt ^^

Men i det store og hele så er jeg fornøyd så lenge jeg jobber med å utarbeide løsninger. Syntes det er knallartig å snu på ting, enten på en dataskjerm eller inne i hodet mitt. Prøve noe, vrake det og prøve igjen til det du sitter igjen med er helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue, selvfølgelig ^^

Anonymous poster hash: 8e47f...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marinbiolog med hovedfokus på haier har alltid vært drømmeyrket. Dessverre er ikke jobbutsiktene innen marinbiologi i Norge så veldig gode, og man hadde vel heller endt opp med noe miljøgreier eller lærer :kvalm: .. Heldigvis har jeg de senere årene funnet et nytt drømmeyrke. :bolledeig: Heldigvis er jeg på vei mot målet, begynner på 2. året på medisin i Oslo nå! :strix:

Endret av Feline_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

interiørdesigner :rodmer: som jeg også utdanner meg til! eller ser det mange yrker som er spennende: arkitekt, arkeolog, fotograf, grafisk designer, klesdesigner, journalist, sosionom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid beundret skikkelig kreative folk! Det er så imponerende :laugh: Sikker fordi jeg er så utrolig lite kreativ selv :danse: Hadde jeg hatt et snev så tror jeg arkitekt hadde vært kjempespennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utdanningene som skal til for mitt drømmeyrke, men mangler kapitalen og gidder ikke jobbe meg ihjel for å holde hodet over vannet ( for det har jeg gjort før som næringsdrivende)

Mitt drømmeyrke, ville vært å bygge opp småbruket jeg bor på, til å bli besøkshage/ besøksgård som kunne ta i mot grupper. - Gjerne i tilknytning til barnehage, skole, eldresenter, foreningerog lignende.

Vi kunne tilbydd - leir for familier, små kurs i hagebruk, bake brød i steinovn, rekreasjon i hageområdet,være sammen med dyr, plukke egg, matlaging med bruk av ville vekster og tradisjonsplanter ( alt fra å lage garn av nesler, plantefarging, +++) ta opp potet og grønnsaker. Bor bare 50-100 meter fra havet, så fiske og bruk av båt ville vært en naturlig del. Nå kreves det omtrent 3-5 stykker og en del kapital for å lage noe slikt, så jeg gidder rett og slett ikke. Hadde noen gitt meg 5-10 millioner, hadde jeg derimot hoppet i det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg jobber i drømmeyrket mitt (lege og forsker), men hadde jeg kunnet ville jeg gjerne hatt et yrke hvor jeg kunne kombinert det jeg gjør nå med å være regissør på et teater, komponist, forfatter og drevet en kattekafé.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg jobber i drømmeyrket mitt (lege og forsker), men hadde jeg kunnet ville jeg gjerne hatt et yrke hvor jeg kunne kombinert det jeg gjør nå med å være regissør på et teater, komponist, forfatter og drevet en kattekafé.

jeg hadde garanter bestilt legetime hos deg om jeg kunne få god kaffe og en liten teatersnutt på kjøpet!:)

" Helseteateret kaffebar og legehjelp"

Edit: jeg leste kaffekafe, men nå så jeg at det sto kattekafe. Hadde uansett likt kombinasjonen med katter, så det gjør ingen forandring. :)

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne gjerne drevet en liten nisjebutikk med økologiske hudpleieprodukter. Men det er alt for dyrt å starte noe sånt også spørs det om man overlever eller må legge ned innen det første året.



Anonymous poster hash: 0c8e9...19c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å teste nye spill :laugh: Lurer på om noen har det som jobb?

Jada, til og med ganske greit betalt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg hadde garanter bestilt legetime hos deg om jeg kunne få god kaffe og en liten teatersnutt på kjøpet!:)

" Helseteateret kaffebar og legehjelp"

Edit: jeg leste kaffekafe, men nå så jeg at det sto kattekafe. Hadde uansett likt kombinasjonen med katter, så det gjør ingen forandring. :)

Så flott! Da har jeg i hvert fall én kunde/pasient hvis det blir en realitet. Jeg tror i hvert fall at det kunne gitt en ekstra helsegevinst - å klappe katter er vist å ha en viss blodtrykkssenkende effekt, og teater føler jeg er godt for sjelen og psyken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, til og med ganske greit betalt. ;)

:-o Hvilken utdanning snakker man da? Kanskje jeg kan slå to fluer i en smekk; bli spilltester OG slippe å skrive ferdig masteroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen drømmeyrker jeg kan komme på: forfatter, skribent, førerhundtrener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-o Hvilken utdanning snakker man da? Kanskje jeg kan slå to fluer i en smekk; bli spilltester OG slippe å skrive ferdig masteroppgaven.

Usikker ;) Men det finnes noen hundre her i verden som jobber fulltid som spilltestere. Tror ikke det er noen i Norge da, men mulig at Funcom har noen. Det sagt vil nok Funcom's spilltestere være ansatt i USA. Og hvem vil liksom jobbe for det konkursboet? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...