Gjest Ploff Skrevet 13. august 2013 #21 Skrevet 13. august 2013 Det er jo det jeg skal..? Unødvendig å gå dit hvis noen hadde et svar på det, og at jeg kunne få fiksa det på apoteket, slik som det. Unødvendig? Det er snakk om underlivet ditt og et reelt problem, det må da være mye bedre å gå til en lege med utdannelse og bli ordentlig undersøkt enn å få råd i et forum?
mrsbiotherm Skrevet 13. august 2013 #22 Skrevet 13. august 2013 (endret) . Endret 8. september 2014 av mrsbiotherm 2
Gjest Ploff Skrevet 13. august 2013 #23 Skrevet 13. august 2013 Hvis noen har hatt samme problemet, ser jeg ikke noe galt i det? Får jo eventuelt klarert opp om det er nødvendig et legebesøk eller ei. Og det synes jeg er HELT greit. :-) Hvis ikke Canesten hjelper er det på tide med legebesøk. Så enkelt er det faktisk. Tipper du har bakteriell vaginose og da MÅ du ha reseptpliktig behandling.
mrsbiotherm Skrevet 13. august 2013 #24 Skrevet 13. august 2013 Hvis ikke Canesten hjelper er det på tide med legebesøk. Så enkelt er det faktisk. Tipper du har bakteriell vaginose og da MÅ du ha reseptpliktig behandling. Vet ikke om du fikk med deg at jeg bestemte meg for å ta en tur til legen? Men det tar gjerne 2 mnd å få time, så spørsmålet ble etterhvert om det er en mulighet å oppgi grunnen til de bak skranken, for å få en litt tidligere. Bakteriell vaginose er det ikke. Men takk for innspill uansett:-).
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #25 Skrevet 13. august 2013 Ring når legesenteret åpner telefonen om morgenen og si at du må ha akutt-time samme dagen. Dersom de spørs hva det gjelder sier du at det er underlivsproblemer. Du må ikke si hva det gjelder til de som sitter i telefonen hvis du synes det er ubehagelig. Spør de noe mer sier du bare at du ikke vet hva det er og at det er derfor du må ha time hos legen. Anonymous poster hash: 2fa75...637 1
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #26 Skrevet 13. august 2013 Ring når legesenteret åpner telefonen om morgenen og si at du må ha akutt-time samme dagen. Dersom de spørs hva det gjelder sier du at det er underlivsproblemer. Du må ikke si hva det gjelder til de som sitter i telefonen hvis du synes det er ubehagelig. Spør de noe mer sier du bare at du ikke vet hva det er og at det er derfor du må ha time hos legen. Anonymous poster hash: 2fa75...637 Tusen takk! Anonymous poster hash: 040c7...f1f
Gjest Ploff Skrevet 13. august 2013 #27 Skrevet 13. august 2013 Vet ikke om du fikk med deg at jeg bestemte meg for å ta en tur til legen? Men det tar gjerne 2 mnd å få time, så spørsmålet ble etterhvert om det er en mulighet å oppgi grunnen til de bak skranken, for å få en litt tidligere. Bakteriell vaginose er det ikke. Men takk for innspill uansett:-). Hvordan vet du at det ikke er bakteriell vaginose? Sur smak er jo et av symptomene, da eksen min hadde det smakte hun høgg.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #28 Skrevet 13. august 2013 Jeg smaker også veldig syrlig, og har gjort det i flere år? Jeg har ikke sopp eller andre plager, så vidt jeg vet. Lukter absolutt ingenting, bare veldig, veldig syrlig. Er det virkelig unormalt? Anonymous poster hash: a7780...842
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #29 Skrevet 13. august 2013 Hvordan lukter det på slutten av menstruasjon og når han kommer inni deg? Anonymous poster hash: 6452e...33a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #30 Skrevet 13. august 2013 Jeg smaker også veldig syrlig, og har gjort det i flere år? Jeg har ikke sopp eller andre plager, så vidt jeg vet. Lukter absolutt ingenting, bare veldig, veldig syrlig. Er det virkelig unormalt? Anonymous poster hash: a7780...842 Det er helt vanlig å være syrlig. Hvis du alltid har vært så syrlig så er det sannsynligvis ingenting i veien med underlivet ditt, men hvis du plutselig blir syrlig kan det være greit å få en lege til å ta en titt på deg. Anonymous poster hash: 2fa75...637 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #31 Skrevet 13. august 2013 Trodde det var normalt med et "surt" miljø i underlivet.Dette for å holde bakterier og andre ting vekk? Anonymous poster hash: 2926b...68a
mrsbiotherm Skrevet 13. august 2013 #32 Skrevet 13. august 2013 Hvordan vet du at det ikke er bakteriell vaginose? Sur smak er jo et av symptomene, da eksen min hadde det smakte hun høgg. Hva vil du egentlig? Har hatt det før, og det er ikke det jeg har nå. :-)
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #33 Skrevet 13. august 2013 Smaker du på sur melk å eller?Anonymous poster hash: d170d...c9b
mrsbiotherm Skrevet 13. august 2013 #34 Skrevet 13. august 2013 Smaker du på sur melk å eller?Anonymous poster hash: d170d...c9b Morsom du.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #35 Skrevet 13. august 2013 Jeg smaker også syrlig, trodde det var slik det skulle være jeg. Anonymous poster hash: b950c...404
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #36 Skrevet 13. august 2013 Jeg tenkte også bakteriell vaginose, for da er jo lukt og smak noen av symptomene. Hvis det ikke er det, kan det være hardnakket sopp. Du sier du har prøvd Canesten vagitorie og krem. Men har du prøvd den med én vagitorie, eller den med 6 vagitorier? Jeg vet det høres rart ut, men for meg fungerer overhodet ikke den med bare én vagitorie. Jeg må bruke den med 6 vagitorier (settes inn på kvelden 6 dager på rad, pluss smøre med krem). Da tar det knekken på soppen. Hvis det er den du har prøvd, og fremdeles ikke har blitt bra, bør du sjekkes ja. Ang å få lege kjappere, så ville jeg rett og slett bare ringt og sagt at jeg trenger en legetime asap. Du skal ikke behøve å forklare kontorsøster(ne) hva som er årsaken. Evt, om du bor i Oslo, kan du gå på Olafia-klinikken. Du må sitte og vente (ingen timebestilling så vidt jeg vet), men da får du hjelp på dagen. Anonymous poster hash: 2128c...f3c
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #37 Skrevet 13. august 2013 Hva vil du egentlig? Har hatt det før, og det er ikke det jeg har nå. :-) Jeg vil bare si at jeg har også hatt bakteriell vaginose uttallige ganger, og det lukter ikke alltid likt. Noen ganger kan det lukte veldig surt også. Hvordan er utfloden din? Hvordan lukter det om han kommer inni deg og etter mens? Anonymous poster hash: 6452e...33a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #38 Skrevet 13. august 2013 Ring når legesenteret åpner telefonen om morgenen og si at du må ha akutt-time samme dagen. Dersom de spørs hva det gjelder sier du at det er underlivsproblemer. Du må ikke si hva det gjelder til de som sitter i telefonen hvis du synes det er ubehagelig. Spør de noe mer sier du bare at du ikke vet hva det er og at det er derfor du må ha time hos legen. Anonymous poster hash: 2fa75...637 Om hun/han som svarer i telefonen på det legesenteret gir ts en akutt-time for dette kommer han/hun til å få sparken samme dagen. Ts vil aldri komme til som akutt-time med dette. Anonymous poster hash: 6452e...33a
AnonymBruker Skrevet 13. august 2013 #39 Skrevet 13. august 2013 Jeg smaker også veldig syrlig, og har gjort det i flere år? Jeg har ikke sopp eller andre plager, så vidt jeg vet. Lukter absolutt ingenting, bare veldig, veldig syrlig. Er det virkelig unormalt? Anonymous poster hash: a7780...842 Det er helt vanlig å være syrlig. Hvis du alltid har vært så syrlig så er det sannsynligvis ingenting i veien med underlivet ditt, men hvis du plutselig blir syrlig kan det være greit å få en lege til å ta en titt på deg. Anonymous poster hash: 2fa75...637 Trodde det var normalt med et "surt" miljø i underlivet.Dette for å holde bakterier og andre ting vekk? Anonymous poster hash: 2926b...68a Forskjell på syrlig og surt Anonymous poster hash: 6452e...33a
AnonymBruker Skrevet 14. august 2013 #40 Skrevet 14. august 2013 Jeg tipper sopp/oppblomstring av bakterier. Jeg spurte min gynekolog om dette, da både jeg og flere venninner er plaget med tilbakevendende soppinfeksjon, og hun sa at de ALDRI anbefalte canesten fordi mange opplever at effekten bare synker ved gjentatt bruk, og at man får tilbakevendende symptomer. Det de anbefaler er å skylle skjeden med en eddikblanding (oppskrift finner du hvis du googler) hver kveld så lenge det tar før symptomene er borte. Kommer de tilbake må man begynne på nytt. Er det første gang du opplever dette så vil helt sikkert en tur til legen være smart, men mens du venter på timen kan du prøve eddikskyll? Det gjenoppretter den naturlige balansen og er helt ufarlig. Igjen, i følge min gynekolog, en veldig dyktig privatpraktiserende dame. Anonymous poster hash: e7d0d...f96 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå