Gå til innhold

Én eller to uker i syden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Hva velger dere?

Det er vanlig å si at én uke er for lite og at to uker er for mye. For min del synes jeg én uke er helt perfekt.



Anonymous poster hash: 31fd5...73d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En uke. Om det skal være to må det være på et kjempestort hotell og reise med mange venner. Blir veldig lei etter 1 uke om det er samme rutine hver dag.



Anonymous poster hash: 19529...187
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg foretrekker to uker, men det kommer litt an på hva man legger i sydenferie og hva man gjør når man er der. Er det bare soling, bading og shopping hadde jeg nok klart meg med en uke eller mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 weeks please :) Men da må noe aktivitets/opplevelsesaktig være inkl på minst 1 dag :)

skriveleif

Endret av Perlegull
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Jeg velger alltid 10 dager eller 2 uker.

1 uke, altså 7 dager, blir alltid for kort. 2 av dagene går bort til reise og jeg føler at jeg ikke får tid til å bare slappe av og være på ferie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To eller tre uker. Synes en uke er altfor lite.

Mvh Yvonne :heiajente:

Det beste er at prismessig er det tilnærmet ingen forskjell på 7 og 21 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Synes også en uke blir litt kort. En uke er passelig for meg til storby-"weekend" - der jeg gjerne vil utforske noen dager, shoppe noen dager (og ankomst og avreisedagen blir alltid litt rare).

10-14 dager er perfekt til strandslaraffenliv ved Middelhavet, perfekt til å pleie brunfargen og samtidig nyte skikkelig late dager.

Forsøkte tre uker en gang, og da ble jeg grundig lei. Skal kun kjøre tre ukers ferie til dersom jeg skal langt avgårde. Feks Karibia, Mexico, eller det som står øverst på ønskelista nå: Afrikaferie, kombinert safari med strandliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er at prismessig er det tilnærmet ingen forskjell på 7 og 21 dager :)

Ja, det er noe med det. Og det er derfor vi gjerne velger to eller tre uker. Sist vi reiste i tre uker kostet det nesten like mye som våre 14 dager denne sommeren. Hadde valgt tre uker hvis jeg hadde hatt mer fri. ;-)

Mvh Yvonne :heiajente:

Anonymous poster hash: e10c8...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg gjorde visst det. *Finne frem pc'en igjen* Var altså meg ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Like skjult som Monsieur LeClerc i Allo' Allo'... :P

On topic: Asia er også full av reisemål jeg kunne brukt tre uker på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med "syden" tenker jeg på typiske feriesteder langs Middelhavet, som Hellas o.l., og da synes jeg en uke er mer enn nok, hvis det er bare sol og bad det er snakk om. Om jeg reiser på en lignende ferie til f.eks Asia ville jeg hatt minst tre uker, fordi jeg liker å oppleve hva kulturene der har å by på, i tillegg til øyhopping og annet gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Vil gjerne hatt to uker eller mer, men vi har ikke kunnet tatt mer enn en uke de siste årene. Det er altfor lite.

Kunne tenkt meg å leie bil for eksempel, men det har man ikke tid til på en uke. På to uker kunne en både ha badet, gjort ingenting osv og også sett litt mer. Nå blir det kanskje bare en dag til det.

Ikke minst tar det noen dager å bli vant til varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To eller tre uker. Hvis det bare hadde vært å ligge pal på stranda så ville det blitt kjedelig, men vi leier alltid bil og drar på diverse utflukter.

Ei uke går altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere? Hva velger dere?

Det er vanlig å si at én uke er for lite og at to uker er for mye. For min del synes jeg én uke er helt perfekt.

Anonymous poster hash: 31fd5...73d

Hellas holder en uke for meg.

Thailand har jeg vært både en og to uker.

Er man i land hvor det ikke skjer noe og skal bare være badeferie kunne jeg ikke holdt ut en uke. Må ha by innimellom.

Sharm el Sheik klarer jeg ei uke, ikke lenger. Det er la-la-land og bare chill og strandliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye enklere det hadde vært hvis "Syden"-ordet ble drept og begravd for all tid....

Syden er muligens "middelhavet"? (hehe, jeg ser nå at Thaiand også er inkludert....)

Men jeg synes det er himla stor forskjell på å tilbringe en eller to uker på et "party-sted" som tilbyr bare strand, barer og shopping - enn f.eks. i en liten, koselig landsby med masse muligheter for utflukter. Eller i en spennende storby.

"Syden" - please: Kutt ut. Skal du til Hellas, dra til Hellas. Skal du til Spania, dra til Spania. Skal du til Italia, dra til Italia. Helst gjerne til det konkrete stedet du skal til. Det er rimelig stor forskjell på Aya Napa og Roma... som et eksempel.

Endret av Dolce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om jeg bare vil komme meg avgårde til sol og strand er det mye enklere å si syden enn å begynne å ramse opp stedsnavn...

14 dager er greit. En uke var litt kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...