Gå til innhold

Hjelp meg--kreative tips.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Takk! :-) Synes det er moro! Er det flere som trenger hjelp så bare si i fra!

Vet du Pet jeg blir HEEEELT imponert av fantasien og anlegget du har for å lage slike viser!!!! :klappe:

*bøyer meg i støvet og mailer over en medalje* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En bukett fra meg også. :)

Jeg er sikker på at hun vil like den, Pet.

Jeg hadde også laget et vers med melodien "tyven, tyven" som jeg ville hatt med. (litt humoristisk også)

Jeg vil gjerne høre hva du synes, før jeg prøver å flette den inn. Det er tross alt du som har laget nesten hele sangen.. :)

(hun var veldig aktiv når hun var liten)

Husker godt da du var liten

vilter kropp som lærte fort

mamma hun var ofte sliten

så på alt du hadde gjort

for de hender små

aldri stille lå

når du kunne gå

vi måtte passe på

hva synes du? Kan det passe inn etter første vers eller blir det helt feil?

Skal lage et til vers om lillesøsteren hun fikk da hun var 7 og hvor stolt hun var, plaget henne også osv.

Kommer du på noe, eller synes du jeg burde tatt det bort?

Tror nok snart du må ta betalig etter dette he,he blir sikkert rent ned av meldinger nå. Heldige meg som kom på å spørre her. :)

Er ikke sikke på hva du mener. Et vers med Tyve tyven-melodi inne i den Kjærlighetsvisa-sangen? Kan sikkert bli spennende, det! Vil du at jeg skal prøve å lage et vers på den om søsteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger Pet til en bryllupssang jeg da :-)

Send meg en PM med informasjon så skal jeg se hva jeg klarer å snekre sammen. Blin nok ikke i kveld, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bukett fra meg også. :)

Skal lage et til vers om lillesøsteren hun fikk da hun var 7 og hvor stolt hun var, plaget henne også osv.

Kommer du på noe, eller synes du jeg burde tatt det bort?

Tror nok snart du må ta betalig etter dette he,he blir sikkert rent ned av meldinger nå. Heldige meg som kom på å spørre her. :)

Her kommer et vers om lillesøster, på Kjærlighetsvisa:

Da du var sju du fikk en lillesøster,

ei lita dokke som var bare din.

Du ertet og du sa "Jeg bare trøster!"

når vi fra rommet hørte hyl og hvin.

Men var det noen andre små som prøvde

å plage søster (evt navnet), da sa du i fra.

Ingen var så streng som du, da

Ingen var så streng som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at jeg og hun har kranglet mye...vært i tottene på hverandre, men at vi begge godt vet at vi er så glad i hverandre, på humoristisk vis. Alle utbruddene hennes, smeling med dørene, og sterk vilje. men humoren vår når vi kommer nær. Ler oss skakke.

Nå benytter jeg virkelig sjansen.... :wink:

Mel. Tyven tyven

"Dumma, dumma, skal du hete

selv om du er mammaen min!"

"Bare smell med døra, jente,

du får ikke viljen din!"

Og så må vi le

og det viktigste

det er nettopp det,

at humoren er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Pet: jeg må jammen si at d var flink! Det e rikke nok at itng skal rime, det skal ha innhold også, og der var du supergod!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Pet jeg blir HEEEELT imponert av fantasien og anlegget du har for å lage slike viser!!!! :klappe:

*bøyer meg i støvet og mailer over en medalje* :)

:oops: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like fantastisk god på å skrive taler?

Har igrunn et problem der, da jeg skal holde tale til mamma i hennes 60 års lag.

Og jeg er helt tom for kreativitet om dagen. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du like fantastisk god på å skrive taler?

Har igrunn et problem der, da jeg skal holde tale til mamma i hennes 60 års lag.

Og jeg er helt tom for kreativitet om dagen. :klø:

Er litt mer usikker mht taler, men hvis du sender meg noen opplysninger på PM så skal jeg se om jeg får til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikke på hva du mener. Et vers med Tyve tyven-melodi inne i den Kjærlighetsvisa-sangen? Kan sikkert bli spennende, det! Vil du at jeg skal prøve å lage et vers på den om søsteren?

Ja, det vil jeg gjerne hvis du har tid. Gjerne med en annen melodi...gøy på landet, når en liten mus skal ut og gå... el.lignende flettet i sangen. Jeg føler du kjenner meg ut i fra det du har skrevet, det er slik jeg ville ha det og slik jeg ville sagt det........hvis jeg bare fikk det til. :)

Takk og pris at du fikk det til for meg, begynner å få dårlig tid nå og løper hele dagen.

Vet du at jeg var hos en venninde og hentet bordkort + prøvde oss på sangen.uten å få til noe særlig. Når jeg kom hjem lå jo alt klart..fra deg.

Kan tro jeg var glad.

Det er ikke rart så mange skriver og blir imponert. Jeg er enig med dem alle sammen. .Dette har du virkelig talent for. Du jobber kanskje med reklame, tekstforfatter el.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vil jeg gjerne hvis du har tid. Gjerne med en annen melodi...gøy på landet, når en liten mus skal ut og gå... el.lignende flettet i sangen. Jeg føler du kjenner meg ut i fra det du har skrevet, det er slik jeg ville ha det og slik jeg ville sagt det........hvis jeg bare fikk det til. :)  

Takk og pris at du fikk det til for meg, begynner å få dårlig tid nå og løper hele dagen.

Vet du at jeg var hos en venninde og hentet bordkort + prøvde oss på sangen.uten å få til noe særlig. Når jeg kom hjem lå jo alt klart..fra deg.

Kan tro jeg var glad.

Det er ikke rart så mange skriver og blir imponert. Jeg er enig med dem alle sammen. .Dette har du virkelig talent for. Du jobber kanskje med reklame, tekstforfatter el.l?

Hvis du ser litt lenger opp i tråden her vil du se at jeg har laget to nye vers til deg. Og nei, jeg jobber ikke som tekstforfatter, jeg har et yrke som de fleste ser på som ganske kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest søster som skal konf.

Til Pet.

Har en søster som skal konfirmeres søndag andre mai, og jeg er helt grønn på sanger, mamma døde for tre år siden, så derfor vil jeg lage en sang til henne, kan du hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Pet.

Har en søster som skal konfirmeres søndag andre mai, og jeg er helt grønn på sanger, mamma døde for tre år siden, så derfor vil jeg lage en sang til henne, kan du hjelpe meg??

Jeg har fått en del henvendelser og prioriterer medlemmer i KG. Du kan sende meg en mail så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du ser litt lenger opp i tråden her vil du se at jeg har laget to nye vers til deg. Og nei, jeg jobber ikke som tekstforfatter, jeg har et yrke som de fleste ser på som ganske kjedelig...

beklager så mye. Flaut :oops:

Jeg kom hjem så sent, og kikket bare innom på slutten, trodde det var svaret fra deg.

Du hadde jo allerede diktet både om søster og om krangling. Jeg er kjempeheldig. :-) Alt var så fint, jeg begynner faktisk å glde meg til komfen nå.

Har vært så uheldig i det siste, så det var godt med litt flaks også. Er alene, da mann er i nordsjøen, og har klart å krasje bilen sist uke. Neste dag ringte de fra skolen; minstejenta var blitt syk. Hentet henne i leiebilen, som hun spydde i. Og diverse andre uhell. Jeg har vært helt stressa, men nå kommer det seg.

Mye takket være deg.

Ellers må jeg si til deg at tekstene dine er verdt penger. Du kan tjene mye på dette. Det krever mye av din tid, og du har virkelig talent for dette. Det er ikke det gamle "platte", banale, som er greit bare det rimer. Men som en annen sa her, det har innhold og sjel. Og det er dette folk vil ha!!

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Pet er jo helt RÅ! Du burde jo startet med dette på fritiden ja. Vet om mange som tjener penger på slike ting.

Jeg har sendt deg en PM også jeg Pet. Trenger litt hjelp jeg også. Hele livshistorien min har du faktisk fått tilsendt nå :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...