MilleVanille Skrevet 25. juli 2013 #21 Skrevet 25. juli 2013 er det Tull at det er en sammenheng mellom rasisme og fremmedfrykt? (jeg liker foresten ikke at folk siterer noen andres innlegg å skriver "Feil!", "Nei!" "Tull!", " IKKE sant!" osv....er en litt stygg "herseteknikk" synes jeg ) Haha, okei, da beklager jeg det. Mente ikke å være ufin. Det kan godt være at det er en sammenheng mellom rasisme og fremmedfrykt hos noen, så absolutt. Men de fleste jeg kjenner, som ikke er helt "for" muslimer(eller enkelte nasjonaliteter, som somaliere, øst-europeere), har som regel en konkret grunn for det. Det kan være en rekke ubehagelige opplevelser med mennesker som tilhører denne religionen, eller det kan være på grunnlag av hva religionen står for. ALLE muslimer er ikke dårlige mennesker, det vet jeg og. Jeg har ingenting i mot mennesker som er snille og gode, uavhengig av rase og religion. Som oppfører seg bra, følger regler og ikke bedriver kriminalitet. Men jeg merker at jeg generelt misliker muslimer mer enn de som ikke er muslimer. Rett og slett fordi religionen(eller mange av tradisjonene religionen ofte knyttes til) står for mye jeg mener er dårlig, og dersom dette praktiseres, blir jeg skeptisk. Da tenker jeg spesielt på kvinneundertrykkelse, i alle former. At man som kvinne skal skjule hår og hud, og dersom man ikke gjør det, oppleves det for dem som en slags invitasjon til voldtekt. Jeg klarer ikke støtte den slags. I tillegg er det mange som tyr til vold, kontra nordmenn som er av det mer rolige slaget(dette er selvfølgelig generelt, jeg vet at nordmenn kan være aggressive og). Samme med katolikker, egentlig, som er i mot abort og homofili. Jeg kommer ikke spesielt godt overens med mennesker som har totalt ulike verdier som meg selv, da jeg mener at undertrykkelse og hat mot andre legninger er fæle ting. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #22 Skrevet 26. juli 2013 Nei, bare fordomsfull. Interessant hvordan det som i noen sammenhenger kalles å være erfaringsrik i andre sammenhenger kalles fordomsfull. Anonymous poster hash: 98e71...b41 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå