Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Etter snart 4 uker på lavkarbo, har jeg merket at dersom jeg spiser noe med høyt karbohydratinnhold (har skjedd ved etpar tilfeller pga feriebesøk osv), så blir jeg utrolig sulten senere samme dag og dagen etter. Så lenge jeg holder meg til lavkarbokost, holder jeg meg imidlertid god og mett på 2-3 måltider om dagen. Jeg er klar over at dette er noe av poenget med lavkarbo, men er det slik at et lavkarbokosthold gjør at man ikke "tåler2 karbohydratrik mat lenger? Eller blir det bare mer merkbart fordi man er blitt vant til å ikke føle sult/sug på samme måte som før?
Gjest Funky Punk Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Ingen aning. Om jeg spiser mat med mye karbo i seg, brødskiver, poteter etc, så merker jeg iallefall at jeg blir fort sulten igjen, men da er jeg bare sugen på mat med karbs i. Blir også veldig dårlig i magen lår jeg spiser mye karbs også
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 (endret) Karbohydrater setter igang prosesser i kroppen som fremmer sult og/eller gir ubehagelige svingninger i blodsukkeret. Du blir "avhengig" av å spise ofte for å føle deg vel (grovt forenklet). Endret 29. juli 2013 av Løvetanten
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Karbohydrater setter igang prosesser i kroppen som fremmer sult og/eller gir ubehagelige svingninger i blodsukkeret. Du blir "avhengig" av å spise ofte for å føle deg vel (grovt forenklet). Ja, jeg vet det, men jeg synes det var påfallende hvor godt jeg merker det nå i forhold til før jeg la om til lavkarbo.
Redbull Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 Ja, jeg vet det, men jeg synes det var påfallende hvor godt jeg merker det nå i forhold til før jeg la om til lavkarbo. På lavkarbo er du jo vant med å være mett på 2-3 måltider, rekner ikke med du var vant med det før du la om kosten.
Løvetanten Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Ja, jeg vet det, men jeg synes det var påfallende hvor godt jeg merker det nå i forhold til før jeg la om til lavkarbo. Der er fordi du nå vet hvordan det kjennes ut når kroppen er i balanse Det er som forskjellen mellom å ha på seg et par behagelige og et par ubehagelige sko... (eller noe sånt)
Sugerøret Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 samme har jeg opplevd . Spiste grandiosa pga latskap for noen uker siden. Ble mett av 2 pizzastykker,men skrubbsulten kort tid etterpå. Slik var hele kvelden. Fytte katta det var ikke gøy Med lavkarbo og mer fett ,så spiser jeg ca 3 ganger om dagen.Og da er det mange timer mellom hvert måltid. Sultfølelsen oppleves også annerledes enn på høykarbo.
Supraspinatus Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Tipper du var slik før også. Du la bare ikke merke til det. Jeg kjenner folk som har spist korn hele livet, kuttet det, og først da oppdaget hvor mye bedre det kunne bli. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 så flink du er! jeg klarte meg 2 dager på lavkarbo.. Anonymous poster hash: 50c1f...d61
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 På lavkarbo er du jo vant med å være mett på 2-3 måltider, rekner ikke med du var vant med det før du la om kosten. Nei, det stemmer det, spiste vanligvis 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider før
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Der er fordi du nå vet hvordan det kjennes ut når kroppen er i balanse Det er som forskjellen mellom å ha på seg et par behagelige og et par ubehagelige sko... (eller noe sånt) Det var i grunnen en veldig bra måte å beskrive det på
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 samme har jeg opplevd . Spiste grandiosa pga latskap for noen uker siden. Ble mett av 2 pizzastykker,men skrubbsulten kort tid etterpå. Slik var hele kvelden. Fytte katta det var ikke gøy Med lavkarbo og mer fett ,så spiser jeg ca 3 ganger om dagen.Og da er det mange timer mellom hvert måltid. Sultfølelsen oppleves også annerledes enn på høykarbo. Ja, enig, sultfølelsen er helt annerledes på lavkarbo. Jeg kan godt kjenne at jeg er sulten, men jeg må ikke ha mat med en gang sånn som jeg måtte tidligere. Og så er det så deilig at alt som heter søtsug er så godt som borte!
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Tipper du var slik før også. Du la bare ikke merke til det. Jeg kjenner folk som har spist korn hele livet, kuttet det, og først da oppdaget hvor mye bedre det kunne bli. Det er definitivt bedre uten korn, ja
Gjest Nanne70 Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 så flink du er! jeg klarte meg 2 dager på lavkarbo.. Anonymous poster hash: 50c1f...d61 Tusen takk, men jeg føler meg ikke spesielt flink - jeg trives veldig godt med dette, jeg Etter å ha vært jojoslanker i x antall år med lange perioder med lavkalori avbrutt av kortere perioder med overspising, er det deilig å spise ordentlig, god og smakfull mat som holder meg mett lenge, og ikke minst slippe å telle kalorier Og deilig å slippe søtsuget.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 så flink du er! jeg klarte meg 2 dager på lavkarbo.. Anonymous poster hash: 50c1f...d61 Da ga du jo opp rett før det fine med lavkarbo rakk å begynne. De første dagene er ubehagelige for nesten alle. Mange blir veldig uvel og slappe og sultne osv. Men når kroppen har fått noen dager på å omstille seg, er det en helt annen verden! Anonymous poster hash: a6f01...202 3
Gjest Funky Punk Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Ja, enig, sultfølelsen er helt annerledes på lavkarbo. Jeg kan godt kjenne at jeg er sulten, men jeg må ikke ha mat med en gang sånn som jeg måtte tidligere. Og så er det så deilig at alt som heter søtsug er så godt som borte! Det syns jeg er deilig også. Når jeg kjenner at jeg er sulten, så kan jeg fint vente til jeg kommer hjem, lage middag og så spise. Når jeg spiste karbohydrater så var det slik at når jeg kjente sulten komme så måtte jeg ha mat med en gang. Hadde voldsomt søtsug den første tiden når jeg begynte på lavkarbo, men nå er den så og si borte. Merker litt sug rett før jeg skal ha mensen, men da lager jeg litt ostechips, evnt unner meg litt pommes, så blir suget borte fort igjen.
@Maja Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Er så enig i det mes sultfølelsen. Blei itdligare nesten krakilsk når eg var sulten, måtte ha mat med ein gang og det var best at ingen irriterte meg før eg fekk mat. No kjenner eg at eg er sulten, men det er ingen krise verken for humør eller energi om det går ein time eller to til eg får mat.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Signerer alle. Jeg har vært typen som har måttet planlegge dagen så jeg er sikker på at jeg har kunnet få mat jevnlig, alltid gått med banan i veska for å ikke svime av osv. Nå med lavkarbo derimot har jeg også fått et nytt liv. Nesten kjedelig da, har jo mista helt sug og matlyst Anonymous poster hash: 88602...3b2
MilleVanille Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Kjenner meg igjen i alt som skrives her selv!
Gjest Sengaia Skrevet 30. juli 2013 #20 Skrevet 30. juli 2013 Hva med energi til trening? Jeg merker at musklene er vissne og slitne fort... muskler vil ha sukker...? Tenkte nå fremover å spise litt karbo før trening...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå