Gå til innhold

vivian og Oles dagbok


viwi

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

hei viwi icon_smile.gif

du, jeg likte så godt undertøyet ditt icon_smile.gif det var jo såååå lekkert icon_wink.gif

du hvordan ser sløret ditt ut? *nysgjerrig*

god bedring håper at du har blidt bedre icon_smile.gif

*24 dager igjen, wææææ* icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Perser! Takk for hilsningen. Jo undertøyet er jeg kjempefornøyd med!!!

Jeg har dessverre ikke noe bilde av sløret mitt, men det er i 3 lag. Et laaaangt et og to kortere. Rundt alle kantene er det små små perler som er sydd i kanten.... Syns det er kjempefint jeg icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Føler du at du har kontroll? Alle nerver pent bundet sammen og kastet i skapet icon_wink.gif

Husk at du bør prøve å slappe av og nyte denne tiden. Ikke glem kjærligheten oppi alt dette, jeg tror vi jenter har lett for det.

Håper vi får se noen bilder når alt er over.

Lykke til

Klem12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har vi akkurat kommet hjem fra nordnorge hvor vi har vært i barnedåp til mitt tantebarn.. Kjekt med en pause fra jobb og bryllupsforberedelser...

Men nå er snart alt i boks. Mens vi var hjemme så sagde Ole og pappa opp bordkortene. Vi bruker bjørk som er sagd i 5 mm tykke skiver som vi så skal pynte. Så nå ligger de til tørk. De blir kjempefine..

Alt utstyret jeg skal ha på meg er kjøpt. Rett før 17 mai kjøpte jeg strømper, truse, strømpeband( som forøvrig hadde brudemarsj inkl.) og så kjøpte jeg små hårnåler med en perle på som jeg skal ha i håret.

Ole har avtalt time til prøving og henting av sine klær.

Kun 2 stk har enda ikke svart på innbydelsen.

Overnatting til gjestene er i boks.

Kaker er i boks.

Vi mangler 1 servitør.

vi har bestemt oss for hvordan sanghefte og kirkeprogram skal se ut.

tja ellers kommer je gikke på mer akkurat nå.

Imorgen er det bare 1 mnd igjen. Nå begynner det å krible. Vi gleder oss bege noe helt vanvittig og kan nesten ikke vente...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå begynner bryllupsnervene å sige på. Kjenner jeg går rundt med sommerfugler i magen ofte....

Er sånn småirritert på sydama for nå har hun utsatt hentedatoen for å hente kjolen enda en gang. tredje gange nå... icon_frown.gif Et problem er at jeg har tapt ganske mange kilo siden sist jeg var der så det kan være at hun må sy kjolen litt inn... Så nå skal jeg hente den 6 juni. 10 juni reiser jeg jo nordover-så jeg håper dette går bra altså....

Nå har vi stortsett fått plassert alle gjestene hvor de skal overnatte og bordplanen er nesten helt ferdig. Må kikke over den en gang til for å se om det ser bra ut.

E begynt å lage bordkortene-de tar jo litt tid.

Sangheftet har vi bestemt hvordan det skal være, det samme med kirkeprogrammene.

Sangen til Ole har jeg skrevet 2 vers på. Det mangler litt enda der men det kommer.

tror det var det jeg hadde å skrive for denne gangen.

Nå er det bare 26 dager igjen icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering igjen.

Nå har søstra mi lånt kakestativ fra jobben sin. Hun fikk visst det fineste- sånn tripp, trapp, tresko opplegg.

kokken har jeg snakket med og bestemt oss helt for menyen.

Til forrett blir det røkelaks med noe annet godt til

Til hovedrett blir det reinsdyrstek med fløtepoteter og smørdampede grønnsaker og viltsaus

Til dessert blir det vaniljeis med varme multer.

MMMM gleder meg allerede!!!! icon_wink.gif

Nå har jeg en dialog med vinmonopolet som skal hjelpe med å finne vin som passer til maten.

Alle gjestene har nå svart- så vi blir altså 58 voksne og 6 barn. Helt greit.

Ellers så er det enda masse småting men det kommer seg det og..

icon_smile.gificon_wink.gificon_smile.gif

Forresten så har jeg endelig fått tak i dress til mitt skjønne lille tantebarn. Fant ikke sjakett, men dress var utrolig fint det og. Han blir en stilig liten mann den dagen icon_wink.gif

viwi

-gifter meg med drømmemannen 22 juni!!!

[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-05-30 09:53 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-05-30 23:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Viwi!!

Takk for koselig hilsen i dagboka mi!! Det hjelper på å høre fra noen som har vært gjennom store deler av den planlegginga som jeg bare er i begynnelsen av.

Hjalp meg også mye å lese gjennom dine innlegg her i dagboka di!!!

Flott kirke og lekkert undertøy, forresten. Det er så gøy når det blir lagt ut bilder!!!

Håper du kooooser deg frem mot bryllupet ditt, og at du og din kjære får en STRÅLENDE tid fremover!!!!

Håper du kommer med referat fra selve dagen også, når den tid kommer....

Kos fra lilleBRURA12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagboka!

Idag er det bare 18 dager igjen..... Her går det unna!

På mandag reiser jeg nordover for å ta meg at de siste detaljene. Dette blir spennende.

Tror jeg tar med oversikten over hva som må gjøres/ er iorden:

*Kirke, organist og lokale

*Klær til oss begge

*brudebukett og oppsatser

*Frisør- Måtte bytte og det resulterte i at det ble dyrere men men.

*Innbydelsene er sendt

*Fotograf

*menyen

*Kokk

* har fått 5 servitører

* Kjolen er til sying, skal hentes 6 juni

*Toastmaster

*Kaker

*Alkohol til festen

*Hvite duker låner vi fra forsvaret

* Gjestebok der gjestene skriver en hilsen

* overnatting til gjestene

* forlovere

* Ringer

* ønskeliste har vi lagt ut på Til Bords og på Bjørns Glassmagasin

* Overnatting til oss (dette har visst samboern full kontroll på..

*Bordkort er nesten ferdige- skal lime på noe pynt når jeg kommer nordpå..

*Morgengave ( kjøpt bellyboat )

*Time hos neglepleie (time 20 juni)

*Fotpleie (ok-nå er føttene fine!)

Hva er IKKE under kontroll:

*Barkeeper -forlover til Ole sjekker

*videofilmer -kanskje er kompis av Ole

*Musikk til festen -holder vi på å brenne

*Transport

*vin til maten -hvitvin ok

*Sanger

*Kirkeprogram -lay outen er ferdig

*Utpakking av gaver

*annonse til avisa

* Lys og servietter

*samtale med resten om solosang og salmer

Oj dette ser jo bra ut.. Ikke så mye igjen nå...

Men nå håper jeg at kjolen min er ferdig snart. Er så spent!!!!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei viwi icon_smile.gif

Bare tenkte å sende en liten hilsen sånn på tampen. Ja, for nå er det ikke lenge igjen vettu icon_eek.gif

Har litt nerver jeg nå, men det er vel naturlig......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tenkte jeg skulle se etter om du hadde fått tingene i orden nå. Ser dere også har noen ting, men dere har jo fortsatt flere dager igjen! (iallefall i forhold til oss) Begynner du ikke å glede deg vel? Må stoppe av og til i alt stresset jeg, for å virkelig forstå at nå er jeg snart gift! icon_smile.gif

Dessuten så likte jeg undertøyet ditt veldig godt! icon_smile.gif Ikke så veldig ulikt mitt, men jeg har hvitt, "orntli" korsett, om du skjønner hva jeg mente med det.. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tenkte jeg skulle skrive litt om den flotte dagen vår. Nå er det gått nesten 3 mnd siden den nydelige dagen vår og ting har sunket inn..

to uker før bryllupet reiste jeg nordover til mine svigerforeldre for å få istand de siste tingene.

Helgen før bryllupet dro jeg hjem til mine foreldre og skulle slappe litt av. DENGANG EI!!! Lørdag ble jeg kidnappet avgårde til utdrikkingslag. Ble tatt med på en forrykende båttur og ble siden satt i land på en øde plass hvor jeg skulle gå en løype og gjøre masse oppgaver. Det ble grilling og senere på kvelden ble jeg kledd ut og så gikk vi på byen. JAJA KORT SAGT.

Etter denne kvelden ble jeg syk- forkjølt med vond hals og feber. Hjelp hva nå?

Hele uken gikk jeg og hangla meg gjennom en million gjøremål. Onsdag ble jeg liggende strak med masse feber.. Gjett om jeg ble stressa.

torsdag begynte folk å komme sigende... Fredag var det klart til grillfest-regnet som hadde piska ned hele uka stoppa og alt ble bare helt nydelig. I 20 tida kom jeg meg opp av senga og kunne bli med på festen. Det var bare helt utrolig. Midnattsol og venner og familie i salig mix.

Det var vel kanskje 40 stk som var med på grillfesten.

Svigerfar hadde marinert hvalkjøtt og det var bare helt nydelig!!! Alle skrøt det opp i skyene!

Ca i 24 tida brøt jeg og Ole opp og dro til der vi skulle overnatte.

Jeg fikk selvsagt ikke sove- og lå og vred meg hele natta. Selvsagt duppet jeg litt men jeg sov utrolig dårlig..

KLokken 0700 ringte vekkerklokken- jeg sto opp og tok en dusj. Var så trøtt at jeg var helt kvalm.

Men jeg gjorde meg ferdig - kysset min tilkommende hadet og gikk ut for å bli plukket opp av min pappa som skulle kjøre meg og forloveren min til frisøren. Snille pappa som sto så tidlig opp for å kjøre oss :lol:

Kl 0800 ankom vi frisøren- og vi var spente alle samme.

Hadde med oss litt mat og drikke så vi kunne spise frokost der.

Var ikke nervøs i det hele tatt- bare veldig glad for at feberen var borte og at formen var bra. Rart å sitte der og vite at idag var endelig dagen kommet...

Kl. 10.30 kom svigermor og søsteren hennes innom med buketten min- de var tydelig spente på å se hvor langt vi var kommet.

da jeg og forloveren og frisøren fikk se buketten fikk faktisk alle sammen tårer i øynene. Jeg syntes den var så flott!!! Mye finere enn jeg hadde trodd- selv om den ikke var så lang som jeg hadde bedt om...

Nå kjente jeg at det nærmet seg....

Når håret var ferdig og vi fikk satt på sløret var jeg utrolig fornøyd- trodde nesten ikke at det var meg selv jeg så i speilet..hehe

Fikk hjelp til å kle meg og var så utrolig fornøyd med alt!! Forloveren min var også helt nydelig med flotte krøller og nordlandsbunad!!!

Kl 1300 kom sjåføren vår. samboeren til Ole`s forlover kjørte. Så etter å ha baksert meg i baksetet på bilen kom vi oss avgårde. Vi måtte innom henne hjemme for å hente noen nåler tilå holde fast sjalet til bunaden til forloveren min. Vi hadde jo så god tid så det gikk greit.

Nå begynte det å regne litt og jeg ble litt bekymra for hvis det ble for mye regn kunne vi jo ikke ta bilder ute...

Men vi kjørte sakte mot kirka- vi holdt oss unna fordi vi så enda at biler med gjester kjørte ut dit. Så da klokka var 13.55 sneglet vi oss ned mot kirka- folk sto enda ute og jeg måtte så vanvittig på toalettet. Så sjåføren vår sprang ned og ba folk gå inn.

Så kom jeg ned der da og så min pappa stå der pynta og stolt- det var stort!! Han er en mann av få ord, men da han så meg sa han til meg at jeg var så fin- da fikk jeg tårer i øynene- Pappa sier sjelden sånt. Fotografen fikk tatt noen bilder av oss slik at jeg kunne gå på do....

Så ca kl 14.05 gikk endelig dørene opp ( litt forsinka)

Da jeg hørte Mendelsohns brudemarsj bare løsna alt- jeg strevde skikkelig med å holde tårene tilbake.

Vi begynte å gå-MEN PLUTSELIG- kjolen hang fast i døren så det ble bråstopp..........Heldigvis var kirketjeneren der og fikk løsna kjolen min. Det gikk bra heldigvis og ingenting ble ødelagt.

Turen opp gulvet var sterk!!! Overalt hvor jeg så sto folk og strevde med å holde tilbake tårene eller tørket de vekk, jeg slet skikkelig, uten noen nytte-tårene trillet de!

Og så pappa da- han hulket da vi kom helt fram og Ole kom ned trappa og takket han. Jeg ga pappa en klem men han var helt bortevekk av følelser..

Det var helt ubeskrivelig sterkt!!!

Jeg er glad jeg hadde lommetørklær med meg !!!

Da jeg endelig klarte å se Ole klart uten at tårene hindret synet, så jeg hvor vakker han var. Jeg bare måtte si det til han da vi satt der klar til å starte.

Hele kirkehandlingen var en spesiell opplevelse- vi ble viet og vi satte på ringene- Da skalv jeg sånn på hendene at jeg trodde jeg skulle miste ringen på gulvet. Men det gikk bra.

Etter at vi var viet spilte & sang Oles bror: " Hvis du vil ha mæ" av Halvdan Sivertsen. Det var så nydelig! Den passa så godt inn.

Talen presten hold var nydelig og personlig. Han tok utgangspunkt i sangen som nettop ble sunget og snakket om trofasthet og det å være hos hverandre når hverdagene kommer.

Nok en gang åpnet slusene seg og tårene de trillet- huff det var bare helt utrolig hvor rørt jeg skulle bli av alt som ble sagt og gjort..

Men nå var vi da endelig gift og da vi skulle gå ut av kirka til Brudemarsj fra Lødingen så jeg at Ole var sprekkeferdig av stolthet. tror aldri jeg har sett han så rak i ryggen- Men vi var stolte begge to!

Ute på kirketrappa sto vi å ble gratulert av alle sammen- og der fikk jeg de berømte regndråpene i sløret mitt og så stoppet regnet plutselig og sola kom gjennom skylaget og skinte ned på oss.

Det føltes som om alt og alle var like glade som oss for at vi endelig fikk hverandre som ektefeller.

Mens vi sto der kom forloverene med champagne til oss og risen haglet over oss. Helt uventet men veldig morsomt!!

Fra kirka fløytet alle bilene i kortesje helt til festlokalet( ble vi fortalt etterpå) men vi dro avgårde til der vi skulle ta bilder.

Da vi kom til festlokalet fikk vi velkomstdrikk og kunne snakke litt med gjestene og se litt på gavebordet. Vi ble helt overveldet for det var et storslått gavebord og folk hadde virkelig vært generøse!!!

Vi fikk så mange fine kommentarer om hvor fine vi var og hvor fin vielse det var osv osv. Ble nesten flau jeg!!

Kl 1700 ca ble folk bedt til bords av toastmasteren. Vi skulle egentlig selv gå rundt til hver enkelt gjest og presentere dem for alle de andre men vi glemte det rett og slett av... Litt dumt men pytt pytt.

Toastmasteren som var Oles bror( samme som spilte i kirka) gjorde en fenomenal jobb. Han ga praktiske opplysninger, hadde kontakt med kjøkkenet, var morsom og hadde struktur.

Middagen var bare helt fantastisk. Vin og mat passet perfekt sammen og det har vi fått mye skryt for..

Vi fikk mange overraskelser under middagen. Det startet med at et søskenbarn av meg på (10 år) kom fram og leste et fint og koselig dikt. HUn var så søt!!

Så holdt Oles forlover tale- rasende morsomt og bare helt genialt!

Min forlover holdt en spesiell, flott, ærlig og rørende tale. Den sa alt om vårt forhold og var så vakker at nok en gang trillet tårene..

To barndomsvenninner av meg hadde laget en sang/ historie på rim om vår oppvekst fram til da. Det var så artig!!

Søstrene mine hadde skrevet en sang som også var fin og morsom.

Tanta til ole hadde skrevet en sang som hun sang og innimellom versene så leste hans søskenbarn små dikt, det var kjempeflott!

For ikke å glemme Ole sin tale.

Han var fryktelig nervøs men den var helt utrolig!!

Han var morsom og han var alvorlig. Han takket våre hjem for det de har vært og til slutt fortalte han hva jeg betydde for han. DA gråt jeg iallefall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var så følelsesladet det han sa, men det gjenspeilet mine følelser også..

Jeg hadde skrevet sang til Ole og da fikk jeg han til å gråte- det var iallfall utrolig!

Ellers så hadde begge våre hjem skrevet sang til oss og vi hadde skrevet sang til dem. Så det ble mye synging i løpet av middagen. Men det virket ikke som noen hadde noe imot det.

Kaffen ble åpnet med at vi skar opp bryllupskaka- det ble veldig morsomt når Ole skulle gi meg kake på skjeen og snurret armen inn i min( slik som med vin...) og det endte jo da med at han mata seg selv. Da lo alle godt!!!

Brudevalsen tok vi senere når folk hadde fått drukket kaffe og spist kaker og røkt ute på trappa.

Vi var litt nervøse fro brudevalsen- vi hadde samme vals som Prinsesse Martha og Ari: "Walz for the moon". Men det gikk over all forventning og vi fikk det faktisk ganske godt til..

resten av kvelden hadde folk det kjempekjekt, det var dans og samtaler og noen ble ganske fulle og laga skikkelig liv;)

Følte at jeg dansa hele kvelden- Mange kom jo å bydde meg opp...

Ca 0200 dro vi fra lokalet- da sto de ugifte guttene og sang rosenborgsangen som de hadde dikta om... De sang : å vivian å vivian...osv osv . Vi holdt på å le oss ihjel .

Vi hadde ikke så lyst å dra men da vi satte oss inni bilden kjente vi at vi var dødsslitne og holdt nesten på å sovne der og da.

Vi ble kjørt til Tjeldsundbrua motell hvor vi skulle bo på suiten der.

Den var kjempefin med panoramautsikt over Tjeldsundet- midnattsola skinte og det var helt vindstille ute.

Inne i salongen sto det champagne og frukt og venta på oss.

Vi måtte bare sette oss ned og prøve å fordøye litt av det som hadde skjedd.

Vi hadde hatt en så fin dag begge to- og det hadde gjestene også for de skrøt veldig av alt!

Så måtte jeg jo begynne å ta av alle hårnålene- det var faktisk ikke så fryktelig mange så det gikk greit. Men det var bbåde vemodig og litt godt å få av seg alt utsyret..

Vi var begge så utslitte at vi la oss for å sove og sovna visst med en gang og sov helt til neste formiddag da vi fikk frokost servert.

Ole kom fram med en liten eske med et nyyyydelig gull og diamantsmykke. Herregud det var så fint!!!

jeg ga han en Bellyboat og det ble han kjempeglad for- så da var jo alt perfekt!!!

Her er noen bilder fra den nydelige dagen vår: http://www.elitefoto-madlatorget.no/album/...orobert-2/11331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...