Gå til innhold

Trekant - Nå har vi hatt det!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
For meg virker kombinasjonen svært streng seksualmoral/seriemonogami noe paradoksal' date=' men jeg er fullstendig klar over at denne kombinasjonen er vanlig i dag..[/quote']

Hva har det med denne tråden å gjøre?? Jeg er da slett ikke i mot mye annet enn seriemonogami.. (som sagt så kunne jeg gjerne hatt trekant selv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anti-gjest

Jeg tror at det alltid er skadelig for ekte parforhold. De "forhold" som evt ikke ville ta skade av å ha trekant er ikke det jeg vil definere som et ekte parforhold.

Så et forhold, som har vart i 18 år, og som fortsatt er sterkt og godt, og som begge av hele sitt hjerte ønsker skal vare livet ut, men der paret for 8-10 år siden valgte å praktisere trekant en periode av sitt liv, er altså et "uekte" forhold?

Innsikt, og livserfaring, ville nok hjulpet gjest ganske mye i valg av synspunkter, og litt mer nyanserte holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så et forhold' date=' som har vart i 18 år, og som fortsatt er sterkt og godt, og som begge av hele sitt hjerte ønsker skal vare livet ut, men der paret for 8-10 år siden valgte å praktisere trekant en periode av sitt liv, er altså et "uekte" forhold?[/quote']

Nei, da har de nok et ekte forhold.. Men siden de velgler å ha trekant, så ligger det nok noe å ulmer.. eller noe vil dukke opp snenere.. tror jeg!

Jeg tror nemlig ikke at dette er noe man kan gjøre uten at det får negative konsekvenser for forholdet..!

Hva er det som er så farlig for deg med at jeg tror det? Jeg kan jo ikke hindre deg i å gjøre som du vil likevel? Jeg vil bare få lov til å tro og mene det jeg tror og mener.. Please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om denne tråden er interessant, så tror jeg den blir slått av "Hvor mye er klokka nå", på "Snikk-Snakk"....den er da tross alt ganske informativ og nyttig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Selv om denne tråden er interessant' date=' så tror jeg den blir slått av "Hvor mye er klokka nå", på "Snikk-Snakk"....den er da tross alt ganske informativ og nyttig....[/quote']

Du har rett i at denne tråden verken er informativ eller nyttig. Men det er mange som står på for å sverte meg og gjøre narr av meg og vri og misstolke meg av den ene grunn at jeg er uenig med dem om ett eneste tema..

Jeg synes de skal gi seg og respektere at jeg har min mening.. Jeg syens jeg har en plikt til å si i fra om jeg har lov til å tro noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er mange som står på for å sverte meg

Ved å lese litt bakover, så finner man at det vel var du som brakte inn en sverte-kultur og respektløs holdning til andres valg, inn i tråden.

...jeg ser imidlertid at du har hatt en viss "utvikling" her, fra det at du innledningsvis konstaterte at en trekant etter begges ønske, var å definere som utroskap...

..retretten din i den definisjonen, var nok litt klokt...

...jeg har forøvrig et bestemt inntrykk av at du nå har fått sagt din mening... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
..retretten din i den definisjonen' date=' var nok litt klokt...:[/quote']

Jeg har ikke hatt en rettrett, jeg er bare blitt misstolket!

Det har jeg definitivt!

Det jeg fremdelest ikke har fått er aksept for at jeg har lov til å ha denne meningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er den samme personen. Han har bare en indre kamp med seg selv om trekant er bra for et forhold eller ikke. Å tenke for mye på det kan få enhver person til å spalte sin personlighet.

Tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg tror at det alltid er skadelig for ekte parforhold. De "forhold" som evt ikke ville ta skade av å ha trekant er ikke det jeg vil definere som et ekte parforhold. For meg er et ekte parforhold et forhold man virkelig har tro på at vil vare livet ut. Andre "forhold" vil være tidfordiv og for morro.. Da kan jo ikke trekant være så farlig.. Mulig du synes jeg er bastant, men jeg tror tilfeldigvis på det jeg tror på, da skjønner du.. (og det kan jeg vel få lov til, eller?)

Distinksjonen mellom ekte og uekte parforhold er jo et interessant grep. Du definerer rett og slett ut de parforholdene som tåler trekant ved å kalle dem uekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...