Gå til innhold

Kisskiss med guttelus

kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Vi var i bursdag i går, og både farfaren og grandtantene fantaserte om at neste år, DA skulle lillepanter få spise MASSE kake og drikke MASSE cola. Det var og én som rakk ei skje full av krem bort til guttungen, men da sa jeg ifra, altså. Man gir da ikke en fire måneder gammel baby kufløte! :nei: Sa fra om at jeg syntes at å gi babyer brus er skikkelig teit også. Det er jo å plage ungen, det er jo altfor sterkt med den kullsyra! Men da kunne man jo bare røre ut kullsyra, kunne den ene grandtanten opplyse :opplyser: Jeg bare avslutta med et "men HVORFOR skal vi absolutt mate ungene med sukker, egentlig?". Da døde kommentarene ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver sååå å få mann, svigermor og folk generelt til å forstå at jeg ikke vil gi mini sukker før om.. Lenge. Ser ikke poenget. "Ja men han må jo få kose seg!". :kvalm: Den der gir jeg meg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bursdag i går, og både farfaren og grandtantene fantaserte om at neste år, DA skulle lillepanter få spise MASSE kake og drikke MASSE cola. Det var og én som rakk ei skje full av krem bort til guttungen, men da sa jeg ifra, altså. Man gir da ikke en fire måneder gammel baby kufløte! :nei: Sa fra om at jeg syntes at å gi babyer brus er skikkelig teit også. Det er jo å plage ungen, det er jo altfor sterkt med den kullsyra! Men da kunne man jo bare røre ut kullsyra, kunne den ene grandtanten opplyse :opplyser: Jeg bare avslutta med et "men HVORFOR skal vi absolutt mate ungene med sukker, egentlig?". Da døde kommentarene ut :P

Jepp...du må vise hvem som er sjefen, Leopanter ;) Ikke nødvendig å begynne å mate ungene med sukker før man "må"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå enig i det med sukker, hva enkelte kan få seg til å gjøre! :daane:

De største fikk smake litt kake på 1-årsdagen sin, men brus ventet vi lenge med. De likte det ikke heller, hvis de fikk det i selskap. Juice eller saft var bedre.

Vi har heller aldri sjokoladepålegg og sånt i huset. Men jeg vet at de får det hos besteforeldrene ;)

God bedring til lillegutt :troest:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kose seg" med noe man ikke vet hva er og ikke har noe behov for, ja. Har aldri skjønt det behovet for å stappe sukker i småbarn og babyer. Vi blir sikkert regna som antisukkernazier, men det kan jeg leve med. ;) Det greie med å spise lite sukker hjemme er at vi kan ta det med ro når vi er på besøk (med treåringen, en baby skal ikke ha sukker uansett! :nei: ). Men vi er velsigna med to sett besteforeldre som er helt enige med oss på dette punktet, og det har jeg skjønt er ganske unikt! Takk og pris for at de skjemmer bort barnebarnet med oppmerksomhet og ikke to liter is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også skikkelig feig. Så nei, jeg sa ingenting tror jeg. Ikke annet enn til mine egne unger, noe à la ''nei, A og M, nå ble det altfor mye her.'' Hun forstod godt hva jeg mente om saken da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ett sett med besteforeldre som har vært helt ville med mating av sjokkis og is og kjeks, jeg har vært mye sur og irritert for det. Prøvd å si fra, men har vært for puslete, så når jeg har sagt "begrensa mengder" så har hun git begrensa mengder, men da begrensa fra skredet hun ellers ville gitt :fnise:

Ble til slutt lei, og helt dårlig av å se på at L stappa ett eller anna i munnen hel tida mens vi var der, så jeg tvang mannen til å si skikkelig fra, siden det er hans mor. Heldigvis funka det, så nå får han gjerne litt ekstra kos der, men ikke både is, kjeks og sjokolade, liksom. Det holder massevis med kjeks eller litt rosiner etter maten, synes jeg, selv hos besteforeldre.

Og så har vi litt å gå på, sånn at han kan kose seg ekstra der, siden vi nesten aldri spiser godis eller kjeks her hjemme. Grei ordning. :)

Stakkars søte babyen min, han brakk seg og lagde lyder jeg ikke visste ha kunne lage da han fikk litt middag i dag. "Føkk din hjemmelaga mat, mamma!", tror jeg han prøvde å formidle. :fnise: Det var fisk, da. Ikke godt! Så i dag tenkte jeg å lage noe med kylling i stedet, kanskje det faller mer i smak.

Ikke vant til dette her, L spiste ALT da han var baby. Mmmmmm-et til alt han fikk, enten det var hjemmelaga eller glass, fisk eller kjøtt. Så greit!

Endret av kisskissbangbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig smelter det hjertet mitt at han lyser opp i et gigantisk smil og spreller med armer og bein når jeg tar fram meitaien eller ergoen. Koseungen min. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O var heller ikke særlig gira på hjemmelagd mat. Skal innrømme jeg kanskje ga opp litt fort, men her ble det altså glassmat, for han rynket på nesen med en gang han fikk noe hjemmelagd som ikke var frukt.

Så herlig med sprellende, glad baby :) Det er noe av det fineste som fins, tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg er selverklært antisukker-kvinne.

Mye mer enn mannen, så vi får se hvor mye jeg får bestemme :P

Brus synes begge er tull da - og begge besteforeldre er heldigvis uberpedagogiske pedagoger som bare tar gir ull i gaver og musikkting. Blir ikke mye godteri der tror jeg, heldigvis.

Nå skal jeg klage over teite mannfolk: Og det gjelder å vaske ull fra Nøstebarn med vanlig vaskepulver.

Har ikke jeg sagt det der hundre gaaaaanger :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- og begge besteforeldre er heldigvis uberpedagogiske pedagoger som bare tar gir ull i gaver og musikkting. :

:hoho:

Her er det svigermor som har ødelagt en nøstebarndress i maskin. Dvs. den ble et par størrelser mindre. :P Og jeg fikk kjeft av mannen en gang nøstebarnlua ble med i vanlig ullvask ved en feil... :sjenert: Veldig greit da, for nå tar han seg av all håndvasken siden jeg "er noob og ikke klarer det" :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O var heller ikke særlig gira på hjemmelagd mat. Skal innrømme jeg kanskje ga opp litt fort, men her ble det altså glassmat, for han rynket på nesen med en gang han fikk noe hjemmelagd som ikke var frukt.

Så herlig med sprellende, glad baby :) Det er noe av det fineste som fins, tror jeg!

L fikk nesten utelukkende glassmat. For så vidt greit, men eg synes det er gøy å lage mat til J. Gjør det så lenge jeg har overskudd og lyst, tenker jeg. Dessuten er L kjip i matveien nå, til tross for at han elsket ALT da han var baby, ikke altetende i det hele tatt, så jeg har et håp om at J skal bli annerledes dersom jeg gir ham masse hjemmelaga mat med ulike smaker, selv om det sikkert ikke har en sammenheng. ;)

Gøy med kosebaby da :) Har lyst på Meitai jeg også. Men har så mye bæregreier... :fnise:

Meitai er SÅ enkelt og greit. Liker'n! :nigo:

Jeg er selverklært antisukker-kvinne.

Mye mer enn mannen, så vi får se hvor mye jeg får bestemme :P

Brus synes begge er tull da - og begge besteforeldre er heldigvis uberpedagogiske pedagoger som bare tar gir ull i gaver og musikkting. Blir ikke mye godteri der tror jeg, heldigvis.

Nå skal jeg klage over teite mannfolk: Og det gjelder å vaske ull fra Nøstebarn med vanlig vaskepulver.

Har ikke jeg sagt det der hundre gaaaaanger :kjempesinna:

:fnise: Bra besteforeldre! Farmora til gutta er veldig bestemor, har et godt fang, masse flotte strikkaklær, gode historier, masse tid, og litt for mye godis. ;) Veldig glad på deres vegne for at de har henne! :hjerte:

Fy faen, mannen her vaska også nøstebarnulla en gang. Tror han knerta to bodyer og en dress i én smekk. Over 1000kr rett ut av vinduet, kjenner eg er sint enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

O er ikke spesielt kresen, så det fikk ikke noen sammenheng her i alle fall. :) Fra han var 10 mnd. fikk man mer og mer "vanlig" mat. F.eks laks med potet og grønnsaker, eller fiskeboller i hvit saus. Da bare lot vi være å krydre hans del noe særlig, bortsett fra urter. Han har visse ting han er sær på da. Han liker ikke pizza, og rundstykker? Nei da vil han heller ha brødskive. Så er det typiske ting som løk og brokkoli som han ikke liker. Brokkoli rynket han på nesa av allerede da han var 4-5 mnd gammel. :P Men han elsker fisk, kylling, pesto, kjøttkaker, ris, gulrøtter, mais osv. osv. Veldig deilig å stort sett slippe å tenke "hva skal vi lage i dag da, som O også liker".

Kan tenke meg akkurat det er ganske slitsomt. Ikke minst blir det jo kanksje ensformig for foreldrene også.

Huff, kjenner jeg blir sint på dine venge ang. den ulla :fnise: Sånn sett glad det er jeg som vakser klær, for da slipper vi sånne tabber. Stort sett. Har vel hendt at en ullbody har havnet i feil skittentøyskurv, også har ikke jeg sett det når jeg har lagt inn i maskinen. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå jeg skal være veldig glad for at jeg står for klesvasken selv og slipper sånne leie overraskelser :ler: og om noe blir feil er det bare å holde kjeft :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugh, nå har jeg og fått feber, og er slapp og dårlig. Det var jo ikke en del av plana, jeg blir jo aldri sjuk! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...