Gå til innhold

kløe og svie. hjelp


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har de siste dagene følt at jeg har vært hoven og blåmerke aktig, er på en måte som å presse på et svakt blåmerke, rundt skjedeinngang. I dag har jeg merket at det har kommet en svak svie og kløe ved og i inngangen. Har hatt sopp før, men er såpass lenge siden at jeg ikke helt husker hvordan det var, men regner med at det er en påbegynnennde soppinfeksjon? Hva tror dere?

Fargen er helt normal, er jo vanlig å bli illrød, men fargen er akkurat like rosa og lys som før, tross i at det føles varmt og hovent. Er jo også vanlig med klumpete tykk utflod og tørrhetsfølelse, men det har jeg heller ikke. Men føler at skjeden min hele tiden er veldig fuktig,mye mer enn vanlig. Det som kommer ut er helt luktfritt og veldig tynt flytende, svak svak hvitfarge.

Skriver med en veldig vrang mobil... Men håper noen har noen kloke svar til meg om hva dette kan være :) tusen takk

Anonymous poster hash: eb9cd...558

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv hatt sopp flere ganger. Det klør, svir, er tykk "utflod" og føles generelt veldig ubehagelig. Det har hjulpet bra med Canesten (tabl+krem) for meg :)



Anonymous poster hash: b85d8...ee0
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 24 Jul 2013 - 00:16, said:

Har de siste dagene følt at jeg har vært hoven og blåmerke aktig, er på en måte som å presse på et svakt blåmerke, rundt skjedeinngang. I dag har jeg merket at det har kommet en svak svie og kløe ved og i inngangen. Har hatt sopp før, men er såpass lenge siden at jeg ikke helt husker hvordan det var, men regner med at det er en påbegynnennde soppinfeksjon? Hva tror dere?

Fargen er helt normal, er jo vanlig å bli illrød, men fargen er akkurat like rosa og lys som før, tross i at det føles varmt og hovent. Er jo også vanlig med klumpete tykk utflod og tørrhetsfølelse, men det har jeg heller ikke. Men føler at skjeden min hele tiden er veldig fuktig,mye mer enn vanlig. Det som kommer ut er helt luktfritt og veldig tynt flytende, svak svak hvitfarge.

Skriver med en veldig vrang mobil... Men håper noen har noen kloke svar til meg om hva dette kan være :) tusen takk

Anonymous poster hash: eb9cd...558

Det kan være sopp du har, men du skriver att det svir. kansje det er blærekattar? Anonymous poster hash: 35c34...07d
AnonymBruker
Skrevet

Svir det når du tisser, eller føler du att du må tisse men så må du ikke alikevel?

Anonymous poster hash: 35c34...07d

Skrevet

Svir det når du tisser, eller føler du att du må tisse men så må du ikke alikevel?

Anonymous poster hash: 35c34...07d

Er ikke TS, men når jeg har sopp, kan det svi ved tissing.

AnonymBruker
Skrevet

Det svir ikke ved tissing, og føler heller ikke ut som jeg må tisse når jeg ikke må. Og som sakt så har jeg veldig tyntflytende utflod og ingen klumper. det er derfor jeg er så usikker. Kjønnssykdommer er det forhåpentligvis ikke, da jeg hatt kjæreste i over 3 år. Skal prøve med en soppkur, slike tabletter og en krem da kanskje. Men syntes å huske huden var ruglete sist gang, eller stemmer ikke dette?

Har egentlig kronisk litt ruglete hud der nede, vet ikke om det er normalt, men jeg syntes å huske at da jeg var liten var det veldig mye mer rugler da jeg hadde soppinfeksjon.



Anonymous poster hash: eb9cd...558
AnonymBruker
Skrevet

Ingen andre?

I dag klør og svir det bare veldig veldig svakt, kjenner svien og kløen litt mer om jeg tar rundt området, alstå i ettertid. Men er fremdeles like sår og hoven i området. Utfloden er det fremdeles like mye av, tyntflytende og ikke luktende. Hva kan det her være??



Anonymous poster hash: eb9cd...558
Skrevet

Gå til legen!

Det kan være noe som går over og det kan være noe helt annet.

Like greit å få det undersøkt.

Du kan ikke avskrive seksuelt overførbare sykdommer.

Dessverre så er det en del utroskap der ute.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være sopp selv om det føles annerledes. Jeg vil ikke skremme deg, men de symptomene du beskriver (sår, hoven, blåmerkefølelse, sviing, kløe og tnn utflod) er de samme symptomene som jeg fikk da jeg hadde klamydia. Jeg trodde det var sopp så prøvde å bruke canesten, men det funket ikke så kom meg til legen.



Anonymous poster hash: 37011...af7
Gjest Gjest
Skrevet

Har de siste dagene følt at jeg har vært hoven og blåmerke aktig, er på en måte som å presse på et svakt blåmerke, rundt skjedeinngang. I dag har jeg merket at det har kommet en svak svie og kløe ved og i inngangen. Har hatt sopp før, men er såpass lenge siden at jeg ikke helt husker hvordan det var, men regner med at det er en påbegynnennde soppinfeksjon? Hva tror dere?

Fargen er helt normal, er jo vanlig å bli illrød, men fargen er akkurat like rosa og lys som før, tross i at det føles varmt og hovent. Er jo også vanlig med klumpete tykk utflod og tørrhetsfølelse, men det har jeg heller ikke. Men føler at skjeden min hele tiden er veldig fuktig,mye mer enn vanlig. Det som kommer ut er helt luktfritt og veldig tynt flytende, svak svak hvitfarge.

Skriver med en veldig vrang mobil... Men håper noen har noen kloke svar til meg om hva dette kan være :) tusen takk

Anonymous poster hash: eb9cd...558

Jeg har også hatt det slik ved påbegynnende soppinfeksjon.

Hos meg: svie, kløe og hovent, tynn hvit utflod.. Etter ca 2-3 dager kom den karakteristiske klumpete (cottage-cheeselignende) soppen i skjeden og rundt skjedeåpningen. Ofte tok jeg soppkur (canesten stikkpille + krem) før klumpene kom, fordi jeg kjente igjen de begynnende symptomene så godt.

Etter at jeg fikk fjernet kobberspiralen har jeg ikke hatt soppinfeksjoner.

Noen får sopp av for trange og/eller tette/ klamme bukser og/eller truser (string er værst!).

Prøv å få luftet deg. Sov uten truse, luftige klær som puster og ikke blir klamme nedentil, o.l.

Noen har også sædallergi med symptomer nedentil etter samleie, dvs at de reagerer på mannens sæd pga at han har spist noe som hun ikke tåler

Kanskje du skulle prøve en behandling med canesten stikkpille, om du har hatt sopp før og kjenner igjen symptomene på soppinfeksjon?

God bedring! :)

AnonymBruker
Skrevet

Gå til legen!

Det kan være noe som går over og det kan være noe helt annet.

Like greit å få det undersøkt.

Du kan ikke avskrive seksuelt overførbare sykdommer.

Dessverre så er det en del utroskap der ute.

Jeg vet at det er mye utroskap ute å går, men pga noe som har kommet i lys den siste tiden har jeg veldig vanskelig for å tro at han har vært utro. I tillegg drikker han aldri, og vi har i grunn vært sammen hver eneste dag hele sommeren, så jeg skjønner ikke helt hvordan han skulle ha fått det til en gang. Altså man får det til om man vil, men jeg er så og si hundre % sikker på at han ikke har vært utro. Skal dra til legen om det ikke funker med en soppkur nå.

Det kan være sopp selv om det føles annerledes. Jeg vil ikke skremme deg, men de symptomene du beskriver (sår, hoven, blåmerkefølelse, sviing, kløe og tnn utflod) er de samme symptomene som jeg fikk da jeg hadde klamydia. Jeg trodde det var sopp så prøvde å bruke canesten, men det funket ikke så kom meg til legen.

Anonymous poster hash: 37011...af7

Alle venninne mine som har hatt klamydia har hatt mer UVI lignende symptomer og smerter i magen og slikt, folk reagerer så klart forskjellig, men har liten tro på at det kan være dette. Vet dere noe om hvor lang tid fra man har viruset til sykdommen bryter ut? Ble tatt klamydia test på meg for noen måneder siden ved en rutine sjekk hos gynekolog.

har vestibulitt, som heldigvis er så og si bra igjen. Har egentlig slitt litt med sårhet ved skjedeinngang de siste ukene, har vært redd for at det kanskje var på vei tilbake, men har følt helt annerledes ut enn tidligere vestibulitt. Har alltid hatt en svak versjon, og har hatt sex omtrentlig som normalt, nå er alt vanlig igjen. Men denne sårheten har da gått over til det jeg forklarer tidligere i tråden, vet ikke om det er noen sammenheng.

Anonymous poster hash: eb9cd...558

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt det slik ved påbegynnende soppinfeksjon.

Hos meg: svie, kløe og hovent, tynn hvit utflod.. Etter ca 2-3 dager kom den karakteristiske klumpete (cottage-cheeselignende) soppen i skjeden og rundt skjedeåpningen. Ofte tok jeg soppkur (canesten stikkpille + krem) før klumpene kom, fordi jeg kjente igjen de begynnende symptomene så godt.

Etter at jeg fikk fjernet kobberspiralen har jeg ikke hatt soppinfeksjoner.

Noen får sopp av for trange og/eller tette/ klamme bukser og/eller truser (string er værst!).

Prøv å få luftet deg. Sov uten truse, luftige klær som puster og ikke blir klamme nedentil, o.l.

Noen har også sædallergi med symptomer nedentil etter samleie, dvs at de reagerer på mannens sæd pga at han har spist noe som hun ikke tåler

Kanskje du skulle prøve en behandling med canesten stikkpille, om du har hatt sopp før og kjenner igjen symptomene på soppinfeksjon?

God bedring! :)

Det var det jeg også tenkte, at det kanskje er en begynnende soppinfeksjon, og derfor ville jeg finne ut så raskt så mulig. Skal kjøpe soppkur i dag, så får jeg håpe det blir noen bedring. Om man angriper soppen før den får blomstret, trekker den seg tilbake da og man unngår infeksjonen, eller kan man risikere å få det likevel?

Har ligget mye med våt bikini de siste 3 dagene, men det har jeg gjort ellers også uten problemer da, har vært 2 uker i Hellas for en måned siden, og da hadde jeg jo våt bikini hver dag uten å merke noe. Har også brukt divacup for første gang for to uker siden, er det noen som har fått sopp av dette?

Sover alltid naken om natten, men bruker mye string og stramme bukser, ironisk nok har jeg bare gått i daffeklær uten truse de siste dagene.

Samboer er å besøker besteforeldrene sine i nord norge for tiden, så vi har ikke hatt sex på en uke omtrent, men det hadde jo vært rart om jeg plutselig skulle reagere etter så mange år da.

Får satse på at det funker med tabletter...Vil gjerne bli frisk igjen til han kommer tilbake...

Anonymous poster hash: eb9cd...558

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, forresten :)



Anonymous poster hash: eb9cd...558
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk resept på Diflucan av en lege som trodde vestibulitten var sopp, brukte aldri resepten så tok ut disse pillene nå. Tenkte de var sterkere enn de reseptfrie på apoteket. Men dette er bare piller man skal svelge? Funker det også?

Står på pakningen fra legen at jeg skal ta en pille en gang i uken, men inni pakningsvedlegget står det at jeg skal ta 800 mg første dag, så 400 mg til jeg får beskjed om å slutte. 1 pille er på 150 mg. Det var da veldig stor forskjell på pakninsvedlegget og legen sin beskjed? Tokk 2 piller nå, altså 300 mg, så tenkte jeg å ta 1 pille resten av dagene. Tror dere dette vil funke?



Anonymous poster hash: eb9cd...558
Skrevet

Sjekk om det er stikkpiller eller ikke før du svelger dem!!

Grunnen til at man begynner med høyere dose er for å få opp mengden virkestoffer straks.

Men jeg er ikke helt med på hvor soppen satt som du fikk piller mot.

Sopp nedentil behandles ikke på samme måte som sopp i f.eks. tarmsystemet.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om det er stikkpiller eller ikke før du svelger dem!!

Grunnen til at man begynner med høyere dose er for å få opp mengden virkestoffer straks.

Men jeg er ikke helt med på hvor soppen satt som du fikk piller mot.

Sopp nedentil behandles ikke på samme måte som sopp i f.eks. tarmsystemet.

hehe, er svelgepiller. Tror diflucan bare har svelgepiller, eller? Syntes det var rart at jeg bare skulle ta 1 pille 1 gang i uken ifølge legen.

Fikk piller mot sopp i skjeden, legen min trodde det var sopp, han så ikke men jeg forklarte symptomene mine. Dro til gynekolog kort etter og fikk beskjed om at jeg ikke hadde sopp, men vestibulitt, derfor tok jeg ikke ut resepten. Diflucan skal fjerne sopp fra hele kroppen tydeligvis. Men burde jeg ta mer enn 2 piller nå da, eller tror du det holder? Føler meg nesten helt hjelpesløs nå hehe!

Anonymous poster hash: eb9cd...558

AnonymBruker
Skrevet

Beklager masse oppdateringer fra min side! Men hvor lang tid skal det ta omtrent før en merker bedring på Diflucan? Om jeg ikke blir bedre så er jeg så redd for at det kan være klamydia, og da vet jeg jo hvor den kommer fra :( Selv om jeg ikke kan se for meg at det har skjedd noe slikt!



Anonymous poster hash: eb9cd...558
Skrevet

Jeg har bare brukt Canesten mot sopp, krem og stikkpiller, så jeg er ikke helt sikker.

Men ligger ikke legemiddelkatalogen på nett? Kanskje mulig å søke der?

Lykke til, i hvert fall.

Og om det er det verste, så husk at han kan ha gått med Klamydia en stund før du smittes og utvikler symptomer. Mener jeg å ha hørt. Jeg har (heldigvis) ikke personlige erfaringer her. Det trenger liksom ikke å ha skjedd i siste uke.

Jeg krysser fingrene for at det er sopp og at det går fort over.

:hug:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare brukt Canesten mot sopp, krem og stikkpiller, så jeg er ikke helt sikker.

Men ligger ikke legemiddelkatalogen på nett? Kanskje mulig å søke der?

Lykke til, i hvert fall.

Og om det er det verste, så husk at han kan ha gått med Klamydia en stund før du smittes og utvikler symptomer. Mener jeg å ha hørt. Jeg har (heldigvis) ikke personlige erfaringer her. Det trenger liksom ikke å ha skjedd i siste uke.

Jeg krysser fingrene for at det er sopp og at det går fort over.

:hug:

Den lille hendelsen jeg snakket om tidligere var fra litt over 1 år siden. Vi hadde en dårlig periode i forholdet med mye krangling og slikt. For begynner han plutselig å gråte og forteller meg at han hadde sex med en annen jente under denne perioden, han hadde ikke turt å si det tidligere siden han var så redd jeg skulle slå opp med meg og skjønte hvor mye han elsket meg etter det han hadde gjort. Så klart ingen unnskyldning. Og at han brukte over et år på å fortelle meg det gjorde ikke akkurat saken bedre. :( Men dette året har vi hatt det bedre enn vi noen gang har tidligere og vi har endelig blitt veldig flink med kommunikasjonen og krangler så og si ikke. Så jeg valgte å tilgi/prøve å tilgi han. Er fremdeles vondt, men han hjelper meg godt gjennom det.

Han sier han brukte kondom, lover dette. Så jeg får bare håpe det er sant. Men har hørt at klamydia kan ligge latent kroppen i over et år, så er redd for at jeg skal ha blitt smittet nå, eller at det har ligget latent hos meg frem til nå. Krysser bare fingrene på at det bare er sopp :/ Vet ikke hvor mye mer jeg klarer å tilgi nå...

Anonymous poster hash: eb9cd...558

AnonymBruker
Skrevet

Verken klør eller svir lenger, og heller ikke noe hoven og vond, vet ikke om det var pillene som virket så fort eller om det i det hele tatt var sopp, men jeg er hvert fall bedre :)



Anonymous poster hash: eb9cd...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...