Gå til innhold

Trekant - Nå har vi hatt det!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg tror - gjest - at respekten er nødt til å gå begge veier....:

Selvfølgelig!!!

Du kan trygt si at - for meg var det slik og sånn - men du kan ikke med det definere alle andre sine opplevelser. Jeg regner med at det er det både Gamle Alex og Anti-gjest etterlyser. :

Jeg kan ikke si hvordan noe er for meg dersom jeg ikke har prøvd det..!

Jeg forsøker ikke å "definerer" andres oppleverser. Jeg bare tror at selv de som føler at trekant er positiv for forholdet vil få negative konsekvenser for forholdet. Dette er noe jeg tror, og det kan ingen hindre meg i å tro. Uansett hvor mange som forteller om sine positive erfaringer, så tror jeg at dette er usunt. Akkurat som uansett hvor mange som forteller meg om positive erfaringer med andre ting jeg er skeptisk til, ikke vil kunne få meg til å tro at det ikke finne negative effekter av det de forteller om!

Dette er noe jeg tror! Dette er ikke et syen jeg forsøker å prakke på andre! Det er bare noe jeg forlanger å fortsette å tro!

Skjønner godt at det blir religionskrig i verden når folk har så store problemer med å akseptere at andre tror noe annet enn dem!

For meg kan du mener hva du vil - jeg er uenig med deg :ler:

Ypperlig innstilling! Skulle ønske vi kunne holde på den tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
jeg gir opp

Her er respekt for dine meninger

Her er asksept

Er det greit nå :roll: :o

Tusen takk! Var det virkelig så vanskelig?

Jeg aksepterer og respekter alle dine meninger også.. Selvfølgelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-Gjest

De fleste aksepterer teorien om at jorda er rund, men det er fullt lovlig å tviholde på en tro om at den er flat. Selv om svært mange VET at vedkommende tar feil i sin tro.

Gjest har bestemt seg for at jorda er flat. Vi andre kan ikke endre den troen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gjest har bestemt seg for at jorda er flat. Vi andre kan ikke endre den troen.

Selv om det ikke akkurat er at jorda er flat jeg vet at jeg tror på, så er det jo fint at du skjønner at du ikke kan endre min oppfating!

Men i motsetning til spørsmålet om jordas form, er det er ikke et riktig og feil svar spørsmål vi diskuterer nå, derfor kan ingen påstå å ha et objektivt riktigere svar enn andre. Det vi diskuterer nå er som religion; vi må bare tro og mene... etter beste evne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ingen her som sier at du ikke får lov til å fortsette og tro det du tror vel?

Men du kverner og kverner på det samme hele tiden, og dermed kjennes det som om du prøver å få uttrykt deg så vi skjønner at du faktisk har rett i det du tror.

Men jeg er ikke enig i det du tror. For noen - ja, sikkert ikke bra, men da hadde det ikke gått bra med dem uansett for da er noe galt i utgangspunktet. For andre fungerer det helt greit og uten problemer. Jeg kjenner par som har vært gift med hverandre lenge, sølvbryllup foreløpig, de swinger og de er veldig glade i hverandre og har stor respekt for hverandre og samlivet sitt. Ingen av dem ville gått ut og vært utro, swingingen har ingen ting med det å gjøre.

Er den ene parten sjalu, så vil ikke swinging gjøre noe godt for forholdet, men et par som er hundreogti prosent trygge på hverandre og sitt seksuelle forhold, og ikke kjenner sjalusi i settingen, er det rett og slett problemfritt. Enten du tror det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke si hvordan noe er for meg dersom jeg ikke har prøvd det..!

Jeg forsøker ikke å "definerer" andres oppleverser. Jeg bare tror at selv de som føler at trekant er positiv for forholdet vil få negative konsekvenser for forholdet. Dette er noe jeg tror, og det kan ingen hindre meg i å tro. Uansett hvor mange som forteller om sine positive erfaringer, så tror jeg at dette er usunt. Akkurat som uansett hvor mange som forteller meg om positive erfaringer med andre ting jeg er skeptisk til, ikke vil kunne få meg til å tro at det ikke finne negative effekter av det de forteller om!

Dette er noe jeg tror! Dette er ikke et syen jeg forsøker å prakke på andre! Det er bare noe jeg forlanger å fortsette å tro!:

Så du uttaler deg bombastisk om noe du ikke har noen erfaring med? Til tross for at andre - men konkret erfaring - sier det motsatte?

OK... :o

Klart du skal få tro det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

[quote="anonym

Tusen takk! Var det virkelig så vanskelig?

Jeg aksepterer og respekter alle dine meninger også.. Selvfølgelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
- betyr det at du kutter ut

Jeg kutter ut i det ingen lenger angriper meg.. i så måte kan "antigjest" her bli ett problem.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ingen her som sier at du ikke får lov til å fortsette og tro det du tror vel?.

Jo! Hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke vært noe problem!!

Jeg har aldese ikke "kvernet og kvernet"! Alt jeg har gjort er å forsvar meg hver gang jeg er blitt angerpet! (bortsett fra de første innleggene der jeg presantere mitt syn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
:o :skyter-gjest-med-kanon-smiley:

*lister seg ut igjen*

:hoho: En sånn smiley vil jeg ha

( Nå blir jeg sikkert populær :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Så du uttaler deg bombastisk om noe du ikke har noen erfaring med? Til tross for at andre - men konkret erfaring - sier det motsatte?

OK... :o

Klart du skal få tro det... :ler:

Jeg bare har en teoretisk oppfatning som bygger på mitt syn på forhold og på min menneskeoppfatning, som tilsier at trekant virker negativt på forhold!

Dette er bare en generell oppfatning jeg har.. og som jeg ikke forsøker å prakke på andre.. kan ikke forstå hvorfor du da kaller det "bombastisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-Gjest
det er ikke et riktig og feil svar spørsmål vi diskuterer nå' date=' derfor kan ingen påstå å ha et objektivt riktigere svar enn andre.[/quote']

Det som skiller deg, gjest, fra mange av oss andre, er at vi selv har erfart at du ikke har rett, mens du mangler erfaring, og likeledes troverdighet, når du uttaler deg.

En ganske vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
Det som skiller deg' date=' gjest, fra mange av oss andre, er at [b']vi selv har erfart at du ikke har rett, mens du mangler erfaring, og likeledes troverdighet, når du uttaler deg.

En ganske vesentlig forskjell.

Med en personlig erfaring kan du bare si noe om enkelttilfeller og subjektiv oppfatning.. Du er altså ikke mer kvalifisert enn meg til å ha generelle oppfatninger om tematet

Du "antigjest" er nå den eneste som ikke signaliserer noen vilje til å akseptere at det er ok å ha ulikt syn på saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare har en teoretisk oppfatning som bygger på mitt syn på forhold og på min menneskeoppfatning, som tilsier at trekant virker negativt på forhold!

Dette er bare en generell oppfatning jeg har.. og som jeg ikke forsøker å prakke på andre.. kan ikke forstå hvorfor du da kaller det "bombastisk"

Jeg mener med det å si at du uttaler deg svært tydelig og bestemt om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
*tenker litt på det*...næh... *går ut igjen* :roll:

Unnskyld meg, men hva i alle dager er ditt formål med slike typer innlegg? Å få en alt for langt og håpløst usakelig tråd ennå lengere og mer usakelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo! Hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke vært noe problem!!

Jeg har aldese ikke "kvernet og kvernet"! Alt jeg har gjort er å forsvar meg hver gang jeg er blitt angerpet! (bortsett fra de første innleggene der jeg presantere mitt syn)

Du kan jo ikke regne med at folk ikke reagerer når du bastant hevder at ingen seriøse forhold ville hatt behov for eller tålt en trekanthendelse. I og med at det faktisk sitter mennesker der ute som er i det de mener er et bra og solid parforhold hvor de faktisk har hatt og overlevd en slik oppølevelse, så er det klart at de ikke "bare lar deg ha din mening" og ferdig med det. Selvfølgelig er det provoserende!

Greit, ha ditt syn (det er forøvrig det samme synet som jeg har- for min egen del i mitt forhold), men prøv nå å les alle innleggene her og innse at din mening kun kan gjelde for deg og ikke alle forhold i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...